Wat zou er mis zijn met deze RSS feed? [solved]

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Gregor
Power Poster
Power Poster

Wat zou er mis zijn met deze RSS feed? [solved]

Post by Gregor »

Hallo,

Ik heb de volgende rss feed http://www.uisge-beatha.eu/feeds/logboek.rss

Haal ik deze door de W3C validator, dan feliciteert hij, hoewel er twee verbeteringen zijn, maar ik krijg de hele feed te zien. Nu laad ik deze in Firefox en alleen de kopregel is zichtbaar, geen feeds. Laad ik deze in Google reader, dan verschijnt er een feed als eerste die ik totaal in de volgorde van de historie niet kan plaatsen, ook niet in de volgorde zoals deze in cgblog staat. Feedly kent de hele site niet o.b.v. de rss-link.

De template ziet er als volgt uit:

Code: Select all

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss version="2.0" xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom">
  <channel>
  <atom:link href="{$feed_url}" rel="self" type="application/atom+xml" />
    <title>{$feed.title}</title>
    {if isset($feed.link) && !empty($feed.link)}<link>{$feed.link}</link>{/if}
    {if isset($feed.description) && !empty($feed.description)}<description>{$feed.description}</description>{/if}
    {if isset($feed.copyright) && !empty($feed.copyright)}<copyright>{$feed.copyright}</copyright>{/if}
    {if isset($generator)}<generator>{$generator}</generator>{/if}
    {if isset($feed.managing_editor) && !empty($feed.managing_editor)}<managingEditor>{$feed.managing_editor} ({$feed.copyright})</managingEditor>{/if}
    {if isset($feed.image) && !empty($feed.image)}
    <image>
    {if isset($feed.description) && !empty($feed.description)}<description>{$feed.description}</description>{/if}
        {if isset($feed.link) && !empty($feed.link)}<link>{$feed.link}</link>{/if}
        <title>{$feed.title}</title>
        <url>{$file_location}/{$feed.image}</url>
      </image>
    {/if}
{CGBlog assign='junk'}
   {foreach from=$items item='entry'}
   <item>
     <title>{$entry->title|cms_html_entity_decode}</title>
     <link>{$entry->detail_url}</link>
     {capture assign='description'}{if $entry->summary}{eval var=$entry->summary}{else}{eval var=$entry->content}{/if}{/capture}
<description>{$description|trim|strip_tags}</description>
     <pubDate>{$entry->postdate|rfc_date}</pubDate>
     <guid>{$entry->detail_url}</guid> 
   </item>
   {/foreach}
  </channel>
</rss>
Daarnaast zou ik graag per feed, als ie werkt ;) ook een image opnemen. De link naar die image 'vang' ik in de cgblog template in {fb_image}. Dat moet dan in de foreach-loop, maar welke code zou er nodig zijn om die image zichtbaar te maken?

Dank voor het meedenken!
Gregor
Last edited by Gregor on Thu Apr 04, 2013 2:48 pm, edited 1 time in total.
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Re: Wat zou er mis zijn met deze RSS feed?

Post by velden »

Misschien toch maar eerst die waarschuwingen wegwerken.

Als ik naar je feed kijk in Firefox dan lijkt het ook alsof er echt niet meer informatie binnenkomt dan die koptekst maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen.

Als je hier http://validator.w3.org/feed/docs/warni ... match.html leest en weet dat jouw webserver 'Content-Type text/html' doorgeeft, dan zou je daar wellicht eens kunnen beginnen.

Probeer eens of je je .htaccess file kunt uitbreiden (of aanmaken) met

AddType application/rss+xml .rss
Dat zou er dan voor moeten zorgen dat minimaal één waarschuwing verdwijnt en het zou me niet verbazen als ze beide oplossen.

Wat voor een mens zou éénvoudig lijkt om te interpreteren kan voor en browser een onmogelijke opgave blijken. Je weet het niet.

ps. Thunderbird begrijpt jouw rss dan weer wel.
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Dank je voor je suggestie.

