Gezocht: userfriendly image uploader + croptool

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
brutusmaximus
Forum Members
Forum Members

Gezocht: userfriendly image uploader + croptool

Post by brutusmaximus »

Userstory klant:
Ik wil makkelijk en snel, op de gewenste pagina (of nieuw toe te voegen item) meerdere afbeelding kunnen uploaden (onafhankelijk grootte) en deze kunnen croppen (extra: liefst met ingestelde crop masks), zodat de tool/module deze automatisch kan resizen.

Huidige default tools
Deze userstory komt bij iedere klant terug waar ik mee werk. De huidige filemanager kan wel uploaden, maar deze komt niet tevoorschijn bij een item van listit. Laat staan de image manager!

Functie: uploaden
GBFilepicker werkt prima! Want gebruikers kunnen bij het item afbeeldingen toevoegen. (Het resizen in de GBFilepicker is vaak teveel voor gebruikers).

Functie: Resize
Voor het resizen maak ik gebruik van CGSmartImage en deze tool neemt de zorg van resizen compleet uit handen. So far so good.

Functie: Crop
Maar nu komt de bottleneck. De gebruiker wil graag de grootte afbeelding (1920x1080) willen croppen zodat de "focus" van de getoonde afbeelding zelf bepaald word. En niet alleen croppen center center.

Achtergrond klanten:
De meeste klanten (gebruikers) vinden inloggen en de juiste pagina vinden en vervolgens tekst bewerken al "spannend/uitdagend".

Alle extra handelingen vergeten ze vaak, omdat ze dit te moeilijk vinden. Ik geloof in webdevelopment oplossingen waarbij de gebruiker zo min mogelijk hoeft te doen binnen het cms. We zijn dus afhankelijk van modules.

Mede developers hoe lossen jullie de bovenstaande userstory op ?
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”