Stylesheet wordt ingekort?
Moderator: velden
- RogierDamen
- Forum Members
Stylesheet wordt ingekort?
Na veel geploeter met een layout die niet wilde werken in cmsms, vond ik dat mijn stylesheet werd ingekort.
Als ik een nieuwe stylesheet aanmaak en daar 1350 regels in plaats, blijven er na het bewaren en opnieuw tonen, nog ongeveer 850 regels van over.
Betekent dit, dat er niet meer dan 850 regels in een stylesheet mogen zitten?
Ik gebruik 1.11.2 "Isabela"
Als ik een nieuwe stylesheet aanmaak en daar 1350 regels in plaats, blijven er na het bewaren en opnieuw tonen, nog ongeveer 850 regels van over.
Betekent dit, dat er niet meer dan 850 regels in een stylesheet mogen zitten?
Ik gebruik 1.11.2 "Isabela"
Re: Stylesheet wordt ingekort?
Nu zal er ongetwijfeld een limiet zitten aan een stylesheet... Waar deze precies op zit zou ik zo niet weten. De beperking komt door de database zelf, niet een cmsms instelling of zoiets.
Heb je geprobeerd de stylesheet op te splitsen in twee aparte stylesheets? Ik maak zelf altijd aparte stylesheets per module/layout/menu etc. omdat het veel overzichtelijker is...
grt. Rolf
Heb je geprobeerd de stylesheet op te splitsen in twee aparte stylesheets? Ik maak zelf altijd aparte stylesheets per module/layout/menu etc. omdat het veel overzichtelijker is...
grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Óf probeer dit eens: http://www.minifycss.com/css-compressor/
Waarom zou het direct goed moeten gaan? Dan is alle lol weg ...
Je zou ook elk css-bestand kunnen inpakken in de strip-tag, dus helemaal bovenin en helemaal onderin je css-bestand een tag:
Code: Select all
[[strip]]
/* alle css-code */
[[/strip]]
Dit zou toch ook voor html moeten kunnen werken? Dus als je de source bekijkt, dat je dan geen spaties of lege regels meer ziet.frankmanl wrote:Je zou ook elk css-bestand kunnen inpakken in de strip-tag, dus helemaal bovenin en helemaal onderin je css-bestand een tag:Code: Select all
[[strip]] /* alle css-code */ [[/strip]]
Gr. Gregor
- timdebuurman
- Power Poster
@Gregor
Klopt, maar deze wordt per onderdeel ingelezen.
Als je alles wilt strippen, zul je dus ieder onderdeel apart tussen de strip-tags moeten zetten.
In de gewone template is het natuurlijk {strip} {/strip} in plaats van [[strip]] [[/strip]]
Klopt, maar deze wordt per onderdeel ingelezen.
Als je alles wilt strippen, zul je dus ieder onderdeel apart tussen de strip-tags moeten zetten.
In de gewone template is het natuurlijk {strip} {/strip} in plaats van [[strip]] [[/strip]]
NextDoorMedia - Online Marketing Partner
https://www.nextdoormedia.nl
https://www.nextdoormedia.nl
@timdebuurman dat dacht ik ook, maar ik zie geen verschil of ik nu wel of geen {strip} {/strip} gebruik. Wellicht komt het omdat ik {MetaMax} gebruik, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen of dat ook de oorzaak is.
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:06 pm, edited 1 time in total.
@Arnoud Slim gevonden van je.
De stylesheet wordt toch in een tijdelijk bestand opgeslagen op de website? Als dat het geval is, dan zou de TS kunnen kijken hoe groot het bestand op de server is.
Gregor
De stylesheet wordt toch in een tijdelijk bestand opgeslagen op de website? Als dat het geval is, dan zou de TS kunnen kijken hoe groot het bestand op de server is.
Gregor
En dan nog: 64k bytes en 1350 regels is gemiddeld nog bijna 50 bytes per regel. De meeste characters passen wel in een byte dus ongeveer
Ik vraag me dus af wat er toch allemaal in die CSS is opgenomen.
Ik vraag me dus af wat er toch allemaal in die CSS is opgenomen.
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 3:06 pm, edited 1 time in total.
Misschien wordt het tijd dat Rogier een link post zodat we kunnen meekijken en hij van de enorme kennis op dit forum gebruik kan maken 
Gr., Gregor

Gr., Gregor
- RogierDamen
- Forum Members
Ik heb het niet echt als een probleem gepost. Het heeft me alleen flink tijd gekost voordat ik in de gaten had dat het laatste gedeelte van de css werd afgekapt. Als er een melding was gekomen dat hij te groot was, had me dat dus veel tijd gescheeld.
Als je dus een flinke css hebt, moet je meteen controleren of hij nog compleet is (opgeslagen).
Ik neem aan dat ook de content blokken een maximum hebben. Ook proefondervindelijk vaststellen dus.
Ik heb het css gebeuren inderdaad direct opgelost met css1 en css2
Als je dus een flinke css hebt, moet je meteen controleren of hij nog compleet is (opgeslagen).
Ik neem aan dat ook de content blokken een maximum hebben. Ook proefondervindelijk vaststellen dus.
Ik heb het css gebeuren inderdaad direct opgelost met css1 en css2