Problemen upgrade naar 1.10.3

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
wbvds
Forum Members
Forum Members

Problemen upgrade naar 1.10.3

Post by wbvds »

Ik heb in twee stappen upgrades uitgevoerd van 1.5.3 via 1.9.4.3 naar nu: 1.10.3
- Op het front tonen pagina's 100% goed zolang er geen formulieren in het spel zijn..

- Pagina's waar een formulier wordt aangeroepen, krijgen een presentatie zonder template, met daarnaast deze aanroep:
Fatal error: Call to undefined method FormBuilder::CreateInputEmail() in /home/caravans/domains/sitenaam.nl/public_html/modules/FormBuilder/classes/DispositionFromEmailAddressField.class.php on line 55

Voor elk van de 4 gebruikte formulieren is het steeds exact een identieke 'line 55' die genoemd wordt

- Doorvoeren van wijzigingen in editor-tekst met 'versturen' resulteren in de volgende fout:
Fatal error: Cannot access protected property Content::$mModifiedDate in /home/caravans/domains/sitenaam.nl/public_html/modules/SiteMapMadeSimple/SiteMapMadeSimple.module.php on line 281

Maar...: via 'Toepassen' worden editor-mutaties wel verwerkt.
Ik kan nu alleen het editorscherm sluiten via 'Annuleren', waarna wijzigingen keurig blijven staan.

Bij pogingen om SiteMapMadeSimple te updaten krijg ik: '' Checksum fout. Dit wijst waarschijnlijk op een beschadigd bestand. Dit kan gebeurt zijn tijdens het uploaden door de developer naar de repository, of tijdens uw download.'' (versies: update van 1.1 4 >1.2.6)

Php: 5.2 en nog wat; CMS-mailer: 2.0.2; geen rode opmerkingen in de module-listing.

Vriendelijke groetend, Wietze
Last edited by wbvds on Fri Oct 25, 2013 5:18 pm, edited 1 time in total.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Re: Problemen upgrade naar 1.10.3

Post by Rolf »

Heb je in 1.9.4.3 eerst alle modules geüpgrade?
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
wbvds
Forum Members
Forum Members

Post by wbvds »

----Gewijzigd 30-10-2013----

Vandaag opnieuw een cyclus van upgrade gedaan van:
1.5.x --> 1.9.4.3 --> 1.10.3
Resultaten zijn gelijk aan vorige week.

Ik krijg in 1.9.4.3 een overzicht met modules en versies, waarbij was aangegeven (allemaal in rood):
- CMS Printing heeft nodig minimaal 1.10.beta.0
- Google map heeft minimaal nodig 1.10.3
- Micro Tiny heeft nodig minimaal 1.10.beta.2
- Formbuilder moet updaten. Uitgevoerd, van 0.5.x naar 0.7.4
Vanwege de minimale benodigheden ben ik gaan upgraden verder naar 1.10.3

Bij 1.10.3 laat de modulelijst nu alle geïnstalleerde modules zien zonder rode signaleringen.
- SiteMapMadeSimple: laat zich echter niet updaten, vanwege een checksum fout
- Als ik een Template aanpas dan functioneert 'versturen' wel;
- Bij aanpassen tekstinhoud via Microtiny funktioneert 'versturen' niet, 'toepassen' slaat wijzigingen wel op.
- Pagina's met een Formbuilder-formulier tonen inhoud zonder de template, met foutmelding:
Fatal error: Call to undefined method FormBuilder::CreateInputEmail() in /home/caravans/domains/sitenaam.nl/public_html/modules/FormBuilder/classes/DispositionFromEmailAddressField.class.php on line 55

-Checksum melding:
.... public.html/',$line,2);//split it into fields

Weet iemand raad...? Groet, Wietze
wbvds
Forum Members
Forum Members

Post by wbvds »

30-10-2013: probleem nog steeds actueel
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

wbvds wrote:Php: 5.2 en nog wat; CMS-mailer: 2.0.2; geen rode opmerkingen in de module-listing.
Lees: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... =7&t=65515
wbvds wrote:Pagina's met een Formbuilder-formulier tonen inhoud zonder de template, met foutmelding:
Wellicht: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... =7&t=67867
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
wbvds
Forum Members
Forum Members

Post by wbvds »

Dank voor je response

Php: 5.2 en nog wat; even uitgezocht : 5.2.17. Moet op zich kunnen met 1.10.3. lijkt me. 1.10.3 is ook niet de meeste recente versie.

Wat Formbuilder 0.7.4 betreft: heb ik wel aan gedacht, maar het probleem is een beetje dat ik nergens kan vinden hoe je daarvoor een lagere versie (0.7.2 bijvoorbeeld) in de plaats zet zonder de bestaande formulier-info te verliezen.

Groet, Wietze
wbvds
Forum Members
Forum Members

Post by wbvds »

Inmiddels mezelf maar weer wat verder geholpen: naast map FormBuilder met .0.7.4-inhoud een tweede map Formbuilder1 gezet met 0.7.2-inhoud, daarna map-namen gewisseld, en dat werkt: alle formulieren zijn terug en functioneren correct.

Blijft nog over het het probleem dat editor-inhoud alleen opgeslagen wordt bij klikken 'toepassen'knop; krijg bij 'versturen' foutmelding uit de sitemap-module als boven aangeduid

Groet, wietze
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”