Nyheds system

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
jnf
Forum Members
Forum Members

Nyheds system

Post by jnf »

Hej.

Vi har nu sat nyheds modulet op, hvilket virker efter hensigten. Men hvordan kan man lave layoutet om? er det noget der kan gøres vha. cms systemet, eller skal man have fat på selve koden?
lexan

Re: Nyheds system

Post by lexan »

Du skal ændre i selve css filen - dér styres stort set alle layoutmæssige ting i mcsms

Alex.
lenny

Post by lenny »

Hej

Du skriver at dit nyheds systemet er sat op og det fungere.

Er det det der kom som standard?

Det er mit, og jeg vil gerne ændre en lille smule på det så jeg kun for præsenteret de 2 nyeste nyheder i nyhedsbaren.
Og alle nyheder på en seperat news side med eget link fra menulinien.

Men når jeg prøver at ændre på dette sker ændrigerne på selve newssiden, og ikke newsbaren? Newsbaren bliver bare fyldt op med nyheder lige meget hvad jeg gør?

Kender du til denne problemstilling?

/Lennart
nonty
Forum Members
Forum Members

Post by nonty »

Hej,

Der er mere end en måde at lave ændringer i news delen: selve look-n-feel kan ændres dels gennem CSS og dels gennem summary og detail templates. Semantikken kan ændres gennem templates. Jeg har brugt begge dele på mit site.

På den template jeg benytter til forsiden har jeg brugt følgende (lidt forsimplet):

Code: Select all

{news category="General_da" number="7" detailpage="news_da" lang="DK_da"}
Her vises altså max 7 nyheder. Hvis man klikker på en af dem bliver man henvist til siden news_da.

news_da siden indeholder blot følgende:

Code: Select all

{news category="General_da" number="20" detailpage="news_da" lang="DK_da"} 
Siden bruges i to sammenhænge: til henvisninger fra hovedsiden og til at vise de 20 nyeste nyheder.

Jeg har ændret i begge templates, der bruges til nyhederne således at kun de felter jeg interesserer mig for er med.

Sidst men ikke mindst styres selve look-n-feel af en CSS fil. Bemærk at mange af de ændringer jeg har lavet i de to templates kunne være gjort denne vej også.

Held og lykke.

Skriv blot hvis du har brug for mere hjælp...

/tonny
cmsms is just a necessary hoppy. Eclipse is my work.
lenny

Post by lenny »

Hej Tonny

Yes! nu virker det :o

Det havde jeg aldrig fundet af, thanx

/Lennart
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”