Is hier niet een makkelijkere manier voor, via index.php?
Ik ben namelijk op zoek naar een passende oplossing.
Alleen ik wil een compleet ander theme laden, wanneer iemand de site via mobiel bekijkt.
Gezien de site zelf op maat is voor 15" schermpjes (ja sommige mensen gebruiken dat nog) en ik niet op alle pagina's een rechterkolom heb, waardoor ik al 2 templates gebruik.
Daarom dacht ik, is er niet een manier om zo'n functie in index.php al in te laden...?
Ik ben zelf niet zo ver in html, maar iets in de ruwe richting van:
if browser=mobile then theme/template=mobile
else theme/template=standard
endif
Wat ik tot nog toe heb gevonden is alleen maar een stylesheet-switch, wat bij mij niet gaat werken.
Ik heb de guide van I-do-this geprobeerd, maar dan kom ik niet verder dan een foutmelding over het 2x aanroepen van {content}.
Via die guide zou ik in de bestaande template dus een mobile-template moeten maken, wat wel zou "kunnen" werken, maar dus niet werkt.
gr Rienko
[OPGELOST] Mobile Detect - Mobiele website
Moderator: velden
Re: Mobile Detect - Mobiele website
bedankt voor je input!
Toch wil ik graag die UDT werkend krijgen, want dit probleem heb ik al vaker gehad met andere UDT's, en ik wil gewoon snappen wat er fout gaat..
Toch wil ik graag die UDT werkend krijgen, want dit probleem heb ik al vaker gehad met andere UDT's, en ik wil gewoon snappen wat er fout gaat..
Ik zou me kunnen voorstellen dat het ligt aan het pad:
Aangezien je een relatief pad gebruikt en de admin directory draait vanaf /admin/index.php verwacht ik dat php de included file ook in /admin/ zoekt. Maar ik neem aan dat ie één directory hoger staat.
Wellicht dat het daar misgaat?
Ik weet zo echter niet uit mijn hoofd hoe je dat kunt oplossen (absoluut pad voor php context zien te vinden).
Verder maak je het jezelf misschien wel lastig door het @ voor include:
http://php.net/manual/en/language.opera ... ontrol.php
Code: Select all
@include("Mobile_Detect.php");
Wellicht dat het daar misgaat?
Ik weet zo echter niet uit mijn hoofd hoe je dat kunt oplossen (absoluut pad voor php context zien te vinden).
Verder maak je het jezelf misschien wel lastig door het @ voor include:
http://php.net/manual/en/language.opera ... ontrol.php
Haal het apenstaartje eens weg en zie of er dan wel een foutmelding komt.Warning
Currently the "@" error-control operator prefix will even disable error reporting for critical errors that will terminate script execution. Among other things, this means that if you use "@" to suppress errors from a certain function and either it isn't available or has been mistyped, the script will die right there with no indication as to why.
Zonder @ krijg ik:
Ik heb er ook niet bewust voor gesproken om deze vorm van include te gebruiken, ik heb gewoon deze code gevonden op internet en gebruikt. Kan zelf namelijk geen PHP schrijven.
Warning: include(Mobile_Detect.php) [function.include]: failed to open stream: Bestand of map bestaat niet in /home/deb60619n5/domains/website.nl/public_html/lib/classes/class.usertagoperations.inc.php(265) : eval()'d code on line 1
Warning: include(Mobile_Detect.php) [function.include]: failed to open stream: Bestand of map bestaat niet in /home/deb60619n5/domains/website.nl/public_html/lib/classes/class.usertagoperations.inc.php(265) : eval()'d code on line 1
Warning: include() [function.include]: Failed opening 'Mobile_Detect.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/deb60619n5/domains/website.nl/public_html/lib/classes/class.usertagoperations.inc.php(265) : eval()'d code on line 1
Fatal error: Class 'Mobile_Detect' not found in /home/deb60619n5/domains/website.nl/public_html/lib/classes/class.usertagoperations.inc.php(265) : eval()'d code on line 2
quick and dirty:
'website.nl' mag ik aannemen moet vervangen worden.
@include("/home/deb60619n5/domains/website.nl/public_html/Mobile_Detect.php");
Damn, het werkt nog ook!velden wrote:quick and dirty:
'website.nl' mag ik aannemen moet vervangen worden.Code: Select all
@include("/home/deb60619n5/domains/website.nl/public_html/Mobile_Detect.php");
Ik vind het geen hele fraaie oplossing omdat het niet dynamisch is. Als je bijvoorbeelde site verhuist of je provider wijzigt het pad, dan gaat het al mis.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om de betreffende php (Mobile_Detect.php) file óók in de /admin/ directory te plaatsen.
Nog steeds niet fraai.
2 includes met @ ervoor is ook een optie (één faalt er dan altijd maar dat zie je niet).
Mooiste zou zijn als je een stukje code gebruikt dat het pad naar de cmsms root directory uitvraagt en dat gebruikt.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om de betreffende php (Mobile_Detect.php) file óók in de /admin/ directory te plaatsen.
Nog steeds niet fraai.
2 includes met @ ervoor is ook een optie (één faalt er dan altijd maar dat zie je niet).
@include("./Mobile_Detect.php");
@include("../Mobile_Detect.php");
hmmm, sorry voor mijn post.
Ik lette laatst dus niet helemaal op.
Wat jullie doen is idd ook template-change, wat ik ook wil.
Zou alleen mooier zijn als zo simpel dat je het met een if-then-else statement in index.php zou kunnen doen, maar dat zal wel anders liggen denk ik zo.
Ik ga het hiermee ook proberen!
Gr Rienko
Ik lette laatst dus niet helemaal op.
Wat jullie doen is idd ook template-change, wat ik ook wil.
Zou alleen mooier zijn als zo simpel dat je het met een if-then-else statement in index.php zou kunnen doen, maar dat zal wel anders liggen denk ik zo.
Ik ga het hiermee ook proberen!
Gr Rienko