Beste CMSMS leden,
Is het mogelijk om al die losse javascript bestanden in UDT's te zetten? zodat ik niet elke keer het javascript bestandje opnieuw moet uploaden en na aanpassing maar gewoon met een simpele regel {cookiewet} bijvoorbeeld hij het javascript inlaad? en hij b.v. <__script__ src="http://website.nl/locatiescript" type="text/javascript"></__script> toevoegt aan de html of de hele javascript zodat ik gewoon in de UDT kan aanpassen.
Gr Pascal
(opgelost) Javascript in UDT
Moderator: velden
(opgelost) Javascript in UDT
Last edited by pasmaskas on Mon Jan 13, 2014 10:15 am, edited 1 time in total.
Re: Javascript in UDT
Daar gebruik je toch een HTML blok voor...
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Natuurlijk is dat mogelijk. Of het efficient is valt te bezien natuurlijk.
Je kunt er ook Global Content Blocks van maken, of ze in het template zelf zetten.
Misschien kun zelfs wel content pages gebruiken met een leeg template (behalve {content} tag). Dan kun je er vanuit je templates toch weer gewoon naar linken en kan je browser het cachen. Vraag is echter of browsers het zullen accepteren als een javascript bestand (ligt mogelijk ook aan de setup. Wellicht kan een custom url nog uitkomst bieden in dat geval, weet ik niet zeker).
Nadeel van includen van veel javascript in de pagina zelf is dat de browser het bij elke nieuwe pagina opnieuw moet downloaden.
Als je het als een bestand aanbiedt kan de browser dat cachen.
Je kunt er ook Global Content Blocks van maken, of ze in het template zelf zetten.
Misschien kun zelfs wel content pages gebruiken met een leeg template (behalve {content} tag). Dan kun je er vanuit je templates toch weer gewoon naar linken en kan je browser het cachen. Vraag is echter of browsers het zullen accepteren als een javascript bestand (ligt mogelijk ook aan de setup. Wellicht kan een custom url nog uitkomst bieden in dat geval, weet ik niet zeker).
Nadeel van includen van veel javascript in de pagina zelf is dat de browser het bij elke nieuwe pagina opnieuw moet downloaden.
Als je het als een bestand aanbiedt kan de browser dat cachen.
Bedankt Rolf en velden,
Ik denk dat ik ze tog maar zo laat zo als het is. Dat scheeld idd weer laadtijd.
Bedantk gr Pascal
Ik denk dat ik ze tog maar zo laat zo als het is. Dat scheeld idd weer laadtijd.
Bedantk gr Pascal