[Opgelost] formbuilder problemen [Opgelost]
Moderator: velden
[Opgelost] formbuilder problemen [Opgelost]
Formbuilder 0.7.3 en CMSMS 1.10.3 geeft bij mij foutmeldingen resulterend in niet verzonden e-mails, bij formulieren die reeds bestonden voor cms-versies als 1.5.3 en daar correct functioneerden (daar met frombuilder 0.4.4.).
CMS-mailer is nu een 2.0.2, was: 1.73.XX
Veld Begin,
Veld Einde,
Veld *e-mail met resultaten naar ingestelde adres(sen),
hebben nu stelselmatig -bij alle formulieren- een indicatie 'niet beschikbaar' (icoon: rood/wit verbodsbord-rond), waar andere een groen vinkje hebben/OK zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet; doorzoeken van het forum geeft me ook geen aanknopingspunten.
Graag wat ideetjes, aub
Groet Wietze
CMS-mailer is nu een 2.0.2, was: 1.73.XX
Veld Begin,
Veld Einde,
Veld *e-mail met resultaten naar ingestelde adres(sen),
hebben nu stelselmatig -bij alle formulieren- een indicatie 'niet beschikbaar' (icoon: rood/wit verbodsbord-rond), waar andere een groen vinkje hebben/OK zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet; doorzoeken van het forum geeft me ook geen aanknopingspunten.
Graag wat ideetjes, aub
Groet Wietze
Last edited by wbvds on Thu May 22, 2014 12:29 pm, edited 1 time in total.
Re: formbuilder problemen
Wellicht kun je de foutmeldingen hier posten?
foutmeldingen bij verzenden van een formulier1:
SMTP Error: The following recipients failed: w@hg.nl The following From address failed: w@hg.nl
Sorry! Er is een fout opgetreden tijdens de formulierverwerking.
SMTP Error: The following recipients failed: w@hg.nl
SMTP server error: authentication required
The following From address failed: w@hg.nl
SMTP server error: sender already given
(en identiek:)
foutmeldingen bij verzenden van een formulier2:
SMTP Error: The following recipients failed: za@az.be The following From address failed: za@az.be
SMTP Error: The following recipients failed: za@az.be
The following From address failed: za@az.be
SMTP Error: The following recipients failed: w@hg.nl The following From address failed: w@hg.nl
SMTP Error: The following recipients failed: w@hg.nl
The following From address failed: w@hg.nl
(en identiek:)
foutmeldingen bij verzenden van een formulier2:
SMTP Error: The following recipients failed: za@az.be The following From address failed: za@az.be
SMTP Error: The following recipients failed: za@az.be
The following From address failed: za@az.be
In eerste instantie zou ik niet denken aan Form Builder maar aan de SMTP server. Het ziet er namelijk naar uit dat Form Builder nu enkel de fouten toont die de SMTP server genereert.
Zou het kunnen zijn dat je instellingen in CMSMailer anders zijn dan voorheen?
Probeer eerst eens of je een mail kunt verzenden via CMSMailer.
Zou het kunnen zijn dat je instellingen in CMSMailer anders zijn dan voorheen?
Probeer eerst eens of je een mail kunt verzenden via CMSMailer.
Met cms-mailer op 'mail' ingesteld krijg ik wel testmails binnen; de velden uit m'n startbericht hierboven blijven een status 'niet beschikbaar' aangeven.
Echter een mail wordt nu wel verstuurd en in goede orde ontvangen; maar wat is nu met die status 'niet beschikbaar'?
Echter een mail wordt nu wel verstuurd en in goede orde ontvangen; maar wat is nu met die status 'niet beschikbaar'?
Is dat niet in de kolom waar je kunt aangeven of een dergelijk veld verplicht (required) is of niet (verplicht om in te vullen door bezoeker). Voor sommige velden is dat niet van toepassing natuurlijk. Daar herken ik dat icoontje wel van.wbvds wrote:Met cms-mailer op 'mail' ingesteld krijg ik wel testmails binnen; de velden uit m'n startbericht hierboven blijven een status 'niet beschikbaar' aangeven.
Nee, denk van niet; dat is echt een andere veld, waar je een vinkje plaatst.velden wrote:Is dat niet in de kolom waar je kunt aangeven of een dergelijk veld verplicht (required) is of niet (verplicht om in te vullen door bezoeker). Voor sommige velden is dat niet van toepassing natuurlijk. Daar herken ik dat icoontje wel van.wbvds wrote:Met cms-mailer op 'mail' ingesteld krijg ik wel testmails binnen; de velden uit m'n startbericht hierboven blijven een status 'niet beschikbaar' aangeven.
Nog steeds geen idee waarom deze velden een 'niet beschikbaar' tonen; inmiddels heb ik wel de mailing weer draaiend voor alle formulieren die er worden gebruikt. De CMS-mailer staat nu op 'mail'
Kun je een screenshot plaatsen. Ik denk namelijk nog steeds dat ik het juist heb.
De 'verbodsbordjes' geven aan dat dat voor het betreffende veld(type) niet van toepassing is. Typisch zijn dat velden waar een bezoeker niets mee van doen heeft.
Is dat wat je bedoelt?
Ja, exact; de functie van het verbodsbord-symbool is me niet duidelijk (info ook niet direct voorhanden) en zette me aanvankelijk op het verkeerde spoor: ik zocht daar de fout en oplossing!
De img toont waar volgens mij het 'verplicht invullen' regelt.
Ik wacht nog even de response op testmailtjes die ik heb uitstaan (testmailtje naar eigen adressen lopen goed); denk dat het probleem wel is opgelost.
Dank voor je hulp, en fijn dat het lijkt opgelost!
ggroet, Wietze
De img toont waar volgens mij het 'verplicht invullen' regelt.
Ik wacht nog even de response op testmailtjes die ik heb uitstaan (testmailtje naar eigen adressen lopen goed); denk dat het probleem wel is opgelost.
Dank voor je hulp, en fijn dat het lijkt opgelost!
ggroet, Wietze
Zoals gezegd: die (groen/grijze) vinkjes in het overzicht zijn een snelkoppeling naar de checkbox waar jij naar verwijst.
Probeer het maar eens door vinkjes aan/uit te zetten.
Bij de velden met een verbodsbordje zul je zien dat er geen 'vereist' checkbox aanwezig is.
Probeer het maar eens door vinkjes aan/uit te zetten.
Bij de velden met een verbodsbordje zul je zien dat er geen 'vereist' checkbox aanwezig is.
Ok, heb het gezien en het begint te dagen: een inputveld op het formulier is verplicht/niet-verplicht, uiteraard. Een 'verbodsbord'veld is eigenlijk een veld waarvoor geen input vanuit het formulier afkomstig is: verplicht/niet-verplicht is dus feitelijk niet aan de orde.
Dank voor je hulp; probleem is opgelost!
Dank voor je hulp; probleem is opgelost!