Goeiemorgen allemaal.
Een eigenwijze Klant vond het nooit zo nodig om z'n cms-ms-versie te laten upgraden... Nu ineens wel, maar loopt ie inmiddels zóver achter dat ik me afvraag of dat uberhaupt nog gaat en zo ja of dat niet zo veel tijd en gedoe gaat kosten dat alles eraf en een compleet verse install sneller zal gaan..
Het gaat om cms-ms 1.2.3 Black Rock, die draait bij DeHeeg met php versie 5.2.17 en MySQL v5.0.95.
Geen bijzondere of extra modules, behalve nog de oude Album-module.
En modulebeheer geeft een error over Soap:
'ModuleRepository.soap_listmodules' not defined in service,
waarmee het vooraf upgraden van andere modules via modulebeheer ook geblokkeerd is !! Fijn.
Ik weet dat Soap in de laatste versies in de core zit, maar ik neem aan dat ik hem in deze versie niet ongestraft kan uitzetten?
Nouja kortom, hoe pak ik dit aan?
1. gaat dat uberhaupt nog vanaf deze stokoude versie?
2. in welke stappen, m.a.w. welke upgrade-versies kan ik overslaan?
3. Welke problemen zijn er te verwachten behalve de bekende (zoals notatie stylesheet, root url ed??
Héél graag jullie adviezen!
Alvast hartelijk dank.
willemijn
Upgraden vanaf loeioude versie (1.2.3. Black Rock)
Moderator: velden
-
- Power Poster
Re: Upgraden vanaf loeioude versie (1.2.3. Black Rock)
Volledige uitleg staat op http://docs.cmsmadesimple.org/upgrading en wat naar beneden scrollen tot Steps for Upgrading from an Old Version.
Langs de andere kant als het om een niet al te grote site gaat, kan je beter een verse installatie van 1.11.4 doen en de pagina's met de hand overzetten.
Langs de andere kant als het om een niet al te grote site gaat, kan je beter een verse installatie van 1.11.4 doen en de pagina's met de hand overzetten.
Ja dankje Staartmees. Die instructies kende ik natuurlijk wel, en gaat vooral over upgraden v.a. versie 1.2.7. Het is duidelijk dat dat al heel veel stappen vergt.
Maar deze versie is nog ouder, 1.2.3....
Bovendien zoals gezegd, kan ik dus nu de modules niet meer vóór elke stap upgraden mbv modulemanager, aangezien dat geblokkeerd is door die error over Soap.
Kan dan missch ook wel handmatig door import van alle xml-files, maar al met al wordt het zoveel extra tijd en gedoe dat een verse core install van 1.11.4 inderdaad nóg aantrekkelijker wordt.
De site is niet al te groot, er staan wel redelijk wat afbeeldingen op (in de Album module).
Zijn er meer die er zo over denken, het zo zouden doen?
Thanks!
Maar deze versie is nog ouder, 1.2.3....
Bovendien zoals gezegd, kan ik dus nu de modules niet meer vóór elke stap upgraden mbv modulemanager, aangezien dat geblokkeerd is door die error over Soap.
Kan dan missch ook wel handmatig door import van alle xml-files, maar al met al wordt het zoveel extra tijd en gedoe dat een verse core install van 1.11.4 inderdaad nóg aantrekkelijker wordt.
De site is niet al te groot, er staan wel redelijk wat afbeeldingen op (in de Album module).
Zijn er meer die er zo over denken, het zo zouden doen?
Thanks!
Hoe groot is de website?
Soms is het wel net zo eenvoudig om een tweede install te maken en de content over te gooien
grt. Rolf
Soms is het wel net zo eenvoudig om een tweede install te maken en de content over te gooien

grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Hoi Rolf,
Dankjewel voor je reactie.
De site is niet super groot, heeft 7 hoofdmenu-items/pagina's met op het secundary level in totaal zo'n 20 submenu-items/subpagina's. Plus een stuk of 13 Albums verspreid over de pagina's, met elk album meestal zo'n 8 a 10 afbeeldingen van schilderijen.
Maar ik vind dat de gebruiker/klant zijn content zelf maar opnieuw moet invoeren.
Bedoel je een 2e install, dus eerst even naast de bestaande in een submap, en die na afloop goed zetten?
Groets, willemijn
Dankjewel voor je reactie.
De site is niet super groot, heeft 7 hoofdmenu-items/pagina's met op het secundary level in totaal zo'n 20 submenu-items/subpagina's. Plus een stuk of 13 Albums verspreid over de pagina's, met elk album meestal zo'n 8 a 10 afbeeldingen van schilderijen.
Maar ik vind dat de gebruiker/klant zijn content zelf maar opnieuw moet invoeren.
Bedoel je een 2e install, dus eerst even naast de bestaande in een submap, en die na afloop goed zetten?
Groets, willemijn
-
- Power Poster
Met zo'n kleine site ben je beter en sneller af door die manueel over te zetten. Zet de nieuwe in een map naast de bestaande. Je kan die dan eventueel nadien 'goed zetten' maar dat hoeft niet. Je kan het ook met het htaccess-bestand oplossen.
Inderdaad gewoon een tweede CMS opzetten en de templates, afbeeldingen en content kopiëren.
Als een website zo oud is dan is het waarschijnlijk ook inhoudelijk wel eens aan een opschoonbeurt toe...
Als een website zo oud is dan is het waarschijnlijk ook inhoudelijk wel eens aan een opschoonbeurt toe...
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Yep, gelukkig inspireert hem dit nu eindelijk ook om de content ook es grondiger bij te werken.
Veel dank Rolf en staartmees voor jullie bijdragen!!
willemijn
Veel dank Rolf en staartmees voor jullie bijdragen!!
willemijn