[OPGELOST] toon menu-item alleen als er nieuws is

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
frankmanl
Power Poster
Power Poster

[OPGELOST] toon menu-item alleen als er nieuws is

Post by frankmanl »

Ik gebruik de nieuws-module voor o.m. een agenda (dat betreft dus nieuws-items uit de categorie agenda). Om die agenda te tonen heb ik een HTML-blok gemaakt met als inhoud:

Code: Select all

{news category="agenda"}
Dit HTML-blok wordt opgehaald in de {content} van de pagina agendapagina.
Die pagina wordt ook genoemd in het menu bovenaan de pagina.
De volgorde waarin de agendapagina wordt opgebouwd is, zoals gebruikelijk, dat eerst het menu wordt gegenereerd en pas daarna de content van het HTML-blok.

Wat ik wil is dat het menu alleen agendapagina als item weergeeft (op iedere pagina), indien er ook inderdaad agenda-items uit het HTML-blok voortkomen.
Hoe zou ik zoiets voor elkaar kunnen krijgen? Het betekent dat voor elke pagina in de site (niet alleen de agendapagina) eerst moet worden gecontroleerd of {news categorie="agenda"} resultaten oplevert. Zo ja, dan moet agendapagina in het menu komen, zo nee, dan moet het verborgen worden.

Frank
Last edited by frankmanl on Wed Jul 18, 2012 12:44 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: toon menu-item alleen als er nieuws is

Post by Jos »

Waar je nu de {content} tag hebt staan maak je {$mycontent} van, en vervolgens zet je de {content} tag voor de {menu} tag, maar wel na de </head>. Voeg de parameter assign='mycontent' aan de {content} tag toe.

In je template staat e.e.a. dan in deze volgorde:

Code: Select all

<head>
...
</head>
...
{content assign='mycontent'}
{menu}
...
{$mycontent}
...
In je menutemplate heb je nu de variabele $itemcount beschikbaar, waarmee je de check kunt uitvoeren.
frankmanl
Power Poster
Power Poster

Re: toon menu-item alleen als er nieuws is

Post by frankmanl »

Maar die variabele $itemcount geeft toch alleen de waarde van de nieuwspagina die op dat moment wordt opgehaald?
Ik gebruik met de nieuwsmodule meerdere categorieën en ik wil alleen de itemcount van categorie agenda checken. Op iedere pagina, dus niet alleen op de agenda-pagina.
Ik heb nu met $itemcount wel voor elkaar dat de agenda-pagina een berichtje toont ("nu geen agenda-items") wanneer op de agenda-pagina de $itemcount 0 is.
Een andere oplossing dus dan wat ik in eerste instantie dacht te doen, maar ook effectief.
Dank voor de tip.

Frank
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: [OPGELOST] toon menu-item alleen als er nieuws is

Post by Jos »

$itemcount wordt elke keer opnieuw gevuld als je een summary van de newsmodule opvraagt.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”