[opgelost/uitgelegd] e-commerce hierarchy / category
Moderator: velden
[opgelost/uitgelegd] e-commerce hierarchy / category
Hallo,
kan iemand misschien kort aangeven waarom beide nodig zijn om een boomstruktuur met produkten op te bouwen?
Bij voorbaat dank,
Jan
kan iemand misschien kort aangeven waarom beide nodig zijn om een boomstruktuur met produkten op te bouwen?
Bij voorbaat dank,
Jan
Last edited by janvl on Tue Dec 27, 2011 12:37 pm, edited 1 time in total.
Re: e-commerce hierarchy / category
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:55 pm, edited 1 time in total.
Super,
bedankt Arnoud, met het begrip "nieuw" was duidelijk wat dit doet.
Het is mijn eerste poging een CMSMS Webshop te maken (test) het enige dat opvalt is dat er veel werk nodig is om alle templates/stylesheets aan te passen om het er een beetje te laten uitzien.
www.stajl.biz/cms110 is het testsysteem.
Nog een korte vraag, kan ik category gebruiken om een meertalige shop te maken? Rolf's multi-taal methode werkt perfect voor kleinere sites maar bij de shop is het toch anders.
Groeten,
Jan
bedankt Arnoud, met het begrip "nieuw" was duidelijk wat dit doet.
Het is mijn eerste poging een CMSMS Webshop te maken (test) het enige dat opvalt is dat er veel werk nodig is om alle templates/stylesheets aan te passen om het er een beetje te laten uitzien.
www.stajl.biz/cms110 is het testsysteem.
Nog een korte vraag, kan ik category gebruiken om een meertalige shop te maken? Rolf's multi-taal methode werkt perfect voor kleinere sites maar bij de shop is het toch anders.
Groeten,
Jan
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:55 pm, edited 1 time in total.
Bedankt Rolf en Arnoud,
Ja Rolf die link had ik gelezen, een shop opzetten was minder werk als ik verwacht had, alleen grafisch vormgeven zal tijd kosten.
De meertaligheid ga ik nog eens overdenken, en wat proberen. Zodra ik een opzetje heb laat ik het weten.
Met vriendelijke groeten,
Jan
PS hier (opper-oostenrijk) is 't nu -6, ijzig.
Ja Rolf die link had ik gelezen, een shop opzetten was minder werk als ik verwacht had, alleen grafisch vormgeven zal tijd kosten.
De meertaligheid ga ik nog eens overdenken, en wat proberen. Zodra ik een opzetje heb laat ik het weten.
Met vriendelijke groeten,
Jan
PS hier (opper-oostenrijk) is 't nu -6, ijzig.
Nogmaals Hierarchy
ik heb nu een "hoofd-hierarchy"
Küche
en 3 "sub-hierachies" met 1 produkt daarin
topf stahl,
topf emailliert
topf kupfer
als voorbeeld, wanneer ik een produkt aanklik geeft het template een breadcrum weer, maar dat is 1 positie verschoven
dus voor de 3 produkten
Küche >> Küche (de stahl topf)
Küche >> topf stahl (de emailliert topf)
Küche >> topf emailliert (de kupfertopf)
en geen topf kupfer
In de template staat
Breadcrumb: {$entry->breadcrumb}
Voor alle inhoud staat
{if is_array($entry->breadcrumb)}
Breadcrumb: {' >> '|implode:$entry->breadcrumb}<br/>
{/if}
daarvan wordt niets weergegeven.
Het probleempje zit volgens mij in de template.
Vraag is dit een bekend probleem of doe ik nog steeds wat fout met die hierarchy?
Te zien op:
http://www.stajl.biz/cms110
M.vr.gr.
Jan
ik heb nu een "hoofd-hierarchy"
Küche
en 3 "sub-hierachies" met 1 produkt daarin
topf stahl,
topf emailliert
topf kupfer
als voorbeeld, wanneer ik een produkt aanklik geeft het template een breadcrum weer, maar dat is 1 positie verschoven
dus voor de 3 produkten
Küche >> Küche (de stahl topf)
Küche >> topf stahl (de emailliert topf)
Küche >> topf emailliert (de kupfertopf)
en geen topf kupfer
In de template staat
Breadcrumb: {$entry->breadcrumb}
Voor alle inhoud staat
{if is_array($entry->breadcrumb)}
Breadcrumb: {' >> '|implode:$entry->breadcrumb}<br/>
{/if}
daarvan wordt niets weergegeven.
