In NMS lukt het mij niet om de css goed te laten koppelen.
Op het scherm tijdens de opmaak van de nieuwsbrief lijkt het goed te gaan.
Maar als ik de mail ontvang is de linkkleur 'standaard' blauw ipv de css kleur (in dit geval groen) die ik wil hebben.
Hoe kan ik dit wel goed krijgen? Elke keer de link dmv kleurcode is te omslachtig voor de klant.
Ook een opsomming is lastig en niet accuraat.
Het moet toch mogelijk zijn om 'bullets' te plaatsen?
Wie kan mij helpen?
CSS in NMS (o.a. bullets en linkkleuren)
Moderator: velden
Re: CSS in NMS (o.a. bullets en linkkleuren)
HTML mails zijn echt drama voor de standaard gebruiker!! Veel emailprogramma's en webmails ondersteunen alleen de basis van html. Een opmaak via css is vaak iets wat automatisch door deze clients wordt verwijderd. Inline stylen is helaas de beste oplossing...
Google wat rond en kijk even op http://www.campaignmonitor.com/css/
Google wat rond en kijk even op http://www.campaignmonitor.com/css/
Is er geen mogelijkheid door middel van Styles om deze inline te maken?
je moet sowieso de <style>{literal}body {...} p {...} etc{/literal}</style> in zowel de head als in de body zetten. Sommige clients negeren alleen de style in de head. Als je de meeste clients wilt dekken moet je het toch als volgt doen:
<div style="font-family:arial; line-height:14px;">tekst</div>
dit geldt ook voor <a>
----
Nog iets: Platte email adressen worden vaak door clients in een <a> gewikkeld.
Dus ik@ cmsms.nl wordt weergegeven als <a hreft="mailto:ik@cmsms.nl">ik@cmsms.nl</a>
Met al resultaat een standaard blauwe link. Om dit te voorkomen moet je het bij voorbaat al in een <a> zetten. Dus:
<a href="mailto:ik@cmsms.nl" style="color:#ccc">ik@cmsms.nl</a>
----
Voor een klant kan je wel een template maken maar zorg dan dat je de tag {nms_content name='content' prompt='HTML Content'} wikkelt in een opgemaakte <div style="">
Stylen van <a> kan alleen als ze het zelf ook inline kunnen... anders moet je de blauwe url's maar voor lief nemen
HTML emails worden gewoon nog niet goed genoeg ondersteund (gek genoeg)...
<div style="font-family:arial; line-height:14px;">tekst</div>
dit geldt ook voor <a>
----
Nog iets: Platte email adressen worden vaak door clients in een <a> gewikkeld.
Dus ik@ cmsms.nl wordt weergegeven als <a hreft="mailto:ik@cmsms.nl">ik@cmsms.nl</a>
Met al resultaat een standaard blauwe link. Om dit te voorkomen moet je het bij voorbaat al in een <a> zetten. Dus:
<a href="mailto:ik@cmsms.nl" style="color:#ccc">ik@cmsms.nl</a>
----
Voor een klant kan je wel een template maken maar zorg dan dat je de tag {nms_content name='content' prompt='HTML Content'} wikkelt in een opgemaakte <div style="">
Stylen van <a> kan alleen als ze het zelf ook inline kunnen... anders moet je de blauwe url's maar voor lief nemen
HTML emails worden gewoon nog niet goed genoeg ondersteund (gek genoeg)...