kan niet meer dan één afbeelding tegelijk uploaden gallery

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
andre_designer
Forum Members
Forum Members

kan niet meer dan één afbeelding tegelijk uploaden gallery

Post by andre_designer »

hi

voor iemand waar ik een site voor heb gemaakt kreeg ik afgelopen week een email met de melding dat ze niet meer dan één bestand kan uploaden in gallery en dat zij anders de volgende fout melding krijgen:
Error: mod_security: Access denied with code 403. Error processing request body: Multipart: final boundary missing [severity "EMERGENCY"] [hostname "www.cmsmadesimple.org"] [uri "/modules/Gallery/function.upload.php"]

Solution:

1) Add "SecFilterEngine Off" to the .htaccess file in the root of the website, or add it to a new .htaccess file in the modules/Gallery/ folder

2) Make sure there isn't a slash at the end of your url in this line of the config.php file: $config['root_url'] = 'http://www.yourwebsite.com';

3) CHMOD the 'modules' directory to 755 (See this forumtopic)
Black area when hovering in the enlarged photo
wat kan dit wezen?? ik heb al SecFilterEngine Off aan het .htaccess bestand toegevoegd maar dan krijg ik een 500 internal server error dus dit heb ik weer weggehaald. ik heb ook al gekeken in het config.php gekeken of er achter de url niet een slash staat dit is niet het geval.

ik heb ook al gezocht op het forum maar kan zo gauw niet iets vinden over dit onderwerp dat werkt. ik lees wel iets over Mod_security ik heb heb bij de hoster ook al gevraagd of ze dit aan willen zetten maar zij zeggen dat dit standaard op de servers aan staat.

dus mijn vraag waar kan dit verder nog aan liggen?? (wat voor een options heb ik nog)
Rolf
Power Poster
Power Poster

Re: kan niet meer dan één afbeelding tegelijk uploaden gall

Post by Rolf »

Dit is lastig... Ben bang dat verhuizen dan je enige optie is...
In CMSMS 1.11 zit ook een multi-upload functie, maar (nog) geen verschaal mogelijkheid...

Grtz. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
andre_designer
Forum Members
Forum Members

Post by andre_designer »

vraagje rolf moet Mod_security op de server nu uit of aan staan?? En zijn er geen andere opties dan verhuizen. Denk dat m'n client namelijk niet wil verhuizen. (cheap hosting, you now!!) ik zou wel willen verhuizen naar flexwebhosting ipv bij BUDgetwebhosting willen blijven.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Mod_security moet uit staan... Die houdt hier de uitvoering van de uploadfunctie tegen.
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
andre_designer
Forum Members
Forum Members

Post by andre_designer »

hmmm ... ga ik dat vragen of ze dat aan willen zetten. Maar ik blijf er het is een flut -hoster met hele krappe settings op de server. Nog andere suggesties??
andre_designer
Forum Members
Forum Members

Post by andre_designer »

hoster wil Mod_security niet uitzetten.

reactie hoster:
Het is helaas niet mogelijk om mod_security uit te zetten op onze shared servers.

Helaas zijn wij genoodzaakt om enkele restricties op onze shared servers te hanteren, onze servers worden ingericht en geconfigureerd door onze system engineers om een optimale stabiliteit, veiligheid en bereikbaarheid te waarborgen, zij kunnen daar helaas niet van afwijken.

Het blijft dus helaas een balans tussen veiligheid en functionaliteit (hoe veiliger wij een server maken, hoe minder u mee kunt doen). Wij hopen op uw begrip, excuses voor het ongemak.

Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik deze graag.

Met vriendelijke groet,

Daan
Team Budget Webhosting

Domein - Hosting - Server
http://www.budgetwebhosting.nl
(hoe veiliger wij een server maken, hoe minder u mee kunt doen) idd ja, hoe minder u mee kunt doen
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

ellek voordeel heb ze nadeel 8)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”