[Opgelost] pretty urls op uitklap menu lukt niet

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Sandy1971
Forum Members
Forum Members

[Opgelost] pretty urls op uitklap menu lukt niet

Post by Sandy1971 »

Hallo, ik kan het niet vinden maar misschien is het al een keer gevraagd. Ik krijg de pretty urls niet werkend op een uitklapmenu hij geeft dan de pagina alias weer en kan de link niet worden gevonden. De pagina alias heb ik al geprobeerd leeg te maken maar die komt gewoon weer terug. Ik werk met een sectie hoofd maar heb ook al geprobeerd om een interne link en inhoud ervan te maken maar hielp ook niet. De gewone links doen het wel.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Groetjes, Sandy
Last edited by Sandy1971 on Sun Jul 08, 2012 1:34 pm, edited 1 time in total.
Sandy1971
Forum Members
Forum Members

Re: pretty urls op uitklap menu lukt niet

Post by Sandy1971 »

Niemand? Ik ben er nog steeds niet achter :-( Maar ik zou het wel graag werkend krijgen. Of een link ergens naartoe? Kan het echt niet vinden.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

nou ja, het een heeft niet met het ander te maken...
Heb je een url van de website?
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
Sandy1971
Forum Members
Forum Members

Post by Sandy1971 »

Bedankt voor je reactie. Raar ook, ik probeerde het weer en nu doet ie het wel goed :-) maar nog een ander probleem de html pagina's bestaan nog (i.v.m. google) dus nu gaan de pretty urls naar de html pagina's. Als ik dit zet in het .htaccess bestand
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^website.com
RewriteRule (.*) http://www.website.com/$1 [R=301,L]

RewriteRule ^(.+)\.html$ http://www.website.com/$1.php [R=301,L]

dan gaat netjes de index.html naar index.php maar de andere pagina's niet omdat daar index.php?page=pagina staat hoe laat ik die daar netjes naartoe verwijzen?

Alvast bedankt.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Image
Sandy1971
Forum Members
Forum Members

Post by Sandy1971 »

Bedankt voor de links. Maar ik kom er echt niet uit :-( ik heb alle html pagina's netjes omgeleid met:
Redirect 301 /dakpannen.html http://www.hogedrukreiniging.nu/index.p ... =dakpannen
en dat voor alle pagina's en dit ook in het .htaccess:
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine on
RewriteBase /
# Rewrites urls in the form of /parent/child/
# but only rewrites if the requested URL is not a file or directory
#
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.+)$ index.php?page=$1 [QSA]
</IfModule>
In de config heb ik $config['url_rewriting'] = 'mod_rewrite';
Maar hij kan dan de pagina niet vinden? http://www.hogedrukreiniging.nu/dakpannen en deze wijst naar de oude site?? http://www.hogedrukreiniging.nu/contact Dus ik denk dat het met de .html pagina's te maken heeft dat het niet lekker loopt.
Ik ga het zowat opgeven, ben hier echt al ruim 2 weken mee bezig. Kan iemand me helpen?
(p.s ik heb nu het stukje uit de config gehaald omdat de site al online staat)

Alvast hartstikke bedankt.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Uhm, je zit helemaal op het verkeerde pad ;-)

Heb je het menu van de site gemaakt via de {menu} tag of hardcoded?
(hardcoded is verkeerd!)

Stel eerst eens pretty url in via de werkwijze beschreven in de bovenstaande link. Dus met het htaccess.txt bestand uit de /doc map. Niet met het huidige bestand.

Als je toevoegt aan de config.php zal ook de .html extentie worden meegenomen:

Code: Select all

$config['url_rewriting'] = 'mod_rewrite';
$config['page_extension'] = '.html';
index.html moet je binnen cmsms helemaal vergeten. Deze kun je met .htaccess wel omleiden naar index.php, maar dat kan later.

grt. Rolf
Image
Sandy1971
Forum Members
Forum Members

Post by Sandy1971 »

Echt super bedankt voor het meedenken. Ik heb het menu via {menu} dus dat is wel goed gelukkig. Ik heb wel eerder pretty urls gemaakt met deze link hier http://wiki.cmsmadesimple.org/index.php ... ty_URLs/nl daar staat dat stukje uit het htaccess uit de doc toch? En dat is gewoon gelukt. Maar ik denk dat het met de .html site te maken heeft en die wil ik liever niet verwijderen.

Wat nu te doen?

Bedankt maar weer.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Je moet het standaard htaccess.txt bestand gebruiken!

