CGCalendar template.

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
johnnyfreez
New Member
New Member

CGCalendar template.

Post by johnnyfreez »

Zijn er ook voorbeelden van een template voor de CGCalendar ?? ???
Wie zou mij daarover info kunnen verschaffen, ben al een dagje aan het googlen maar weinig resultaat.
En ik ben zelf niet zo een techneut dat ik dat zelf kan schrijven. :-\
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Re: CGCalendar template.

Post by M@rtijn »

Zo moeilijk is het niet, als je een beetje kijk hebt op CSS is het zo gepiept.

Voorbeelden van CGCalendar template´s vind je natuurlijk in de show-off's op dit forum.
http://forum.cmsmadesimple.org/search.p ... mit=Search

Op mijn site www.ringportal.nl/kalender staat ook een voorbeeld. Ik heb eigenlijk niet veel veranderd aan het standaard calendar template, enkel een CSS sausje erover gegoten. :D

Als je concreet kan aangeven wat je niet snapt/waar je op vastloopt, kan ik je het eventueel wel uitleggen, maar probeer het eerst zelf even (en laat ons dan meekijken) ;D
Make your community a better place!
johnnyfreez
New Member
New Member

Post by johnnyfreez »

Als ik eerlijk ben vind ik die van jou ook best leuk.
Heb nu iets uit amerika dacht ik westerwoldeandersbewust.nl/index.php?page=Agenda
Probleem is dat de vakjes vol lopen per dag en dus niet meer overzichtelijk. >:(
De css en zo aanpassen is niet echt een probleem, wel het schrijven van een script, ik zou niet weten hoe. :-[
Wellicht is er ook een mogelijkheid om naast de agenda pagina een overzicht te hebben om op de voorpagina te plaatsen, zodat je kunt zien welke activiteiten er die dag zijn ??

Ik vraag maar wat.
Hoor het graag, maar dan ook hoe ik zo een script kan maken of dat iemand dat al heeft of voor me kan gaan doen.
Want het wiel opnieuw gaan uitvinden heeft natuurlijk geen zin ;)
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Post by M@rtijn »

Dank je ;D

In het standaard template worden de events inderdaad direct in de calender weergegeven. Als je lange titels gebruikt of meerdere events per dag hebt, is dat niet altijd wenselijk.

Je hoeft echt geen script te schrijven, met een beetje knippen en plakken kom je er ook wel ;)

Als je het standaardtemplate opent (cmsms admin -> Inhoud -> CGCalendar -> 'sjablonen' -> eerste tabblad, het sample template) even zoeken naar:

Code: Select all

<ul>
{foreach from=$day.events item=event}
<li><a href="{$event.url}">{$event.event_title}</a></li>
{/foreach}
</ul>
Als je deze hele sectie verwijderd heb je geen titels meer in de calendar. Je kan dan middels een beetje CSS een opvallend kleurtje mee geven aan de dagen dat er een event is, men klikt op de datum en krijgt het overzicht voor die dag (westerwoldeandersbewust.nl/index.php?mact=CGCalendar,cntnt01,default,0&cntnt01first_day_of_week=1&cntnt01event_id=70&cntnt01display=event&cntnt01detailpage=&cntnt01return_id=24&cntnt01returnid=24)

Op mijn site stuur ik die details naar een iframe op dezelfde pagina, neem even contact op als je dat template zou willen gebruiken.
Wellicht is er ook een mogelijkheid om naast de agenda pagina een overzicht te hebben om op de voorpagina te plaatsen, zodat je kunt zien welke activiteiten er die dag zijn ??
CGCalendar biedt daar standaard een mogelijkheid voor aan. Had je de module hulp al gelezen?
Je kan display="pastlist" of display="upcominglist" toevoegen aan de CGCalendar call.
Als je echt alleen de events voor vandaag wilt weergeven, lees dit topic even door: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... =7&t=43457

Overigens viel me op dat je in de kalendar de ene keer wel een punt aan het einde van een event titel gebruikt en de andere keer niet. Staat misschien wat netter als je daar consistent in bent.
johnnyfreez
New Member
New Member

Post by johnnyfreez »

Ik zou graag de template van jou willen hebben als dat mogelijk is.
Inderdaad het viel mij ook op dat ik soms met een punt en soms zonder eindig in de kalender, tnx zal er op letten.

Is het ook mogelijk om de inhoud van de kalender in een html omgeving te editten ?? Soms zitten er verwijzingen in naar mail adressen en soms naar websites, zet nu de hyperlink of mailto er handmatig in maar het zou leuk zijn als dat op een simpele manier ( knopje voor hyperlink) zou kunnen.
Hetzelfde geld voor een return <br>

Ik heb inderdaad al es geprobeerd om de modulehulp van Calendar door te spitten, alleen kom ik daar dan weer kreten tegen waar ik geen snars van begrijp, en dan is de moed er snel uit . . . .
frankmanl
Power Poster
Power Poster

Post by frankmanl »

@Martijn
De css kom ik wel uit, maar hoe doe je dat in vredesnaam met dat iframe op ringportal?? Wat gebruik je daarin als source?
Ik heb nu (zonder nog op de layout te letten) onderin mijn calendar-template staan:

<__iframe src="een willekeurige site"></__iframe>
en daar zie ik dan ook netjes de opgeroepen pagina.
Voor src moet ik wsch. een variable uit calendar gebruiken, maar hoe doe ik dat, zodat alleen dàt wordt getoond waarop ik klik, en dat dan ook nog het kalendertje zelf in beeld blijft?

Frank
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Post by M@rtijn »

Ik heb het de laatste tijd enorm druk. Excuus dat ik hier nog niet op terug ben gekomen.

Ik heb Frank zojuist een PM gestuurd met een klein stukje uitleg, als dat bij hem werkt, is er een T&T op komst!
timdebuurman
Power Poster
Power Poster

Post by timdebuurman »

Je kan dan middels een beetje CSS een opvallend kleurtje mee geven aan de dagen dat er een event is
Zo te zien word er geen class toegevoegd aan de td op dagen dat er een event is.

Moet dat nog ergens (in het sjabloon?) ingesteld worden?

En zo ja, hoe?
NextDoorMedia - Online Marketing Partner
https://www.nextdoormedia.nl
Toine73
Forum Members
Forum Members

Post by Toine73 »

misschien een stomme vraag, en al redelijk op gezocht maar kan er eigenlijk geen antwoord op vinden.

boven aan de kalender staat de maand, en dan kan je vooruit of achteruit middels << of >>
degene waar ik de site voor onderhoud vindt de << en >> te klein. kan ik die ook vergroten, en zo ja, hoe kan ik dat aanpassen?
mijn kennis in css is niet zo dermate dat ik er zelf veel aan kan knutselen.

alvast bedankt voor de hulp en antwoorden.

grt. Toine
velden
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by velden »

Eigenlijk moet je dit zelf eenvoudig kunnen oplossen. Het is een kwestie van het toevoegen van een stukje css ergens in een stylesheet:

Probeer het eens met:

span.calendar-next > a, span.calendar-prev > a {
  font-size : 1.5em;
  font-weight : bold;
  color : red;
}
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”