Nieuwsmodule: intern nieuws alleen intern tonen

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
sander
Forum Members
Forum Members

Nieuwsmodule: intern nieuws alleen intern tonen

Post by sander »

Beste mensen,

Met veel plezier gebruik ik CMSMadeSimple voor een website en een intranet. Door middel van de FEUsers en CContent modules bepaal ik wie wat mag zien. Werkt op zich prima maar ik loop tegen het volgende probleem aan:

In de nieuwsmodule heb ik twee categorien, intern en extern nieuws. Intern nieuws alleen tonen aan interne gebruikers (op basis van ip-adres) of ingelogde gebruikers uit de groep medewerkers. Extern nieuws voor op de website.

De content wordt in de page-templates gefilterd voor gebruikers en daar ontstaat het probleem:

Een URL van een nieuwsbericht kan er als volgt uitzien:
http://host/news/182/77/extern-nieuwsbericht

Hierin is de laatste parameter ('extern-nieuwsbericht') een toevoeging waarmee cmsms niets doet, alleen voor vriendelijke URL. De twee getallen staan voor:
- 182 = nieuwsbericht id
- 77 = pagina id waarin bericht wordt gepresenteerd

Door de eerste parameter te veranderen kun je alle berichten weergeven die er zijn en actief staan.

Nu wil ik in de nieuwstemplates de volgende controle inbouwen, maar ik kom er niet uit:

Code: Select all

{foreach from=$items item=entry}
{if $entry->category == 'intern'}
   {if $ipaddress == '192.168.1.1' || $ipaddress == '192.168.1.1' || ($ccuser->loggedin() && $ccuser->memberof('Intranet'))}
      Laat bericht zien
    {else}
      U heeft geen rechten
   {/if}
{else}
   Laat bericht zien
{/if}
{/foreach}
Probleem: Ik krijg bovenstaande niet werkend. Heeft iemand een idee? Bijvoorbeeld d.m.v. UDT oid?

Alvast heel erg bedankt!

Groet Sander
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”