De combinatie van CMSMS in dezelfde (root)map is iets wat ik zeer afraadt. Het is ontzettend rommelig waardoor snel fouten kunnen worden gemaakt. Ook voor hackers kan dit openingen bieden als het een oud cms is.

Maar je loopt ook tegen dubbele url problemen aan. Je kunt dan bijv. twee contact.html pagina's krijgen. Dit zal in een foutmelding eindigen.

Met pretty url en redirect moved pages kun je prima de bereikbaarheid van de site waarborgen. En over SEO zou ik me dan ook niet zo druk maken. Ik heb mijn sites al minimaal 5 keer opnieuw opgebouwd :) en sta nog steeds boven aan ;)

grt. Rolf
Image
Sandy1971
Forum Members
Forum Members

Post by Sandy1971 »

Bedankt weer voor je antwoord maar als ik de htaccess.txt pak dan ligt heel de site plat? Ik werk met 1.10.3. Maar je bedoeld dat je cmcms niet in de hoofdmap moet installeren? Ik ga nu een dagje weg (gelukkig maar want ik doe niks anders als het blijven proberen :-( ) maar morgen ga ik weer verder met proberen. Maar het is jammer dat de site al online is want dan kan ik niet even op het gemak wat testen i.v.m. foutmeldingen.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Dan zet je de website toch even offline...

CMSMS hoeft niet in een aparte map, maar je moet nooit twee website in dezelfde map plaatsen...

In de basis doe je iets verkeerd, de bovengenoemde informatie moet je een heel eind op weg helpen, maar zonder verdere gerichte informatie kan ik ook niet veel meer doen.

grt. Rolf
Image
Sandy1971
Forum Members
Forum Members

Post by Sandy1971 »

Maar wat is nu het handigst om te doen? De .html pagina's verwijderen is geen optie want die links komen nog in google voor en een dooie link wil ik niet. Toch cmsms in een submap plaatsen? Maar kan dat dan want de index.php moet toch in de hoofdmap staan?
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Sandy1971 wrote:Maar wat is nu het handigst om te doen? De .html pagina's verwijderen is geen optie want die links komen nog in google voor en een dooie link wil ik niet.
Als op de oude website een pagina producten.html was, dan kun je in CMSMS met pretty url ook een pagina producten.html maken. Je verliest dus geen directe links.
En je kunt altijd met .htaccess deze verloren links omleiden naar een bestaande pagina. Maak ook binnen cmsms een error-404 pagina aan!
Het is een website met een paar pagina's, dus waar hebben we het over?
Ik ben met mijn website met 100+ pagina's van domeinnaam verandert. Met .htaccess omleidingen voor de belangrijkste pagina's heb ik geen enkel seo verlies gehad! (http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 15#p268515)

Maar neem van mij aan twee websites in één map is vragen om problemen. Is het niet nu, dan wel over een jaar of zo...
Sandy1971 wrote:Toch cmsms in een submap plaatsen? Maar kan dat dan want de index.php moet toch in de hoofdmap staan?
Nee, je moet alleen index.html omleiden naar /cmsms/index.php. Maar in jouw geval zou ik hier niet aan beginnen...
Image
rooon
Forum Members
Forum Members

Post by rooon »

Hey,

Lees ook even de robots.txt info van google.
http://support.google.com/webmasters/bi ... wer=156449

Het volgende heb ik gekopieerd uit dit artikel:

• Als u de toegang wilt blokkeren tot alle URL's die een vraagteken (?) bevatten (ofwel alle URL's die beginnen met uw domeinnaam, gevolgd door een willekeurige tekenreeks, gevolgd door een vraagteken, gevolgd door een willekeurige tekenreeks):

User-agent: Googlebot
Disallow: /*?

Hiermee weet google dat de pagina's met een ? er niet meer zijn. Je kunt ze verwijderen via Google Webmaster Tools. Google geeft zelf aan dat hierna het verwijderen 3 tot 5 dagen duurt.

Suc6, Roon :)
Sandy1971
Forum Members
Forum Members

Post by Sandy1971 »

Echt super bedankt Rolf! Ik heb eerst alle oude pagina's hernoemt en die kan ik eingelijk wel verwijderen want met de
$config['page_extension'] = '.html'; zet ie idd overal .html achter dus de links in google komen uit op de nieuwe site :-) Maar het liefst heb ik geen .html erachter want maakt dat nog uit voor google? Of dat wordt ook gezien als een pretty url?

Ik ga jouw link ook even op het gemak doorlezen rooon bedankt ook hiervoor.

Groetjes, Sandy
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”