[SOLVED]Keuzelijst formbuilder[SOLVED] Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
peterbus

[SOLVED]Keuzelijst formbuilder[SOLVED]

Post by peterbus »

Goedemorgen,

Ik werk aan een website. Ik maak gebruik van CMS versie1.11.4 “Fernandina” en FormBuilder versie 0.7.4.

In één van door mij ontwikkelde formulieren gebruik ik een behoorlijk aantal Keuzelijst velden. Te zien op http://www.c-test.eu/languages/nederlan ... -formulier

Normaal gesproken wordt bij een dergelijk veld aan de voorzijde de optie "Selecteer één" of een zelf ingevoerde opmerking getoond. Na klik op het driehoekje verschijnt dan vervolgens de lijst met ingestelde keuze opties.

Echter, op deze website/in dit formulier wordt standaard de eerste ingevoerde keuze optie getoond. Ik kan geen oorzaak van dit verschijnsel vinden. Iemand van jullie misschien?

Alvast dank voor de hulp.

Peter
Last edited by peterbus on Thu May 15, 2014 12:10 pm, edited 1 time in total.
staartmees
Power Poster
Power Poster

Re: Keuzelijst formbuilder

Post by staartmees »

Voor de veiligheid van je website kan je best asap upgraden naar de nieuwste versie 1.11.10. Versie 1.11.4 wordt niet meer ondersteund.
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

De link geeft een 404.
Normaal gesproken wordt bij een dergelijk veld aan de voorzijde de optie "Selecteer één" of een zelf ingevoerde opmerking getoond.
Dat zal de website bouwer zelf moeten implementeren. Dat is niet standaard gedrag van een select element.

Los hiervan zou ik je adviseren géén gebruik te maken van FormBuilder 0.7.4 maar 0.7.3.

0.7.4 is door de ontwikkelaar terug getrokken na veel klachten ivm bugs: http://dev.cmsmadesimple.org/project/files/69
peterbus

Post by peterbus »

Hoi Velden,

De formbuilderversie 7.4 vervangen door de oudere 7.3 en probleem opgelost.

Bij mijn weten is het wel gebruikelijk dat een keuzelijstje begint met iets als "Selecteer één" of een zelf geformuleerde opmerking.

Gezien het feit dat na installeren vd 7.3 versie dit weer wel werkt zal te maken hebben met het feit dat 7.4 veel bugs kent.

In ieder geval dank voor de hulp!!
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”