Content in een andere div

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Marcel
Forum Members
Forum Members

Content in een andere div

Post by Marcel »

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het content weergeven in een andere div.

In de onderstaande link staat een voorbeeld van mijn probleem.

http://stukjeinternet.nl/cms/

Als je op de link "maar" klikt zie heel even een floating div van boven aan komen, en daarna verschijnt die pagina die bij de link hoort.

Ik wil die pagina in de floating div hebben, nadat er op een link is geklikt, zodat je dus op de zelfde pagina blijft maar een div met content naar beneden schuift.

Is dit mogelijk?

Ik hoop dat mij uitleg een beetje duidelijk is :)
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Re: Content in een andere div

Post by velden »

Ja, dit is mogelijk, maar niet op de manier zoals jij het doet.

Het is eigenlijk niet heel moeilijk maar je moet je er even een klein beetje in verdiepen.

Het is overigens nogal logisch dat dit niet werkt. Je maakt een link, dus die wordt gewoon gevolgd. Als je dat niet wilt zul je één en ander moeten regelen.

Hoewel het niets met News te maken heeft zou dit artikel je op weg moeten helpen:

http://calguy1000.com/Blogs/9/60.html

Met de ajax_load functie kun je de content dynamisch laden.

Als je de content vooraf al wilt laden in de div, dan kun je misschien ook gebruik maken van de methode zoals beschreven in: https://www.cmscanbesimple.org/blog/mul ... query-tabs

let op: het gaat om de methodes, het zijn geen exacte voorbeelden die je 1-op-1 kunt kopieren voor jouw site.
Marcel
Forum Members
Forum Members

Post by Marcel »

Top ik ga er mee aan de slag.

Bedankt!
Marcel
Forum Members
Forum Members

Post by Marcel »

Deze van calguy snap ik niet zo

http://calguy1000.com/Blogs/9/60.html

Dat gebeurdt toch al standaard dat als je links op news klikt de content rechts verschijnt
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Wáár de content verschijnt heb je normaal gesproken natuurlijk zelf in de hand (links, rechts, boven, onder).

Waar het om gaat bij ajax_load is dat de pagina niet ververst wordt.

Op jouw website met die sliding div zie je wat anders het probleem is: jij laat die div naar beneden komen, maar ondertussen wordt de pagina opnieuw geladen. Als de pagina opnieuw geladen wordt begint alles weer vanaf het begin en is die div weer verborgen.

Op deze pagina (tijdelijk) ben ik zelf wat aan het stoeien geweest.
Je kunt bijvoorbeeld in de calendar (links) tussen de maanden bladeren zonder dat de pagina wordt ververst (nov. en dec. 2013 hebben een paar events). Als je een event aan klikt wordt dat rechts in het rode kader getoond. Ook weer zonder dat de pagina wordt ververst.
M.b.t. nieuws (links) kun je ook tussen pagina 1 en 2 bladeren.
Marcel
Forum Members
Forum Members

Post by Marcel »

Ik snap hem, ben nu bezig om met de CGSimpleSmarty module om het voor elkaar te krijgen.

Bedankt weer
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

CGSimpleSmarty gebruik je dan weer om de content vóóraf te laden en in de betreffende div te plaatsen. Dat is een andere aanpak, maar wel eenvoudiger.

Ik weet niet precies wat je bedoeling is trouwens, maar kun je niet gewoon werken met een extra {content} block in je template of een Global Content Block.

Waarom moet het per se van een andere pagina afkomen?
Marcel
Forum Members
Forum Members

Post by Marcel »

Het moet zoals hier worden http://www.doepelstrijkers.com/
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Daarvoor zou ik bijvoorbeeld een/de Gallery module inzetten en niet gaan rotzooien met content van andere pages.

Gallery module geeft je de mogelijkheid om per album meerder foto's te uploaden (je hoeft vooraf niet te weten hoeveel).

Misschien dat je ook nog ListitExtended kunt gebruiken in plaats van Gallery. Je zult dan wel een extra uitbreiding moeten aanschaffen om ook de mogelijkheid te hebben meerder images aan één project te koppelen.

Ik zou vooraf eens goed nadenken hoe je dit in elkaar wilt steken. Het is prima mogelijk lijkt me, maar het is wel enigszins 'advanced' cmsms en eventueel html/js/css
Marcel
Forum Members
Forum Members

Post by Marcel »

Ik heb met de Gallery zitten spelen, maar probleem is dat er ook nog een stuk content bij moet komen.

Wilde pagina's contecten met de foto's van de gallery, en dan in die floating div parsen....
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Dan voeg je toch een velddefinitie toe (bijv WYSIWYG) en die maak je dan beschikbaar voor de galleries (niet image lijkt me).
Marcel
Forum Members
Forum Members

Post by Marcel »

Sorry??

Gaat even boven me petje
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Misschien dan maar eens even de Gallery module goed bekijken en de help lezen. Je kunt extra velden aanmaken voor ofwel een gallery ofwel de voor elke foto in de galleries.

Staat ook allemaal in de help beschreven. Gallery is op zich een handige module met veel opties. Je moet er echter wel even wat tijd in stoppen om het te leren kennen.
Marcel
Forum Members
Forum Members

Post by Marcel »

Ik ben toch maar met de html blokken aan de slag gegaan, met welke module krijg ik het nu voor elkaar om in de eerst editor een link te plaatsen, die daarna de div opent en het tweede edito blok toont?

Nu lijkt mij met die blokken dat de pagina alles opnieuw moet laden, maar dat moet ook juist om die div van boven te verversen.

Of sla ik de plank nu helemaal mis?
Marcel
Forum Members
Forum Members

Post by Marcel »

Na zoeken en uit zoeken kwam ik deze site tegen:

http://www.i-do-this.com/blog/Using-Lis ... se-page/57

Zoals je al zei Listitextended, dus daar mee aan de slag, maar ik struikel al weer om al een Fielddefinitions toe te voegen, als ik op de voorbeeld site kijk, moet Listit onder content staan, nou bij mij dus weer niet, ook bij de Fielddefinitions kan ik niets toevoegen...

Hoe voeg ik een nieuwe Fielddefinitions toe? toch niet zo als op dat filmpje in de help sectie?
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”