Mijn klant wil de site verhuisd hebben naar een nieuwe provider. Ze heeft de huidige al opgezegd en kan dus niet meer bereikt worden (via de browser). Met behulp van de "token" is het gelukt. Nu moet ik alleen nog de CMSMS site draaiend zien te krijgen. In een vorige topic zei iemand me dat ik de "config.php" moet aanpassen en de "database" moet kopieren.
Ik heb de complete ftp-server van de oude provider gekopieerd dus ik neem aan dat ik de "database" ook heb. Als dit niet zo is, dan hoor ik graag hoe ik hieraan kan komen....
Dan is mijn volgende vraag, wat moet ik aanpassen in mijn "config.php"
<?php
# CMS Made Simple Configuration File
# Documentation: /doc/CMSMS_config_reference.pdf
#
$config['dbms'] = 'mysql';
$config['db_hostname'] = '';
$config['db_username'] = '';
$config['db_password'] = '';
$config['db_name'] = '';
$config['db_prefix'] = 'cms_';
$config['db_port'] = 0;
$config['root_url'] = '';
$config['timezone'] = '';
$config['default_encoding'] = 'utf-8';
?>
[opgelost] andere provider verhuizen
Moderator: velden
[opgelost] andere provider verhuizen
Last edited by Dr.CSS on Sun May 13, 2012 10:58 pm, edited 2 times in total.
Reason: Don't ever post that info in a forum!!
Reason: Don't ever post that info in a forum!!
Re: andere provider verhuizen
de database zal je moeten ophalen via het controle panel van de hoster of via het inloggen op de phpmyadmin (te verkrijgen bij je hoster)
Indien je alle gebruikersnamen en paswoorden (en ook de domeinnaam) het zelfde houd zal je volgens mij in de config.php niets moeten aanpassen.
Indien je een andere gebruikersnaam, paswoorden, ect... krijgt zal je 'wellicht' volgende moeten aanpassen in de config.php (afhankelijk van wat er is verandert):
Mvg,
Peter
Indien je alle gebruikersnamen en paswoorden (en ook de domeinnaam) het zelfde houd zal je volgens mij in de config.php niets moeten aanpassen.
Indien je een andere gebruikersnaam, paswoorden, ect... krijgt zal je 'wellicht' volgende moeten aanpassen in de config.php (afhankelijk van wat er is verandert):
Code: Select all
$config['db_username']
$config['db_password']
$config['db_name']
$config['root_path']
$config['previews_path']
$config['uploads_path']
Peter
-
- Forum Members
Re: [opgelost] andere provider verhuizen
Hmmm... ik wil niks zeggen hoor markvork maar als dit de echte database gegevens zijn Dan KAN dit een appeltje eitje zijn voor een potetionele hacker zijn als hij in kan loggen op je hosting om je cms/ database om zeep te helpen. dus als ik jou was zou ik de database gegevens van config.php in je post op het forum even aanpassen en je database gegevens even in ********** veranderen. gaat niemand toch wat aan wat je database /logingegevens zijn
je wil toch niet dat je cms gehacked /gehakt
wordt!!