pasmaskas wrote:Ik zou het in ieder geval wel graag willen weten. Mijn vriendin der website staat op stephanie.pmkmedia.nl en haar domein is doorgelinkt daar heen omdat zij alleen een domein naam heeft. Het zou leuk zien als je alleen haar domein naam ziet en niet stephanie.pmkmedia.nl
Dat is een andere situatie. Mijn situatie is alsvolgt:
domeinnaam A -> dns -> ip-adres X -> hostingpakket Y
domeinnaam B -> dns -> ip-adres X -> hostingpakket Y (domeinnaam B is domain pointer voor dit hosting pakket)
Oftewel, beide domeinnamen verwijzen naar zelfde IP-adres en zelfde hostingpakket.
Via .htaccess 'vang' ik de domeinnaam B af en wijs die door naar een specificieke pagina (bijvoorbeeld index.php?page=domein-b)
In dit geval heb ik het 'geluk' dat het twee one-pagers betreft waardoor ik verder niet veel checks hoef te doen. Je zou natuurlijk in het page template voor domein-B kunnen controleren of het verzoek ook daadwerkelijk op domein-B is gedaan. Hoewel dat mij niet heel erg interesseert.
Bijvoorbeeld:
'
www.domeinA.nl/pagina-domein-B kan werken in cmsms. Maar als je canonical tags gebruikt etc. zal dat nooit geindexeerd worden door SE's. En eventueel zorg je ervoor in je template dat dit niet wordt toegestaan.