Tags
Moderator: velden
Tags
Hallo,
De module 'Simpletagging is marked as stale'. Is er een andere manier om tags aan een artikel (cgblog o.a.) toe te voegen (automatisch of handmatig) en deze bijv. onderaan het artikel weer te geven? Cloudtag gebruik ik al op het niveau van categorieën.
Thnks, Gregor
De module 'Simpletagging is marked as stale'. Is er een andere manier om tags aan een artikel (cgblog o.a.) toe te voegen (automatisch of handmatig) en deze bijv. onderaan het artikel weer te geven? Cloudtag gebruik ik al op het niveau van categorieën.
Thnks, Gregor
Re: Tags
"Stale" wil niet zeggen dat het niet werkt...
Ik heb Sonya al een tijd niet meer op het forum gezien, een paar week geleden heb ik haar gemaild maar (nog) geen reactie ontvangen.
grt. Rolf
Ik heb Sonya al een tijd niet meer op het forum gezien, een paar week geleden heb ik haar gemaild maar (nog) geen reactie ontvangen.
grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Persoonlijk gebruik ik nooit SEO(-achtige) modules.
Maak alleen wat template aanpassingen zoals hier beschreven http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 52&t=36913 en Google smult het
Maar de basis is en blijft een goede, unieke website content...
grtz. Rolf
Maak alleen wat template aanpassingen zoals hier beschreven http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 52&t=36913 en Google smult het

Maar de basis is en blijft een goede, unieke website content...
grtz. Rolf
Ah, kleine uitleg. Het gaat in dit geval niet om Google, maar het kunnen leggen van verbanden tussen gelijksoortige artikelen 
Je tips over SEO, daar heb ik al veel profijt van gehad. Zal binnenkort mijn site (weer) eens aan het panel van deskundigen hier op het forum voorleggen.
Grtz., Gregor

Je tips over SEO, daar heb ik al veel profijt van gehad. Zal binnenkort mijn site (weer) eens aan het panel van deskundigen hier op het forum voorleggen.
Grtz., Gregor
Ahh okayGregor wrote:Het gaat in dit geval niet om Google, maar het kunnen leggen van verbanden tussen gelijksoortige artikelen

Humm, zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.... Handjevol Smarty met een snufje UDT *Rolf denkt*Gregor wrote:Iets dat ik me bedenk, is dat het handig zou zijn als je de keyword vanuit de metatag als tag in je pagina kunt gebruiken.... Feature request

Nu nog een kok die hier iets smakelijks van makenRolf wrote:Humm, zou toch niet zo moeilijk moeten zijn.... Handjevol Smarty met een snufje UDT *Rolf denkt*Gregor wrote:Iets dat ik me bedenk, is dat het handig zou zijn als je de keyword vanuit de metatag als tag in je pagina kunt gebruiken.... Feature request

Grtz. Gregor
Onze "Kok" Uniqu3 vond deze http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopic.php?t=43608
Wellicht heb je er wat aan...
Rolf
Wellicht heb je er wat aan...

Dank voor het meedenken. De oplossing van Uniue3 heb ik werkend op de frontpage.
Misschien moet ik mezelf verduidelijken
Stel ik schrijf een artikel en voeg daaraan een x-tal ( x=< 5) aan toe. Stel dat ik op een van die tags klik, dan zou ik graag een overzicht zien van de artikelen die diezelfde tag hebben, dan wel direct een link naar het eerstvolgende artikel met eenzelfde tag. Voor CGBlog heb ik in de T&T een oplossing staat die artikelen binnen eenzelfde categorie laat zien.
Grtz., Gregor
Misschien moet ik mezelf verduidelijken

Grtz., Gregor
Ik wel een poging wagen om te zien of ik met smarty en udt iets kan bedenken. Zou daar wel wat hulp bij kunnen gebruiken 
Stel dat je een extra veld in cgblog maakt, bijv. blog_tags, en in dat veld tags invoert die d.mv. een komma van elkaar zijn gescheiden. Dan zou je middels een udt met elk van de ingevoerde tags een zoekopdracht in de database kunnen doen links naar vergelijkbare artikelen te doen. Voor dit laatste zou ik de udt kunnen gebruiken die scrolled tussen artikelen uit eenzelfde categorie.
Hoe maak je van een komma-gescheiden lijst afzonderlijke zoekwoorden waarmee je een zoekopdracht binnen het veld blog_tags kunt uitvoeren?
Thnks, Gregor

Stel dat je een extra veld in cgblog maakt, bijv. blog_tags, en in dat veld tags invoert die d.mv. een komma van elkaar zijn gescheiden. Dan zou je middels een udt met elk van de ingevoerde tags een zoekopdracht in de database kunnen doen links naar vergelijkbare artikelen te doen. Voor dit laatste zou ik de udt kunnen gebruiken die scrolled tussen artikelen uit eenzelfde categorie.
Hoe maak je van een komma-gescheiden lijst afzonderlijke zoekwoorden waarmee je een zoekopdracht binnen het veld blog_tags kunt uitvoeren?
Thnks, Gregor
De tags zul je moeten invoeren per Blog bericht neem ik aan... Een content block is dan niet mogelijk (handig), een CGBlog extra veld dus.Gregor wrote:Het maken van een extra veld, wat heeft de voorkeur, dit via een content block te doen of via een extra veld vanuit cgblog?
Go, Gregor, Go