# modified to get CG FeedMaker working properly
# 21 march 2013
# AddCharset UTF-8 .xml
AddType application/rss+xml .rss
Die utf-8 werkte niet. Daar commentaar van gemaakt en jouw suggestie erin gezet, maar ook die leidt nog steeds tot dezelfde fouten. Nu ik dit tik bedenk ik dat die utf-8 regel misschien met .rss moet eindigen, zoals in jouw voorbeeld.
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Een fout opgelost :) Je suggestie (Velden) heeft me op het goede been gezet. Nu nog een andere fout zien op te lossen....
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Het lijkt er overigens heel erg op dat browsers gewoon echt de items niet te zien krijgen. Ook niet aangeboden door de webserver bedoel ik dan. Daar heb ik dan weer geen verklaring voor.
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Als ik nu in Firefox kijk, dan zie ik in ieder geval een feed-lijst die ik kan herleiden en wat mij betreft ook klopt. Zit er nog een puntje en dat is :
Feeds should not be served with the "text/html" media type
Lijkt me niet cruciaal.

Is het mogelijk om per feed een foto te tonen, zo deze er is? Denk zelf aan een select opde database om te kijken of die foto er is en zo ja, deze dan te tonen.
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

In de template voor de rss feed staat o.a.
{CGBlog assign='junk'}
Om te zien wat hier het resultaat van is, heb deze in een Page gezet. Als ik vervolgens daaronder {$junk} in de Page zet, dan krijg ik de artikelen en velden die op de standaard template zijn gebaseerd. Hierin staan niet de extra velden die ik heb gemaakt. Is er nu een mogelijkheid om de informatie uit zo'n extra veld ook in de rss feed op te nemen? Moet ik 'm de CGBlog-aanroep dan met een andere template laden?
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Gregor wrote:In de template voor de rss feed staat o.a.
{CGBlog assign='junk'}
Om te zien wat hier het resultaat van is, heb deze in een Page gezet. Als ik vervolgens daaronder {$junk} in de Page zet, dan krijg ik de artikelen en velden die op de standaard template zijn gebaseerd.
Het enige wat je hier doet is de module output "door" de Smarty engine heen halen, zodat deze het kan bewerken...
Gregor wrote:Hierin staan niet de extra velden die ik heb gemaakt. Is er nu een mogelijkheid om de informatie uit zo'n extra veld ook in de rss feed op te nemen? Moet ik 'm de CGBlog-aanroep dan met een andere template laden?
Zou je eens kunnen proberen. Als je zoiets als $entry|print_r in de template zet zou je de beschikbare variabelen moeten zien.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Aardige suggestie Rolf, dat levert dit op:
[postdate] => 2006-02-24 19:30:00 [url] => [startdate] => 2006-02-24 19:30:00 [enddate] => [categories] => Array ( [0] => Array ( [category_id] => 6 [name] => Logboek ) ) [Tags] => Sonnevis, Aankoop, Nieuwkoop, Willemstad [fieldsbyname] => Array ( [Tags] => stdClass Object ( [value] => Sonnevis, Aankoop, Nieuwkoop, Willemstad [id] => 5 [name] => Tags [type] => textbox ) ) [fields] => Array ( [Tags] => stdClass Object ( [value] => Sonnevis, Aankoop, Nieuwkoop, Willemstad [id] => 5 [name] => Tags [type] => textbox ) ) [file_location] => http://www.uisge-beatha.eu/uploads/cgblog/id138 [detail_url] => http://www.uisge-beatha.eu/logboek/138/ ... komen.html ) 1
Hier zou ik dus de image uit kunnen halen [file_location]

Ga ik mee stoeien.
Gregor
Power Poster
Power Poster

Re: Wat zou er mis zijn met deze RSS feed? [solved]

Post by Gregor »

Door gebruik te maken van de T&T van Rolf heb ik CGFeedmaker niet meer nodig en heb ik ook een feed die valideert en waar een image inzit :)
Rolf
Power Poster
Power Poster

Re: Wat zou er mis zijn met deze RSS feed? [solved]

Post by Rolf »

Gregor wrote:Door gebruik te maken van de T&T van Rolf heb ik CGFeedmaker niet meer nodig....
Ssstt :o <fluister>Straks hoort Calguy het... :-\ </fluister>
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”