Php 5.3 activeren?

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

erpee
Power Poster
Power Poster

Php 5.3 activeren?

Post by erpee »

Een website die ik heb draait op een host die standaard PhP 5.2.17 heeft draaien.

Nu kan ik 5.3 activeren door:

Code: Select all

<FilesMatch "\.php$">
AddHandler x-httpd-php53 .php
</FilesMatch>
toe te voegen aan het htaccess bestand.

MAAR ... als ik dat doe krijg ik deze meldingen op de site.

Warning: session_start() [function.session-start]: open(/tmp/sess_e0293295a733c235efd5575b9aafeceb, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in /home/MYWEBSITE/public_html/site/include.php on line 51

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/MYWEBSITE/public_html/site/include.php:51) in /home/MYWEBSITE/public_html/site/include.php on line 51

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/MYWEBSITE/public_html/site/include.php:51) in /home/MYWEBSITE/public_html/site/index.php on line 153

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/MYWEBSITE/public_html/site/include.php:51) in /home/MYWEBSITE/public_html/site/index.php on line 154

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/MYWEBSITE/public_html/site/include.php:51) in /home/MYWEBSITE/public_html/site/index.php on line 155

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/MYWEBSITE/public_html/site/include.php:51) in /home/MYWEBSITE/public_html/site/index.php on line 156

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/MYWEBSITE/public_html/site/include.php:51) in /home/MYWEBSITE/public_html/site/index.php on line 157

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/MYWEBSITE/public_html/site/include.php:51) in /home/MYWEBSITE/public_html/site/index.php on line 292
Iemand een idee wat ik kan veranderen?
Waarom zou het direct goed moeten gaan? Dan is alle lol weg ...
timdebuurman
Power Poster
Power Poster

Re: Php 5.3 activeren?

Post by timdebuurman »

De rechten van alle mappen moet op 755 gezet worden.
De rechten van alle bestanden moet op 644 gezet worden.

Dit kan via een filemanager op bijv. DirectAdmin of PLESK,
of via je ftp-programma.
NextDoorMedia - Online Marketing Partner
https://www.nextdoormedia.nl
erpee
Power Poster
Power Poster

Post by erpee »

Oeps ....

betekent dat dat ik handmatig de hele site moet doorlopen en permissies aan moet passen? Dat lijkt me wel een hele klus ...

Of denk ik te moeilijk ...
timdebuurman
Power Poster
Power Poster

Post by timdebuurman »

Met filezilla is dat erg makkelijk.

Als je daar met de rechtermuisknop op een map klikt en kiest om de rechten aan te passen, kun je ook kiezen om alle submappen te doen.

Er komt dan ook een optie om alle mappen, alle bestanden of allebei te doen.
erpee
Power Poster
Power Poster

Post by erpee »

Ga ik proberen ...
compufairy
Forum Members
Forum Members

Post by compufairy »

Hoi :-)

Bij welke host zit je? En wat zie je in Filezilla bij "owner" als je daarmee inlogt?

Groet,

Anne-Mieke
"If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait until you hire an amateur..." (Red Adair)
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

In eerste instantie vind ik het advies om alle rechten anders in te stellen twijfelachtig. Ik zou daar mee oppassen.

De eerste foutmelding spreekt over een permission denied op /tmp/
Typisch zou je verwachten dat die folder juist 777 permissies moet hebben.

Daar zou ik eens mee beginnen voordat ik de hele site doorliep.

Daarnaast is het volgens mij ONJUIST dat ALLE folders 755 moeten hebben. En voor files geldt het zelfde; zo is de config.php file al een uitzondering.

Tim: let op wat je adviseert. Wellicht heb jij met die actie een keer iets kunnen oplossen, maar dat wil niet zeggen dat het voor iedereen geldt. En sommige acties zijn erg lastig terug te draaien...
erpee
Power Poster
Power Poster

Post by erpee »

compufairy wrote: Bij welke host zit je? En wat zie je in Filezilla bij "owner" als je daarmee inlogt?
Host = Xfast

owner varieert
meeste 747 749
sommige 101 501
erpee
Power Poster
Power Poster

Post by erpee »

@Velden > Hoe zou jij het dan aanpakken?
compufairy
Forum Members
Forum Members

Post by compufairy »

Hoi Radboud,

Hm, zou zomaar kunnen dat ze bij Xfast geen suPHP draaien. Dan krijg je een hoop gedonder met permissies.

