[Opgelost] Internal Server Error na updaten
Moderator: velden
[Opgelost] Internal Server Error na updaten
Hallo, ik heb gister het cms ge-update en nu krijg ik de melding Internal Server Error. Gelukkig staat de site nog niet online maar hoe krijg ik dit weer weg? Het rare is dat ie het eerst wel deed en toen ik later keek zag ik die error? Ik heb de back-up van de bestanden terug gezet maar hij geeft die melding nog steeds.
Alvast bedankt.
Groetjes, Sandy
Alvast bedankt.
Groetjes, Sandy
Last edited by Sandy1971 on Mon Jul 01, 2013 10:36 am, edited 1 time in total.
Re: Internal Server Error na updaten
Niet echt informatie waar we iets mee kunnen.Sandy1971 wrote:Hallo, ik heb gister het cms ge-update en nu krijg ik de melding Internal Server Error. Gelukkig staat de site nog niet online maar hoe krijg ik dit weer weg? Het rare is dat ie het eerst wel deed en toen ik later keek zag ik die error? Ik heb de back-up van de bestanden terug gezet maar hij geeft die melding nog steeds.
Kijk eerst in het PHP errorlog of daar een foutmelding te zien is.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Sorry, maar waar kan ik die logs zien? Ik hoop niet in de ftp want ik heb alle mappen weer verwijderd en de back-up terug gezet. Heb al bij het control panel van de host gekeken maar daar kon ik niks vinden. http://swh3.zylon.net/~nouvelleim/ dit de url met de melding ik weet niet of je daar wat mee kan? Hij geeft ook nog een 404 error 
Alvast bedankt.

Alvast bedankt.
Rename de .htaccess file in de root naar htaccess.txt
Bedankt weer voor je reactie. Dat heeft helaas niet geholpen
Die had ik ook al een keer weggehaald en dat hielp ook niet.

-
- Power Poster
van welke versie heb je geupdated? Indien het een oude versie was, heb je dan http://docs.cmsmadesimple.org/upgrading ... ld-versiongelezen en gevolgd?
Bedankt ook voor je reactie. Ik heb ge-update van 1.11.4 (of toch van 1.11.6 maar dat weet ik niet zeker) naar 1.11.7 misschien dat er 1 versie tussen zat. Dat moet toch wel goed zijn? Moet je echt versie voor versie updaten? Maar kan ik dit nog goed maken?
-
- Power Poster
van 1.11.x kan je probleemloos upgraden naar 1.11.7
Maar nu moet ik zeker bij de host zijn? Want verder kan ik volgens mij weinig, ik kan het niet opnieuw installeren want bij install geeft ie diezelfde melding
Dat vind ik echt het enige nadeel van cmsms dat updaten.

Dat vind ik echt het enige nadeel van cmsms dat updaten.
-
- Power Poster
als je bij een verse installatie hetzelfde probleem hebt, dan ligt het probleem inderdaad bij je hostingprovider.
Ook weer van geleerd om nooit in een weekend te updaten, heb geluk dat de site nog niet online staat! Moet er nog een paar updaten. Ook 1 van 1.10.3 naar 1.11.7
vind het echt vreselijk om te doen.
Iig bedankt voor jullie hulp.
Fijn weekend.
Groetjes, Sandy

Iig bedankt voor jullie hulp.
Fijn weekend.
Groetjes, Sandy
-
- Power Poster
upgrade van 1.10.3 naar 1.11.7 is normalerwijze geen probleem; die kan in 1 beweging.
Beetje hosting provider kan ook in het weekend hulp bieden.
Maar belangrijker, als je een goede backup maakt voor je upgrade kun je altijd terug.
Loop niet vaak tegen problemen aan bij upgrades moet ik zeggen.
Maar belangrijker, als je een goede backup maakt voor je upgrade kun je altijd terug.
Loop niet vaak tegen problemen aan bij upgrades moet ik zeggen.
Ik heb gelukkig een back-up van de database gemaakt (geen idee hoe ik die weer terugzet heb ik nog nooit gedaan maar zal wel goed komen! Hoop ook dat ik het goed heb gedaan) en een back-up van de bestanden gemaakt. Maar wel raar dat dit kan gebeuren 

Voor als nog lijkt het een host probleem en geen CMSMS...Sandy1971 wrote:Dat vind ik echt het enige nadeel van cmsms dat updaten.
Ga vanuit 1.10.3 EERST alle modules upgraden!! En dan pas het CMS upgraden!staartmees wrote:upgrade van 1.10.3 naar 1.11.7 is normalerwijze geen probleem; die kan in 1 beweging.
De Gastenboek module kan problemen opleveren, gebruik je die op deze website?
Maar hoe dan ook, een upgrade van 1.11.4 (of 1.11.6) kan nooit dit soort problemen opleveren. Je hoeft alleen de bestanden te overschrijven en de Cache legen. De install map heb je niet eens nodig...
Het errorlog kan in het beheergedeelte van de webhost zijn, soms ook in een map op de server.
Welke host heb je?
En welke PHP versie gebruikt deze?