Hallo,
weet iemand hoe je de bevestigings-template en de
rekening-template aanspreekt?
Je kunt verschillende templates definieren maar hoe stuur je aan, dat een andere als de default gebruikt wordt?
Verdere vraag, is er hier iemand die dit in 2 talen operationeel heeft?
Met vriendelijke groet,
Jan
[niet oplosbaar - CG"zo werkt 't"]ecommerce templates
Moderator: velden
[niet oplosbaar - CG"zo werkt 't"]ecommerce templates
Last edited by janvl on Mon May 07, 2012 5:28 pm, edited 1 time in total.
Re: ecommerce templates
Alles werkt maar ik heb 2-taligheid nodig.
Dus heb ik eerst alles in duits gemaakt en dat werkt.
Nu wilde ik een aparte template gebruiken voor engels en daar vindt ik geen mogelijkheid om dat aan te sturen.
Als je de rekening/bezorg informatie ingevoerd hebt krijg je de bevestigingsinformatie, die is met lang="us_US" in het engels,
maar gebruikt de default (duitse) template.
Klik je op "edit" dan val je terug op de duitse taal in een engelse pagina. Dat edit moet ik dan maar verwijderen.
Nog erger is het bij de daaropvolgende stap, de rekening, als je op next klikt, dan staat alles in het duits. Daar is de omstelling op engels gewoon niet meer meegenomen.
De site is te zien op www.haberkorn-textiles.eu
hij staat nog niet life.
Met vriendelijke groeten,
Jan
Dus heb ik eerst alles in duits gemaakt en dat werkt.
Nu wilde ik een aparte template gebruiken voor engels en daar vindt ik geen mogelijkheid om dat aan te sturen.
Als je de rekening/bezorg informatie ingevoerd hebt krijg je de bevestigingsinformatie, die is met lang="us_US" in het engels,
maar gebruikt de default (duitse) template.
Klik je op "edit" dan val je terug op de duitse taal in een engelse pagina. Dat edit moet ik dan maar verwijderen.
Nog erger is het bij de daaropvolgende stap, de rekening, als je op next klikt, dan staat alles in het duits. Daar is de omstelling op engels gewoon niet meer meegenomen.
De site is te zien op www.haberkorn-textiles.eu
hij staat nog niet life.
Met vriendelijke groeten,
Jan
geen idee.
welke browser, welke versie etc.
Ik krijg dat niet met firefox 12.
misschien zat je precies in een edit die ik vandaag gedaan heb.
M.vr.gr.
Jan
welke browser, welke versie etc.
Ik krijg dat niet met firefox 12.
misschien zat je precies in een edit die ik vandaag gedaan heb.
M.vr.gr.
Jan
Aan het einde in je bevestigingssjabloon moet de volgende kode staan, dan zou je die knop moeten zien.
Veel succes.
Jan
Code: Select all
{if isset($ccformstart)}
{$ccformstart}
Anfrage absenden / Send inquiry: <input type="submit" name="{$actionid}submit" value="{$Orders->Lang('next')}" />
{$ccformend}
{/if}
Jan
- timdebuurman
- Power Poster
Ik ga zo langzamerhand ook maar eens beginnne met maken van een (test)shop.
Zo te lezen wordt het nog een hele klus om alles werkend te krijgen.
Hoe is het jullie totaal genomen vergaan?
Zo te lezen wordt het nog een hele klus om alles werkend te krijgen.
Hoe is het jullie totaal genomen vergaan?
NextDoorMedia - Online Marketing Partner
https://www.nextdoormedia.nl
https://www.nextdoormedia.nl
Hallo Timdebuurman,
Niet zo best. Zolang je 1 taal hebt en je hele systeem in 1 taal is opgebouwd gaat het, behalve dat je je kleurenblind werkt aan de vele templates die je kunt en moet aanpassen.
Bij 2 talen wordt het lastig omdat je bijv. niet kunt aansturen welke bevestigingstemplate gebruikt wordt, je kunt alleen de default vastleggen, dus niet 1 template per taal.
Ook bij de produktendatabase is tweetaligheid problematisch.
