Hoe kan men een 'Flat URL' genereren?

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Quintijn
Forum Members
Forum Members

Hoe kan men een 'Flat URL' genereren?

Post by Quintijn »

Gegevens:
- CMSMS 1.11.2;
- Mod_rewrite.

Voorheen bestond de instelling '$config['use_hierarchy'] = false;'. Deze optie bestaat niet meer in nieuwere versies van het CMS. Wellicht interpreteer ik de 'flat URL' optie in 'algemene instellingen' verkeerd, want deze is niet van invloed op de websites.

Vraag:

Hoe verander je achteraf de opzet van de vriendelijke URL structuur, waarbij de 'ouders' vervallen en de 'kinderen' blijven bestaan?

Voorbeeld:

Binnen het CMS blijft de ouder en kind relatie bestaan voor de overzichtelijkheid. Voor de buitenwereld verandert een URL van

domein/ouder/kind naar domein/kind.
deactivated010521

Re: Hoe kan men een 'Flat URL' genereren?

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 2:54 pm, edited 1 time in total.
Quintijn
Forum Members
Forum Members

Post by Quintijn »

"Automatisch aangemaakte URL's hebben geen hiërarchische opbouw (plat): [ja/nee]" (Dit zet alle URL's naar dezelfde waarde als de pagina alias)

Voor de duidelijkheid:

Deze optie lijkt helemaal geen invloed te hebben op de website. Ook niet als je een nieuwe pagina aanmaakt.
deactivated010521

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 2:54 pm, edited 1 time in total.
Quintijn
Forum Members
Forum Members

Post by Quintijn »

Is dit probleem te classificeren als bug of pas ik de functie voor het verkeerde doel toe?
deactivated010521

Het lijkt op een bug maar heb er nog niet voldoende naar gekeken om dit met 100% zekerheid vast te stellen.

Hoop dat de meelezers van dit forum ook willen testen en verifieren.
Quintijn
Forum Members
Forum Members

Post by Quintijn »

Het antwoord is 'verkeerde interpretatie'..

De pagina mutatie instelling voor flat URL's werkt alleen in combinatie met de optie 'Automatisch pagina URL's aanmaken: Ja'.

Op het moment dat de pagina wordt opgeslagen (ook zonder wijzigingen) , dan wordt de 'Pagina URL:' in 'Pagina Opties' automatisch gevuld met de waarde die is opgegeven in 'Pagina Alias'. Op dat moment is de URL inderdaad platgeslagen.

Helaas moet ik nu honderden pagina's bewerken en weer opslaan. Een algemene trigger (save all) zou een fantastische oplossing kunnen bieden in dit geval.
deactivated010521

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 2:58 pm, edited 1 time in total.
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Als ik honderden pagina's moest aanpassen voor zoiets, dan zou ik denk ik naar een oplossing zoeken om het iets sneller te kunnen doen.

Is het geen optie om de settings aan te passen. En daarna een keer rechtstreeks in de database de waarden goed te zetten?

Ik zou dan denken aan de tabel <prefix>_content en daarbij het veld 'hierarchy' dezelfde waarde geven als 'content_alias'.

LET WEL, ik zou het pas durven nadat ik een goede kopie van de database had. Ik weet niet hoe de CMSMS database in elkaar zit, ik gok maar dat het zo zou kunnen werken.
deactivated010521

----------
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”