Weet iemand een plug-in of module waarmee men simpel een "lees meer" link kan invoegen?
In WP heb je een read-more-tag.
Bestaat zoiets ook in CMSMS?
[Opgelost] Read-more tag?
Moderator: velden
[Opgelost] Read-more tag?
Last edited by Adheera on Mon Feb 23, 2015 4:34 pm, edited 1 time in total.
Re: Read-more tag?
Zou je dit eens nader willen verklaren? Ik begrijp niet helemaal waar je naar toe wilt...
Binnen een module zoals Nieuws of CGblog zit dit al tussen het Samenvattingssjabloon en de detialweergave.
grt. rolf
Binnen een module zoals Nieuws of CGblog zit dit al tussen het Samenvattingssjabloon en de detialweergave.
grt. rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Ha Rolf,Rolf wrote:Zou je dit eens nader willen verklaren?
Niet voor nieuws, maar gewoon voor veel tekst op een pagina.
Dan kun je een aantal regels laten staan en de rest onder een "lees meer" link verbergen. Klik je op die "less meer"-link dan komt de hele tekst te voorschijn.
Toggle div noemt men dat
Je bedoelt: http://dev.cmsmadesimple.org/projects/contenttoggle
Project is "stale" gemerkt maar werkt nog prima! En dat zal deze in de toekomst wel blijven doen, is niet echt complex.
Project is "stale" gemerkt maar werkt nog prima! En dat zal deze in de toekomst wel blijven doen, is niet echt complex.
Denk dat wat jij bedoelt niet in de huidige vorm bestaat in CMSMS.
Rolf z'n post is een optie maar heeft ook nadelen.
Je zou m.b.v. een extra url parameter ook iets kunnen bouwen in het template. Dat maakt het wellicht efficienter en beter te gebruiken voor 'analytics' als je daar in geinteresseerd bent.
Ik denk daarbij aan:
pseudo code:
Niet getest verder. Je kunt natuurlijk ook met twee content blocks werken. Eén voor de inleiding en een tweede voor de rest van de tekst.
Rolf z'n post is een optie maar heeft ook nadelen.
Je zou m.b.v. een extra url parameter ook iets kunnen bouwen in het template. Dat maakt het wellicht efficienter en beter te gebruiken voor 'analytics' als je daar in geinteresseerd bent.
Ik denk daarbij aan:
pseudo code:
Code: Select all
{if isset($smarty.get.read-more)}{isReadMore=true}{/if}
...
{content assign='content'}
...
{if $isReadmore}
{*display full content*}
{$content}
{else}
{*only display part of content*}
{$content|truncate:300}
{*add read more link to end of content*}
<a href="{cms_selflink href=$page_alias}?read-more=true">read more</a>
{/if}
...
Moet wel eenvoudig te maken te zijn. Zal eens kijken of ik het op mijn blog kan zetten met twee UDT'svelden wrote:Denk dat wat jij bedoelt niet in de huidige vorm bestaat in CMSMS.
ps. ik zit dan wel meer te denken aan een tweede content block.
Vraag mezelf af wat Google hiervan gaat vinden trouwens...
Of in het eerste geval in de content dus de twee tags plaatsen, bijvoorbeeld in de editor:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
{StartReadMore}
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur magni dolores eos qui ratione voluptatem sequi nesciunt. Neque porro quisquam est, qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit, sed quia non numquam eius modi tempora incidunt ut labore et dolore magnam aliquam quaerat voluptatem. Ut enim ad minima veniam, quis nostrum exercitationem ullam corporis suscipit laboriosam, nisi ut aliquid ex ea commodi consequatur? Quis autem vel eum iure reprehenderit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur, vel illum qui dolorem eum fugiat quo voluptas nulla pariatur?
{EndReadMore}
De ContentToggle werkt goed.
Heb 'm ook keurig in TinyMCE en daar ging het om...dat het voor de klant redelijk makkelijk in te voegen is.
Alleen lastig dat de "lees meer"-link een h2 is.
Super tip om een 2e content block te maken.
Daar was ik niet op gekomen.
Dank, mannen
Heb 'm ook keurig in TinyMCE en daar ging het om...dat het voor de klant redelijk makkelijk in te voegen is.
Alleen lastig dat de "lees meer"-link een h2 is.
Super tip om een 2e content block te maken.
Daar was ik niet op gekomen.
Dank, mannen