ontvang geen newsletter van nms

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
andre_designer
Forum Members
Forum Members

ontvang geen newsletter van nms

Post by andre_designer »

hallo

ik heb al de een vraag gesteld op het engelse forum http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... =7&t=64773 maar mijn engels is daar te slecht voor.

ik ben bezig een website opnieuw aan het opbouwen met daarin de module nms.

ik heb het emailadress ingesteld en een template aangemaakt en een test-emailadress aangemaakt .maar als ik nu een newsletter wil verzenden dan zie ik in progress maar de job endigt niet. ik ben er inmiddels wel achter dat ik ik een cron job in mijn Cpanel moet aan maken. Maar wat moet ik daar instellen als ik af en toe een news brief wil versturen. ik begrijp dat ik een link in moet stellen.

maar wat moet ik daar letterlijk instellen?? en ben ik verplicht een cron job aan te te maken als ik maar heel af en toe een news brief verstuur. Ik zie wel bij CgJobMgr dat er een job is aan gemaakt maar daar blijft staan in progress. ik heb al verschillende tijden bij cron jobs geprobeerd maar ik blijf GEEN news brieven ontvangen. Ik heb het help gedeelte van CgJobMgr al gelezen maar ik snap niet wat ik moet doen/ in moet stellen in cron jobs/ CgJobMgr/ NMS om de nieuwsbrief werkend moet krijgen. het gaat om +/- 450 nieuwsbrieven

ik kan me wel in schrijven voor de nieuwsbrief en ik me wel bevestigen dat ik me ingeschreven heb voor de nieuwsbrief. dus cmsMailer werk naar mijn opinion goed.

Mijn vraag waar gaat het nu mis?? wat zie ik over het hoofd?? welke richting moet ik op denken?? Wie kan me op weg
helpen?? welke instellingen moet ik doen in CGJobMgr/ en in NMS/ en in cron jobs.

in de de versie van NMS die ik hier voor gebruikte die werkte zonder cron jobs. Om wat voor een reden word er nu cron jobs gebruikt?? Ik gebruik nu NMS versie 2.7 en CMS Made Simple 1.11.4 “Fernandina”

nogmaals de vraag waar gaat het mis?? waar moet ik aan denken om de NMS werkend te krijgen en hoe??
staartmees
Power Poster
Power Poster

Re: ontvang geen newsletter van nms

Post by staartmees »

U hoeft geen cronjob aan te maken. In CGJobMgr zit er een link waarmee je een job activeert net zoals een cronjob dat zou doen.
andre_designer
Forum Members
Forum Members

Post by andre_designer »

maar hoe maak ik dit dan werkend ??als het om deze link http://www.mijn-url.com/CGJobMgr/process.html deze heb ik al geprobeerd als ik daar op klik dan krijg ik een blanco scherm . Ik heb al op op het irc-channel van cms made simple zitten chatten en daar zeggen ze dat je een cron job aan moet maken. ik vind het zeg maar raar en vervelend maar kennelijk moet dit in de nieuwe versie. Ik heb dit liever niet maar kennelijk werkt dit in de laatste versie 2.7 tegenwordig zo ( en als dit zonder kan dan hoor/ lees ik dit graag en hoe dit dan exact werkt ) de vorige versie die ik gebruikte werkte zonder en werkte goed.

heeft iemand andere surgesties hoe ik NMS werkt kan krijgen.
staartmees
Power Poster
Power Poster

Post by staartmees »

Nadat je in NMS de nieuwsbrief opgemaakt hebt, een opdracht aangemaakt hebt en deze gestart hebt, ga je naar Calguys Job Processing Manager; kies tabblad Settings en klik op de Job Processing URL.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”