ik wil een lightbox aan het news artikel template toevoegen op deze manier

nu heb al geprobeerd hier mcfactory voor te gebruiken voor makkelijk uploaden van afbeeldingen maar als ik dan daar een template in mcfactory voor aanmaak dan moet ik daar een foreach loop voor aanmaken met als gevolg dat ik meerdere Afbeeldingen krijg in het ZELFDE artikel en ik wil één lightbox/afbeelding in één artikel. dus ik wil zeg maar 1 lightbox in 1 samengevat news item en 1 lightbox in het uitgebreide volledige artikel.
ik wil als het ware de mcfactory geproduceerde module toevoegen aan new module template het enige probleem waar ik tegen aanloop is als ik de module tag toevoeg aan het news sjabloon (dit lukt/kan ook wel) dat als ik vervolgens afbeeldingen ga toevoegen in de geproduceerde module meerdere lightboxen aan één news artikel krijgt toe gevoegd en ik wil 1 lightbox per artikel en een makkelijke manier om foto's te uploaden zoals in de afbeelding.
Dacht dit te doen met mcfactory maar dan voegd ie meerdere lightboxen aan één artikel toe. en ik wil er één. weet iemand een makkelijke manier om een lightbox toevoegen aan een news artikel en een makkelijke manier om de afbeeldingen te uploaden.
zodat het er uitziet als de afbeelding hierboven??
Of weet iemand een module waar je een lightbox toe kan voegen aan de news sjabloon?? En makkelijk foto's kan uploaden!!