Hallo,
ik heb een nieuwe installatie gedaan van CMSMS 1.10.1
en ik krijg een foutmelding bij de module manager, de site is in duits.
"Fehler!
Bei der Kommunikation mit dem Modulserver ist ein Problem aufgetreten"
Ik heb overal gezocht maar vindt geen enkele Foutmelding in PHP of in het systeem zelf.
Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken of wat de oorzaak is?
M.vr.gr.
Jan
[opgelost]CMSMS 1.10.1 module manager repository werkt niet
Moderator: velden
[opgelost]CMSMS 1.10.1 module manager repository werkt niet
Last edited by janvl on Thu Dec 01, 2011 10:28 pm, edited 2 times in total.
Re: CMSMS 11.10.1 module manager repository werkt niet
janvl,
Er zijn de laatste dagen wijzigingen geweest die op dit onderdeel betrekking hebben (zie de volgende forum post). Het lijkt me niet dat de taal er iets mee te maken heeft maar mogelijk dat als je de back end in het engels zet er een andere/duidelijkere melding komt.
Je zou kunnen spelen met de grootte van 'download chunk' dat je op het tab blad Preferences van Module Manager kunt vinden.
Duketown
Er zijn de laatste dagen wijzigingen geweest die op dit onderdeel betrekking hebben (zie de volgende forum post). Het lijkt me niet dat de taal er iets mee te maken heeft maar mogelijk dat als je de back end in het engels zet er een andere/duidelijkere melding komt.
Je zou kunnen spelen met de grootte van 'download chunk' dat je op het tab blad Preferences van Module Manager kunt vinden.
Duketown
Re: CMSMS 11.10.1 module manager repository werkt niet
Helaas,
dat is niet de oorzaak, er vindt geen kommunicatie met de server plaats, ik kan de reden daarvoor niet ontdekken.
XML-files kan ik zonder problemen installeren.
Helaas kan ik hier niet de taal omzetten, het is een klanten-site.
M.vr.gr.
Jan
dat is niet de oorzaak, er vindt geen kommunicatie met de server plaats, ik kan de reden daarvoor niet ontdekken.
XML-files kan ik zonder problemen installeren.
Helaas kan ik hier niet de taal omzetten, het is een klanten-site.
M.vr.gr.
Jan
Re: CMSMS 1.10.1 module manager repository werkt niet
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:52 pm, edited 1 time in total.
Hallo Arnoud,
dat was ik inderdaad vergeten.
Nadat ik het in orde gebracht heb, blijft de foutmelding komen.
Het hosting pakket is niet zo ruim bemeten en enkele maximale waarden staan met een geel uitroepteken maar dat was nog nooit een probleem.
Bij de poging om module "ajax-star-rating" als kleine module te laden krijg ik wel een waslijst van modulen te zien. Dat lijkt op kommunikatie.
Het blijft vreemd dat er geen enkele aanduiding voor komt in de logfiles.
M.vr.gr.
Jan
dat was ik inderdaad vergeten.
Nadat ik het in orde gebracht heb, blijft de foutmelding komen.
Het hosting pakket is niet zo ruim bemeten en enkele maximale waarden staan met een geel uitroepteken maar dat was nog nooit een probleem.
Bij de poging om module "ajax-star-rating" als kleine module te laden krijg ik wel een waslijst van modulen te zien. Dat lijkt op kommunikatie.
Het blijft vreemd dat er geen enkele aanduiding voor komt in de logfiles.
M.vr.gr.
Jan
Een verschil gevonden.
waar het niet werkt
(session_save_path) (1770)
waar het werkt waarde 1777
Het lijkt er op dat ik ergens foute permissions heb staan.
het path staat niet naar /tmp, maar er staat wel een groen haakje bij het path en de waarde 1770.
Enig idee?
M.vr.Gr.
Jan
waar het niet werkt
(session_save_path) (1770)
waar het werkt waarde 1777
Het lijkt er op dat ik ergens foute permissions heb staan.
het path staat niet naar /tmp, maar er staat wel een groen haakje bij het path en de waarde 1770.
Enig idee?
M.vr.Gr.
Jan
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:54 pm, edited 1 time in total.
Er is een oplossing die wordt op het forum echter stelselmatig gewist zonder kommentaar.
Weet iemand hier wat er in de achtergrond voor interne problemen zijn?
Edit
Een "hack" in de core wordt niet op prijs gesteld. Voor wie het nodig heeft, stuur me een pm.
M.vr.Gr.
Jan
Weet iemand hier wat er in de achtergrond voor interne problemen zijn?
Edit
Een "hack" in de core wordt niet op prijs gesteld. Voor wie het nodig heeft, stuur me een pm.
M.vr.Gr.
Jan