Onverklaarbare foutmelding in errorlog

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Gregor
Power Poster
Power Poster

Onverklaarbare foutmelding in errorlog

Post by Gregor »

Hallo,

In de root van mijn site staat een file genaamd 'errorlog'. Daar staan twee soorten meldingen in, die ik niet kan herleiden.
03-Feb-2012 11:39:57] PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20060613/mailparse.so' - /usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20060613/mailparse.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
[03-Feb-2012 11:41:28] PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20060613/mailparse.so' - /usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20060613/mailparse.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
[03-Feb-2012 11:41:28] PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20060613/mailparse.so' - /usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20060613/mailparse.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
[03-Feb-2012 11:52:50] PHP Warning: Parameter makerssbutton is not known by module News dropped in /home/efacti/public_html/uisge-beatha.eu/lib/misc.functions.php on line 1590
[03-Feb-2012 12:08:02] PHP Warning: Parameter makerssbutton is not known by module News dropped in /home/efacti/public_html/uisge-beatha.eu/lib/misc.functions.php on line 1590
[03-Feb-2012 12:23:14] PHP Warning: Parameter makerssbutton is not known by module News dropped in /home/efacti/public_html/uisge-beatha.eu/lib/misc.functions.php on line 1590
[03-Feb-2012 12:38:22] PHP Warning: Parameter makerssbutton is not known by module News dropped in /home/efacti/public_html/uisge-beatha.eu/lib/misc.functions.php on line 1590
[03-Feb-2012 12:53:29] PHP Warning: Parameter makerssbutton is not known by module News dropped in /home/efacti/public_html/uisge-beatha.eu/lib/misc.functions.php on line 1590
Over die eerste melding heb ik de provider gemaild. Die tweede melding kan ik niet verklaren vanuit de content/templates/tags etc. Ik heb in de database een search gedaan en kom het woord 'makerssbutton' 1* tegen, nl. in een statistiekprogramma dat met de site meedraait. Het betreffende record aangepast en toch komt de melding terug. Ik verrmoed dat 'makerssbutton' een vertikking is en dacht aan CGFeedmaker, echter daar kom ik 'm niet tegen. Overigens zou ik dan verwacht hebben deze tekst in de DB tegen te komen.

Iemand een idee waar te zoeken?

Thnks, Gregor
deactivated010521

Re: Onverklaarbare foutmelding in errorlog

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 6:47 pm, edited 1 time in total.
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Zowel de bestandsnaam en plaats zegt met niets... Geen CMSMS.
Kan het zijn dat makerssbutton een aangemaakt veld in de News module is?

®olf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Dan zou ik denken dat het in de 'print-functie' zitten. Ik ga zoeken.
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

@Rolf: we kruisten elkaar. Gecontroleerd, maar het is geen aangemaakt veld.

Ik kom in een tabel buiten cmsms het volgende tegen:
1-/index.php?mact=News,cntnt01,rss,0&cntnt01number=3&cntnt01summarytemplate=Uisge_Beatha_Logboek_Homepage&cntnt01detailpage=Logoek&cntnt01moretext=verder%2520lezen...&cntnt01lang=nl_NL&cntnt01category=Logboek&cntnt01makerssbutton=true&cntnt01showtemplate
Als ik dit in een url plak, dan zie je het volgende (wordt daar niet veel wijzer van...):
http://www.uisge-beatha.eu/index.php?ma ... owtemplate

Bij de print-button zie ik geen makerssbutton o.i.d. staan. Vreemd???

Grtz., Gregor
staartmees
Power Poster
Power Poster

Post by staartmees »

makersbutton was oude code om een RSS-feed van je Newsmodule op te zetten. Werd in 2008 afgevoerd in versie 1.5, http://www.cmsmadesimple.org/cgblog/827 ... erto-Rico/

from CMSms 1.5+, use CGFeedMaker instead to create RSS feeds.
Gregor
Power Poster
Power Poster

Post by Gregor »

Ah, maar die module heb ik niet meer geïnstalleerd staan; gebruik idd CGFeedmaker voor het maken van een rss-feed.

Wat me vooral bezighoudt, is dat er wel een foutmelding wordt gegenereerd, maar dat een zoek opdracht in de DB op 'makerssbutton' of 'makers' geen resultaat oplevert dat verwijst naar een van de modules.

Door met zoeken....

Gregor
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”