IK heb een website online voor mezelf: http://www.waterlandwebdesign.nl
Maar ik krijg het contactformulier niet werkend. Geen idee wat er mis gaat. Vanuit de CMSmailer lukt het testbericht wel, maar vanaf de website ontvang ik geen mail. Kan iemand mij wellicht op weg helpen. BVD
Rob
[OPGELOST]contactformulier werkt niet
Moderator: velden
[OPGELOST]contactformulier werkt niet
Last edited by RobPlakke on Thu Mar 07, 2013 7:52 pm, edited 1 time in total.
-
- Forum Members
Re: contactformulier werkt niet
heb je emailadres insteld bij het aangemaakte formulier in formbuilder. In je formulier moet een "veld" voorkomen E-mail resultaten naar ingestelde adres(sen) in dat veld moet je je emailadres instellen en al het dan goed is dan kan email versturen/ ontvangen.
En wat ook een issue kan zijn is wat je provider al dan niet accepteert:
Ik heb wel eens providers die bijvoorbeeld niet accepteren dat het afzender mailadres een mailadres is van een ander domein of zelfs een bestaand mail-adres van het eigen domein moet zijn.
Dat geeft dus een probleem als je je formulier probeert te verzenden 'namens' de invuller. Dat accepteren dus niet alle providers omdat het dan lijkt alsof je je anders voordoet dan je bent.
Vul dus om te testen in het, door de vorige poster genoemde veld, als afzender een bestaand email-adres in van je eigen domein (bv. info@waterlandwebdesign.nl) en zorg ervoor dat wanneer je het email-adres veld gebruikt om de afzender te bepalen je dat veld alleen in de 'reply-to' header laat gebruiken.
Uiteraard kijk je ook in de SPAM folders van je mail, want niet zelden komen daar die form-mails terecht bij mij.
Ik heb wel eens providers die bijvoorbeeld niet accepteren dat het afzender mailadres een mailadres is van een ander domein of zelfs een bestaand mail-adres van het eigen domein moet zijn.
Dat geeft dus een probleem als je je formulier probeert te verzenden 'namens' de invuller. Dat accepteren dus niet alle providers omdat het dan lijkt alsof je je anders voordoet dan je bent.
Vul dus om te testen in het, door de vorige poster genoemde veld, als afzender een bestaand email-adres in van je eigen domein (bv. info@waterlandwebdesign.nl) en zorg ervoor dat wanneer je het email-adres veld gebruikt om de afzender te bepalen je dat veld alleen in de 'reply-to' header laat gebruiken.
Uiteraard kijk je ook in de SPAM folders van je mail, want niet zelden komen daar die form-mails terecht bij mij.
IK begrijp er nu niets meer van. Ik ontvang mail en kan nu mail versturen via info@waterlandwebdesign.nl. CMSmailer test lukt ook. Maar ik ontvang geen mail vanuit de formbuildermodule??
Graag nog wat hulp. BVD Rob
Graag nog wat hulp. BVD Rob
Je vraagt extra hulp, maar je geeft niet aan wat je veranderd zou hebben n.a.v. de eerdere posts.
Of post eens screenshots van de inhoud van de relevante velden van FormBuilder.
Of post eens screenshots van de inhoud van de relevante velden van FormBuilder.
-
- Power Poster
Heb je al eens geprobeerd om het bij Formbuilder bijgevoegde Contactformulier als basis te nemen en dat veld per veld te bekijken en aan te passen? De eerste keer kan Formbuilder wat onduidelijk lijken, maar eens je het systeem kent smelt dat probleem als sneeuw voor de zon.
Ik heb het laatste advies opgevolgd en het werkt nu wel. Ik weet niet wat er mis ging, maar blijkbaar kon niet wat ik wilde. Ik had het contactform gedownload en vervolgens als xml weer geupload. Ik dacht hiermee een kopie te hebben van Contactform. Blijkbaar toch niet. Welnu het werkt.
Bedankt allen.
Bedankt allen.