De dokumentatie is heel spaarzaam en de buglist lang.
Aanpasbaarheid is goed maar hier veel te ver doorgevoerd. Vergeleken met OSCommerce/Prestashop moet je veel te veel zelf vormgeven, dat is alleen goed voor speciale oplossingen.
Daarbij komt dat je voor de emails aan de gebruiker en aan de administrator wel even mag gaan lezen wat belangrijk is voor een html-email. De standaards houden daar geen rekening mee met als risko een grotere kans in Spam te landen.
Stel je vragen in het forum dan mag je veel geduld hebben omdat Robert veel te veel hooi op zijn vork neemt en dan geen tijd heeft.
Ik waardeer zijn inzet maar hoop dat hij ook eens wat meer de puntjes op de i zet.
Groeten,
Jan
Niet zo best. Zolang je 1 taal hebt en je hele systeem in 1 taal is opgebouwd gaat het, behalve dat je je kleurenblind werkt aan de vele templates die je kunt en moet aanpassen.
Bij 2 talen wordt het lastig omdat je bijv. niet kunt aansturen welke bevestigingstemplate gebruikt wordt, je kunt alleen de default vastleggen, dus niet 1 template per taal.
Ook bij de produktendatabase is tweetaligheid problematisch.
De dokumentatie is heel spaarzaam en de buglist lang.
Aanpasbaarheid is goed maar hier veel te ver doorgevoerd. Vergeleken met OSCommerce/Prestashop moet je veel te veel zelf vormgeven, dat is alleen goed voor speciale oplossingen.
Daarbij komt dat je voor de emails aan de gebruiker en aan de administrator wel even mag gaan lezen wat belangrijk is voor een html-email. De standaards houden daar geen rekening mee met als risko een grotere kans in Spam te landen.
Stel je vragen in het forum dan mag je veel geduld hebben omdat Robert veel te veel hooi op zijn vork neemt en dan geen tijd heeft.
Ik waardeer zijn inzet maar hoop dat hij ook eens wat meer de puntjes op de i zet.
Groeten,
Jan
Ja, dat werkt maar let op, je CMS-Mailer moet juist ingesteld zijn dus met SMTP en SMTP Authentifizierung.
Probeel die email-adressen ook eerst even gewoon met een testmailtje. Soms zijn MS SMB-servers slecht ingericht en krijg je 550 relay errors.
m.vr.gr.
Jan
Probeel die email-adressen ook eerst even gewoon met een testmailtje. Soms zijn MS SMB-servers slecht ingericht en krijg je 550 relay errors.
m.vr.gr.
Jan
Bedankt voor hat aanbod.
Ik ken de mogelijkheden van die PHP-bestanden maar weet uit ervaring dat je bij de volgende update opnieuw je wijzigingen mag maken.
Die manier werkt niet als je een aangepast systeem hebt.
Mijn klant wilde een "aanvraag-systeem" 2-talig, zonder prijzen,
en zonder betaalsysteem maar wel met een produktdatabase.
Het is een nagebouwd systeem naar idee van een oud systeem dat niet meer onderhouden werd.
In ieder gaval werkt het zo.
m.vr.gr.
Jan
Ik ken de mogelijkheden van die PHP-bestanden maar weet uit ervaring dat je bij de volgende update opnieuw je wijzigingen mag maken.
Die manier werkt niet als je een aangepast systeem hebt.
Mijn klant wilde een "aanvraag-systeem" 2-talig, zonder prijzen,
en zonder betaalsysteem maar wel met een produktdatabase.
Het is een nagebouwd systeem naar idee van een oud systeem dat niet meer onderhouden werd.
In ieder gaval werkt het zo.
m.vr.gr.
Jan
http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 52&t=38912janvl wrote:Ik ken de mogelijkheden van die PHP-bestanden maar weet uit ervaring dat je bij de volgende update opnieuw je wijzigingen mag maken.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Bedankt Rolf!
dit had ik nog niet gevonden en spaart ergernis.
Met vriendelijke groet,
Jan
dit had ik nog niet gevonden en spaart ergernis.
Met vriendelijke groet,
Jan