[opgelost] emailadres camoufleren frontend Topic is solved
Moderator: velden
[opgelost] emailadres camoufleren frontend
Hallo,
Op een website toon ik de naw gegevens van een groot aantal personen. Daarbij ook het mailadres. In de bron zijn deze adressen versleuteld. Mijn vraag is of het op een eenvoudige manier ook te realiseren valt dat de mailadressen aan de voorkant versleuteld worden weergegeven. Iets in de trend van "Stuur email". Na klikken start mailprogramma op met adres in het "Aan" veld of er verschijnt een Contactformulier waarmee automatisch een mailwordt verzonden aan betreffende persoon.
Tot zover mijn vraag
Op een website toon ik de naw gegevens van een groot aantal personen. Daarbij ook het mailadres. In de bron zijn deze adressen versleuteld. Mijn vraag is of het op een eenvoudige manier ook te realiseren valt dat de mailadressen aan de voorkant versleuteld worden weergegeven. Iets in de trend van "Stuur email". Na klikken start mailprogramma op met adres in het "Aan" veld of er verschijnt een Contactformulier waarmee automatisch een mailwordt verzonden aan betreffende persoon.
Tot zover mijn vraag
Last edited by peterbus on Tue Apr 17, 2012 8:44 pm, edited 1 time in total.
Re: emailadres camoufleren frontend
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 1:55 pm, edited 1 time in total.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Maak gewoon een contactformulier met formbuilder. Adressen obfuscaten is een halfbakken en ongebruiksvriendelijke maatregel.
Dank voor jullie reacties,
De mailadressen worden aangeroepen vanuit een externe db. Ze worden tot nu toe op de normale wijze getoond zzz@xxxx.nl etc. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat ze uiteindelijk op geen enkele wijze in beeld komen. In de bron zijn ze al wel versleuteld.
De smarty oplossing van Rolf lijkt in ieder geval te kunnen werken.
Ik ben wel benieuwd naar de oplossing van mc David; op welke wijze zorg je er dan voor dat telkens het contactform wordt aangeroepen en dit form dan het betreffende mailadres gebruikt? Of bedoel je soms dat ik voor elk mailadres een apart contactform moet maken?
De mailadressen worden aangeroepen vanuit een externe db. Ze worden tot nu toe op de normale wijze getoond zzz@xxxx.nl etc. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat ze uiteindelijk op geen enkele wijze in beeld komen. In de bron zijn ze al wel versleuteld.
De smarty oplossing van Rolf lijkt in ieder geval te kunnen werken.
Ik ben wel benieuwd naar de oplossing van mc David; op welke wijze zorg je er dan voor dat telkens het contactform wordt aangeroepen en dit form dan het betreffende mailadres gebruikt? Of bedoel je soms dat ik voor elk mailadres een apart contactform moet maken?
met "email results based on pulldown" kun je een lijst van adressen opgeven. Als ze live vanuit een andere database geladen moeten worden wordt het een iets ingewikkelder verhaal.
Misschien denk ik wel te simpel, maar op de plaats waar je nu het emailadres in zijn geheel toont kun je toch deze code zetten:
Of bedoel je dat niet?
Code: Select all
{mailto address="me@example.com" text="Stuur e-mail"}
Code: Select all
{mailto address="me@example.com" text="Stuur e-mail" encode="javascript"}
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Klopt Rolf, maar Peter gaf aan dat het e-mailadres in de bron al versleuteld was, vandaar dat ik de encode optie niet had toegevoegd.
Ik heb de optie
toegevoegd en dat werkt prima. In die zin [opgelost]
Mc David had het nog over het gebruik van formbuilder. Zelf heb ik daar ook naar gekeken maar het lukt mij niet iets in elkaar te zetten waarbij het betreffende mailadres automatisch wordt opgenomen in het contacform als zijnde het "Verstuur aan" veld.
toegevoegd en dat werkt prima. In die zin [opgelost]
Mc David had het nog over het gebruik van formbuilder. Zelf heb ik daar ook naar gekeken maar het lukt mij niet iets in elkaar te zetten waarbij het betreffende mailadres automatisch wordt opgenomen in het contacform als zijnde het "Verstuur aan" veld.
ik gebruik een andere methode, via een user defined tag 'email':
$partA = $params['mailbox'];
$partB = $params['domein'];
$linkText = (isset($params['tekst'])) ? $params['tekst'] : $partA.'@'.$partB;
$linkText = str_replace('@', '<span class="nospam">@</span> ', $linkText);
echo '<a href="#" onClick=\'a="'.$partA.'";this.href="mail"+"to:"+a+"@"+"'.$partB.'";\'>'.$linkText.'</a>';
met op de pagina zelf:
{email mailbox='info' domein='educa-sub.nl' tekst='educa-sub'}
reden is dat op deze manier crawlers het email adres minder makkelijk te pakken krijgen.
groet
marc
$partA = $params['mailbox'];
$partB = $params['domein'];
$linkText = (isset($params['tekst'])) ? $params['tekst'] : $partA.'@'.$partB;
$linkText = str_replace('@', '<span class="nospam">@</span> ', $linkText);
echo '<a href="#" onClick=\'a="'.$partA.'";this.href="mail"+"to:"+a+"@"+"'.$partB.'";\'>'.$linkText.'</a>';
met op de pagina zelf:
{email mailbox='info' domein='educa-sub.nl' tekst='educa-sub'}
reden is dat op deze manier crawlers het email adres minder makkelijk te pakken krijgen.
groet
marc