eenvoudig een vergroting plaatsen

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
mev
Power Poster
Power Poster

eenvoudig een vergroting plaatsen

Post by mev »

Weet iemand een simpele manier plugin/tag/add-on waarbij de eindgebruiker/klant tevens een vergroting van 'n afbeelding kan plaatsen, die dan bijv. in een popupje opent oid?
Zonder dat de hele Gallery-module geinstalleerd moet !
'n PHP-scriptje kan ik wel vinden denk, maar hoe de klant (digibeetje) dat dan te laten invoegen??

Alvast hartelijk dank!
willemijn
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Re: eenvoudig een vergroting plaatsen

Post by velden »

Normaal gesproken zou ik denken dat dat heel eenvoudig is. Maar je geeft niet veel informatie over WAAR die afbeelding zich bevindt.

Is het in een module, is het ingevoerd via de wysiwyg editor, is het een apart veld in een page template of ...

En wat verwacht je exact dat er gebeurt?
mev
Power Poster
Power Poster

Post by mev »

Dank voor je reactie velden!
Die afbeelding bevindt zich in een pagina en is met de wysiwyg-editor (tinymce) ingevoegd door de eindgebruiker.

Het is de bedoeling dat bezoekers een vergroting van die afbeelding kunnen gaan zien, bijv. na erop geklikt te hebben. Dat mag in een pop-up venstertje zijn
(nee in de pagina template is er geen apart veld ingevoerd).
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Denk dat hier wel wat voorbeelden staan die je kunt gebruiken: http://stackoverflow.com/questions/1306 ... tml-anchor
mev
Power Poster
Power Poster

Post by mev »

Thanks!
Maarem, krijgt mn klant dat voor mekaar mbv de editor?
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Nee.

De vraag is: krijg jij het voor elkaar het zo in te richten dat jouw klant zich daar helemaal niet mee hoeft bezig te houden?

Denk dat het vrij goed mogelijk is als ik de items lees op StackOverflow.
mev
Power Poster
Power Poster

Post by mev »

Nee geen idee hoe dat in te richten, heb van die scripts slechts heel globaal kaas gegeten, anders had ik die vraag ook niet gesteld...
Kun je daar je 'licht' op doen schijnen?
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Mocht je er op basis van de huidige informatie niet uitkomen overweeg dan een topic in het "Hulp gezocht (commercieel)" board.

Ik denk dat een ervaren cmsms-er in een uur al veel gedaan krijgt.
mev
Power Poster
Power Poster

Post by mev »

In 'n half uurtje krijg ik zelf bijv. de gallery-module of iets dergelijks geinstalleerd en aangepast geheel naar wens voor de klant. Waarmee ook een losse afbeelding kan worden ingevoegd.
Maar ik vroeg juist of er niet 'n een simpeler manier is. Nu stel je voor dat ik maar iemand inhuur voor 'n uur. Bijzonder !
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Ik had niet begrepen dat het simpel voor jou moest zijn. Dacht dat het juist voor je klant eenvoudiger moest worden.

Sorry dat ik je verkeerd begrepen had.
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Post by pasmaskas »

Bedoel je zo iets?

http://pmkmedia.nl/grid

Als je op de foto clickt vergroot hij.

Ik hoef alleen het plaatje te linken naar het grote plaatje en in de editor in het laatste tabje "Lightbox" te selecteren in "Relatie van pagina tot doel"

Mischien is de laatste stap nog wel in een UDT te stoppen dat het "lightbox" deel automatisch gaat als hij merkt dat ene plaatje gelinkt is ofzo
pedes
Power Poster
Power Poster

Post by pedes »

Uw wysiwyg editor uitbreiden voor gebruik van Lightbox.
Ik denk dat er daar een plugin voor bestaat...

Even op googlen?

Grtz
Peter
mev
Power Poster
Power Poster

Post by mev »

Hartelijk dank pasmaskas en pedes voor het meedenken,
zoiets zocht ik inderdaad!

Mooi simpele mogelijkheid om er link aan te hangen naar de vergroting, pasmaskas, dankdank!
In de basale editor, MicroTiny, die voor deze klant geinstalleerd is, zit die optie om bij Doel dan voor Lightbox te kiezen er echter niet in.
Dan zou ik de uitgebreidere Tiny-MCE editor even moeten installeren, want ik zie (in site v andere klant) dat die opties daar wel inzitten.

Maar wellicht is er eerst voor MicroTiny ook wel 'n pluginnetje te vinden zoals Pedes zegt.
Ga ik naar op zoek!

Nogmaals veel dank!
willemijn
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Post by pasmaskas »

Voor de oplossing die ik gebruik heb je inderdaad TinyMCE nodig. Ik heb even gespeelt met een javascript die een "lightbox" rel toevoegd als je een url op een afbeelding een bepaalde class geeft. De rel word toegevoegt aleen de popup komt niet. Mischien omdat hij dan niet "echt" aanwezig is. Welicht is er een oplossing via een udt die de rel toevoegt als je de url een bepaalde class geeft alleen heb ik daar nie zo veel ervaring mee.

Owja je moet wel even slimbox in je template intergreren of een andere die met rel "ligthbox" werkt.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”