Met welke module kan dit: soort gallery

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
RvdS
Forum Members
Forum Members

Met welke module kan dit: soort gallery

Post by RvdS »

Ja, daar is ie weer.

Een klant van mij vindt de manier waarop een set foto's op een overlay naar voren komt erg mooi. Voorbeeld: http://www.olivierlempereur.com/ en naar 'References'
Als je daar klikt op een foto dan zie je meteen in een popup alle foto's van dat album en je kunt er doorheen klikken.

Ik de head-sectie zag ik verwijzingen staan van 'colorbox', maar ik kan niet vinden hoe ze dat in de pop-up hebben gegooid.

Iemand ideeën?
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: Met welke module kan dit: soort gallery

Post by Jos »

Dat kan dus, ja juist... met Gallery 8)
RvdS
Forum Members
Forum Members

Post by RvdS »

Dank je voor je snelle antwoord Jos!

Maarreh, ik voel me nu wel erg stom, haha. Je kan dus met Gallery eerst een popup krijgen met daarin alle foto's van dat betreffende album en vervolgens aanklikbaar zoals op de website die ik meldde?

Ga ik daar eens naar kijken.
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Ja, is mogelijk met een nieuwe "verzameltemplate" voor de eerste pagina, waar je niets meer in zet dan deze code:

Code: Select all

{foreach from=$images item=image}
{if $image->isdir}
{Gallery id=$image->fileid}
{/if}
{/foreach}
Vervolgens stel je bijvoorbeeld de Colorbox template in als standaard en pas je die aan conform deze forumpost: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopic.php?t=41491

Deze methode is bijvoorbeeld hier toegepast: 'http://tinyurl.com/
Last edited by Jos on Thu Aug 23, 2012 8:20 pm, edited 1 time in total.
RvdS
Forum Members
Forum Members

Post by RvdS »

Hmm... dat is niet wat ik bedoelde, denk ik. Of ik heb op je site-link iets gemist.

Ik wil dat een foto aangeklikt wordt (de albumcover-foto), dat er dan een popup verschijnt (soort lightbox-overlay ding) waar alle foto's uit dat album als thumbnail te zien zijn, en dat je dan daar op de thumbnails kunt klikken, zodat je de vergrotingen krijgt. Net als in het voorbeeld-link uit mijn eerste post.

In jouw voorbeeld zie ik zoiets niet.
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Oke ja die tussenstap van thumbnails in de overlay had ik gemist, maar voor wat betreft de Gallery module blijft de aanpak volgens mij hetzelfde.

Het komt er gewoon op neer dat alle afbeeldingen in één html-pagina moeten worden opgenomen. Bekijk de html broncode van jouw voorbeeld maar eens. Dat moet je gewoon na proberen te bouwen. En de truuk is dus om dat met een tweetrapsraket te doen: een Gallery template waarin opnieuw Gallery wordt aangeroepen.
RvdS
Forum Members
Forum Members

Post by RvdS »

Thx Jos! Ik ga knutselen. Ik ben dan wel geen raketgeleerde, maar ik waag me aan die tweetrapsraket...

Als iemand anders nog ideeën heeft, schroom niet...
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”