Dan ben je nl. niet automatisch de "owner" van alle bestanden en mappen. Ik denk dat je het beste de hoster kunt mailen (bellen kan geloof ik niet bij Xfast? >:( ) en vragen of ze suPHP draaien. Als dat niet het geval is, zou ik naar een andere host op zoek gaan.

Ik kan er in Nederland enkele van harte aanbevelen. En als je het niet erg vindt om internationaal te gaan, dan zijn zowel Arvixe als A2 Hosting uitstekende partijen. Alle partijen waar ik na het plaatsen van tientallen websites goede ervaringen mee heb zijn overigens ook allemaal gewoon per telefoon te bereiken.

Ik sluit me aan bij wat Velden zegt. Zomaar permissies veranderen is niet verstandig!
"If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait until you hire an amateur..." (Red Adair)
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat php 5.3 bij deze host in een andere mode (andere user) draait als de oude 5.2.

Als je dan de mogelijkheid hebt om een paar folders van 777 permissies te voorzien, dan ben je ook geholpen lijkt me.

Dat zou ook direct kunnen verklaren waarom de site wél werkt op php 5.2 (toch?) en niet op 5.3

Wat ik zou doen?
http://docs.cmsmadesimple.org/installation/upload-files
File Permissions

Check with your web host and see if they are using PHP suExec. If so, you will not have to change any file permissions. If not, follow the instructions in Step 4 of the FTP instructions, except that instead of FTP, use the File Manager's "Change Permissions" icon.
Helaas ontbreekt stap 4 bij de FTP info.

Uit mijn hoofd:
config.php 666
/uploads 777 (recursief (=alle subfolders en files ook meenemen))
/tmp/cache 777 (recursief voor de zekerheid)
/tmp/template_c 777 (recursief voor de zekerheid)
optioneel: /modules 777 (recursief, volgens mij nodig bij upgraden/installeren modules via Module Manager)

Volgens mij heb je het dan wat betreft rechten werkbaar ingericht.
compufairy
Forum Members
Forum Members

Post by compufairy »

config.php naar 666? Zou ik niet doen hoor, wordt hij volgens mij writable van. Hooguit even zo zetten als je CMSMS zelf gaat upgraden. En daarna direct weer non-writable maken.

Ik hou zelf de config.php altijd op CHMOD 444.

leesvoer over CHMOD: http://www.sitemasters.be/tutorials/14/ ... rver/CHMOD

Maar nogmaals, als de host geen phpsuexec (door mij abusievelijk meestal suPHP genoemd) dan voorkom je een hoop gedonder in de toekomst als je naar een host overstapt die het wel heeft... in mijn optiek althans.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
timdebuurman
Power Poster
Power Poster

Post by timdebuurman »

Hoi,

Ik dacht echt altijd dat php 5.3 geen 777 als rechten accepteerde.
Excuses als mijn advies hierin te voorbarig is, het kan toch niet echt kwaad als dat even verkeerd zou worden ingesteld?

gr Tim
erpee
Power Poster
Power Poster

Post by erpee »

Als eerste: Mijn host draait dus wél suPhP.

Verder las ik bij info over suPhP:

- Aanpassingen aan .htaccess. U kunt in .htaccess NIET gebruik maken van aanpassingen die beginnen met php_. U dient deze te verwijderen uit uw .htaccess bestand. Als u dit niet aanpast zal uw site niet beschikbaar zijn (internal server error).

- Rechtenstructuur. U kunt bestanden en mappen geen 777 rechten meer geven. U dient dit te verlagen naar de laagst mogelijke stand (bestanden maximaal 644 and folders maximaal 755. Als u hogere waardes gebruikt zal uw site niet beschikbaar zijn (internal server error).
Komt toch overeen met wat Tim zegt? Én natuurlijk de config.php wel op 444 houden.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”