Een nieuws artikel tonen op een pagina

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Een nieuws artikel tonen op een pagina

Post by Jos »

Naar aanleiding van je vraag, vermoed ik dat de variabele $entry->canonical niet in de lijstweergave bestaat, dus is die niet te gebruiken in een samenvattingssjabloon.

Mogelijk kun je in plaats van $entry->canonical wel $entry->morelink in je samenvattingssjabloon gebruiken?
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Jos wrote:Naar aanleiding van je vraag, vermoed ik dat de variabele $entry->canonical niet in de lijstweergave bestaat, dus is die niet te gebruiken in een samenvattingssjabloon.

Mogelijk kun je in plaats van $entry->canonical wel $entry->morelink in je samenvattingssjabloon gebruiken?
Ohw... Ja dat klopt! Ik ging er vanuit dat je hier de detailpagina bekijkt.
Maar dan klopt het dus wat de canonical aangeeft: de URL van de huidige pagina, waarin het samenvattingsjabloon staat.

Een andere waarde opnemen is dan niet correct...
Let wel canonical is alleen bedoeld voor pagina's met dezelfde inhoud en meerdere URLs zoals gebeurt bij bijv. nieuwsartikelen. Hierbij kan de retour variabele in de URL soms verschillen. Je vertelt de zoekmachine dan wat de juiste URL is, die moet worden opgenomen in de zoekresutaten.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Post by pasmaskas »

bedank jos en rolf voor jullie uitleg. $entry->morelink werk inderdaad alleen ik heb $entry->moreurl gekozen omdat ik alleen de url wil. Alleen nu pakt hij de url naar de webapp pagina en niet naar de "orginele" url. Dit komt denk ik omdat ik dat heb aangegeven in het {news} smartie van de webapp. is het mogelijk aan te passen voor de orginele url of kan dit niet? Zals dit niet kan dan haal ik ale delen e ruit waar ik het heb ingesteld.
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Sorry, ik bedoelde ook de url..

Om de url te verbouwen zou je de replace modifier kunnen gebruiken

{$entry->moreurl|replace:'te vervangen tekst':'vervangen door deze tekst'}
pasmaskas
Power Poster
Power Poster

Post by pasmaskas »

Ik heb er wat mee zitten spelen en het lukt me niet helemaal zo als ik wil.

Ik heb nu een Samenvattings sjabloon die op het artikelsjabloon lijkt alleen het delen en reactie gedeelte er uit gesloopt omdat je daarvoor de juist URl moet hebben.

Ik heb nu onderaan een tekstje geplaatst met daar in dat ze naar het artikel moeten gaan om te delen en reacties te plaatsen.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”