[Opgelost] Gallery templates verdwenen

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
(M)
Forum Members
Forum Members

[Opgelost] Gallery templates verdwenen

Post by (M) »

De templates die ik zelf gemaakt heb binnen de Gallery module zijn verdwenen na een mislukte update.

CMS 1.10.3 met Gallery 1.4 waar problemen ontstonden met het uploaden van foto's. Na een update naar 1.6 via module manager waren de thumbnails en info teksten bij de foto's zijn verdwenen aan de frontend. Aan de backend zijde was de Gallery niet beschikbaar via enig menu.
Via FTP werd ik er aan herinnerd dat ik al eerder problemen heb gehad met de de module. Daar stond nog een folder met 1.5.2. Als test heb ik die geactiveerd, maar dat had ik beter niet kunnen doen. In de backend was de Gallery module weer te benaderen maar alle temptates die ik zelf gemaakt heb (varianten op standaard geïnstalleerd) zijn verdwenen. Ook na het weer activeren van versie 1.6 geen verbetering.

Ik zie wel de CSS bestanden die refereren naar mijn eigen templates maar de temptaties zelf niet. Waar kan ik die vinden?
In de back-up (van de website) van versie 1.4 en 1.5.2 kom ik de templates ook niet tegen.

Ik ben nu de gehele structuur van de Gallery kwijt; teksten, thumnails en layout.
Wie weet een oplossing dit weer te herstellen?
Last edited by (M) on Wed Dec 05, 2012 1:44 am, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Gallery templates verdwenen

Post by Jos »

(M) wrote:Ik ben nu de gehele structuur van de Gallery kwijt; teksten, thumnails en layout.
Wie weet een oplossing dit weer te herstellen?
Backup terugzetten van files èn database.

De templates van Gallery worden opgeslagen in de database tabel "cms_module_templates". Misschien dat je daar nog wat terugvindt.
(M)
Forum Members
Forum Members

Post by (M) »

Jos, bedankt voor je feedback.

Database terug gezet van enkele dagen geleden ging goed.
Eerste indruk op de website was hoopvol. Layout is herkenbaar dus templates zijn weer actief. Enkele thumbnails en Album Covers ontbreken nog maar de foto's zijn weer zichtbaar totdat ik de Gallery module 1.6 opende via de backend. Weg foto's...
De structuur is er nog maar alle mappen met afbeelding zijn leeg. Die heb ik via FTP terug moeten zetten.
De comment teksten bij de foto's zijn met het terug zetten van de database nog steeds niet aanwezig.
Het valt mij ook op dat alle foto's een nieuw ID hebben gekregen.

De oorspronkelijke reden van de update naar versie 1.6 was dat het niet mogelijk was om foto's toe te voegen.
Dat werkt nog steeds niet. Ik krijg een rood icon met '0 byte' te zien...
(M)
Forum Members
Forum Members

Post by (M) »

Foto's toe te voegen werkt nu gelukkig ook.
Het was een rechten probleem. Ik heb de gehele Gallery map ingesteld op 777.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

(M) wrote:Het was een rechten probleem. Ik heb de gehele Gallery map ingesteld op 777.
Wellicht goed om even te lezen http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 52&t=45569

grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”