Site geschikt maken voor mobile users

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
waterman
Forum Members
Forum Members

Site geschikt maken voor mobile users

Post by waterman »

heren, dames,

al enige tijd zoek ik een methode om bestaande websites die allen draaien onder een van de standaard thema's geschikt te maken voor users die vanaf een mobile device mijn sites benaderen.

als eerste met de mobiledetect functie gespeelt die mobile users naar een specifieke pagina kan omleiden (wat correct werkt). Echter de bestaande content aanbieden in een format voor mobile users is mij nog niet gelukt.
(als in kopie maken van pagina en aan ander thema koppelen)

Diverse threads verwijzen naar een simplex thema. hiernaar gezocht, maar helaas dit thema niet op de cms website gevonden. aanbieders van commerciele thema (zoals cmsmadesimple-themes.com) geven geen respons meer.

heeft iemand hier tips voor?
is het simplex thema hiervoor geschikt en zoja waar is dat te vinden?

sites draaien allen onder 1.11.10.

groet

marc
staartmees
Power Poster
Power Poster

Re: Site geschikt maken voor mobile users

Post by staartmees »

Het Simplextheme komt normaal mee met je CMSMS en kan je terugvinden onder Opmaak > Sjablonen
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
waterman
Forum Members
Forum Members

Post by waterman »

Het simplex thema staat bij mijn sites niet onder opmaak->sjablonen (bij geen van de sites..). is dit thema pas later toegevoegd in een cms installatie? mijn cms sites gaan al redelijk lang mee.

De site van i-do-this meermalen bekeken, maar de voorbeelden zijn niet meer bijgewerkt na het uitkomen van de mobiledetect functie. Ik heb de mobile template/stylesheet aangemaakt naar dit voorbeeld maar het nog niet aan de gang gekregen.
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Post by pasmaskas »

Misschien CMSMS even ergens installeren en alle Sjablonen/Stylesheets/Templats van Simplex kopieren naar jou website? of Exporteren als Template en dan de bestanden die er bij horen op de juiste plaats uploaden (de plaatjes etc..).

Met USBWebserver kan je dat zonder hosting doen: http://www.usbwebserver.net/nl/

Je kan ook je bestaande layout ombouwen naar een responsive layout alleen dat is met deze template die je nu gebruikt nogal een klus.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”