Ik heb een beetje zitten te testen en het lijkt wel mogelijk om meer informatie op te halen.
Je laat dan showtemplate=false achterwege en krijgt dus het hele document terug.
Via jQuery hang je dat aan bijvoorbeeld een (ontzichtbaar) iframe en vervolgens kun je er bepaalde elementen uit halen.
Ik heb het enkel snel getest in Firefox. Ik denk als je het slim aanpakt dat je er dan zelfs voor kunt zorgen dat als het NIET werkt dan op de normale manier de link wordt gevolgd.
Op deze manier kun je dan ook de titel aanpassen ook die van het document, maar ook bijvoorbeeld het menu kan worden bijgewerkt. En in principe maakt het dan ook niet meer uit als je meer dan één {content} tag hebt.
Het zal wel enig denkwerk vergen en wat javascript kennis.
niet verversen van een pagina
Moderator: velden
Re: niet verversen van een pagina
ik heb het oude menu weer even terug gezet.
ik zal eerst even een test omgeving aanmaken, en zal daar het een en ander uitproberen zonder dat de gebruiker er last van heeft.
ik zal eerst even een test omgeving aanmaken, en zal daar het een en ander uitproberen zonder dat de gebruiker er last van heeft.
ik ben nog steeds aan het zoeken, naar een andere manier.
deze die ik nu gebruik (de laatste methode) is volgens mij seo vriendelijk maar weet dit niet zeker. want er is wel een geldige ahref
weet iemand dat?
deze die ik nu gebruik (de laatste methode) is volgens mij seo vriendelijk maar weet dit niet zeker. want er is wel een geldige ahref
weet iemand dat?
Ik zou een normaal menu genereren en dan met jQuery al die links een onClick even meegeven waarbij je de originele href uitleest en deze gebruikt voor je ajax aanroep.
Vergeet dan ook niet om de http://api.jquery.com/event.preventDefault/ te gebruiken.
Links zien er dan normaal uit. Mocht er nog iemand voorbij komen zonder javascript support werkt het ook nog (hoewel de rest dan waarschijnlijk alsnog omvalt). En bovendien krijg je een heel flexibel en 'efficient' systeem omdat elke nieuwe link bij het menu automatisch wordt meegenomen zonder dat je daarover hoeft na te denken.
Vergeet dan ook niet om de http://api.jquery.com/event.preventDefault/ te gebruiken.
Links zien er dan normaal uit. Mocht er nog iemand voorbij komen zonder javascript support werkt het ook nog (hoewel de rest dan waarschijnlijk alsnog omvalt). En bovendien krijg je een heel flexibel en 'efficient' systeem omdat elke nieuwe link bij het menu automatisch wordt meegenomen zonder dat je daarover hoeft na te denken.