Het probleempje zit volgens mij in de template.
Vraag is dit een bekend probleem of doe ik nog steeds wat fout met die hierarchy?
Te zien op:
http://www.stajl.biz/cms110
M.vr.gr.
Jan
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:56 pm, edited 1 time in total.
Bedankt Arnoud,
dan negeer ik dat eerst maar en ga verder met de twee/meer taligheid.
M.vr.gr.
Jan
dan negeer ik dat eerst maar en ga verder met de twee/meer taligheid.
M.vr.gr.
Jan
Zo,
ik heb twee categories: deutsch - nederlands
de hierarchy-boom is opgebouwd met een twijg voor nederlands en een twijg voor duits.
een eigen Template voor duits en nederlands
en hier en daar {cart} lang=nl_NL of lang=de_DE
Daarmee is het mogelijk een tweetalige shop op te bouwen.
Zie www.stajl.biz/cms110
Alleen . . . alle templates in de modules Cart, Products, Orders (etc.) moeten dan 2-talig, dat zijn er zo om de 20 en een berg werk.
Deze oplossing is heel erg flexibel maar extreem arbeidsintensief.
Vergeleken met OScommerce (XT mod), Prestashop of het simpele freewebshop.org moet je je afvragen waar zoiets de moeite loont.
M.vr.Gr.
Jan
ik heb twee categories: deutsch - nederlands
de hierarchy-boom is opgebouwd met een twijg voor nederlands en een twijg voor duits.
een eigen Template voor duits en nederlands
en hier en daar {cart} lang=nl_NL of lang=de_DE
Daarmee is het mogelijk een tweetalige shop op te bouwen.
Zie www.stajl.biz/cms110
Alleen . . . alle templates in de modules Cart, Products, Orders (etc.) moeten dan 2-talig, dat zijn er zo om de 20 en een berg werk.
Deze oplossing is heel erg flexibel maar extreem arbeidsintensief.
Vergeleken met OScommerce (XT mod), Prestashop of het simpele freewebshop.org moet je je afvragen waar zoiets de moeite loont.
M.vr.Gr.
Jan
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:56 pm, edited 1 time in total.
Hallo Arnoud,
ik kan misschien een klant winnen met deze oplossing, maar voor ik daar wat doe, wil ik eerst zelf weten hoe en wat.
Momenteel probeer ik eerst maar wat aan de presentatie te doen, een tabellen-vorm is voor artikelen toch meer gebruikelijk.
En, ik moet nog beeldjes erbij zetten. Kijk af en toe en je ziet het voorbeeld groeien.
Groeten,
Jan
ik kan misschien een klant winnen met deze oplossing, maar voor ik daar wat doe, wil ik eerst zelf weten hoe en wat.
Momenteel probeer ik eerst maar wat aan de presentatie te doen, een tabellen-vorm is voor artikelen toch meer gebruikelijk.
En, ik moet nog beeldjes erbij zetten. Kijk af en toe en je ziet het voorbeeld groeien.
Groeten,
Jan
Zo,
ik heb het voorbeeld helemaal funktionerend.
Calguy heeft gelijk het is met de templates volledig naar je eigen idee in te richten, de prijs daarvoor is een hoop werk.
Ook met twee talen, en categories is volgens mij haast iedere wens te vervullen.
Nog een korte vraag, is de artikel-boomstruktuur in het/een menu te gieten? Heeft iemand dat al eens gedaan?
Met vriendelijke groet,
Jan
ik heb het voorbeeld helemaal funktionerend.
Calguy heeft gelijk het is met de templates volledig naar je eigen idee in te richten, de prijs daarvoor is een hoop werk.
Ook met twee talen, en categories is volgens mij haast iedere wens te vervullen.
Nog een korte vraag, is de artikel-boomstruktuur in het/een menu te gieten? Heeft iemand dat al eens gedaan?
Met vriendelijke groet,
Jan