Ik heb op een site GoogleMaps staan en dat werkt op zich goed. Er zijn echter twee dingen die ik graag aangepast wil hebben.
De taal die verschijnt als je op de marker klikt is engels en ik kan het niet zo krijgen dat ik de opmerkingen in NL te zien krijg. Gaat met name om "from here" en "to here".
De site kent ook een aantal landingpages voor andere domeinnamen. Op de pagina's van die domeinnamen moet ook een google map komen, maar omdat de domeinnaam anders is geeft Google aan dat er een andere API gebruikt moet worden. Ik kan echter in de instellingen slechts één API kwijt. Is het mogelijk om per kaart eeen "eigen" API mee te geven ?
verschillende API's oin GoogleMaps
Moderator: velden
Re: verschillende API's oin GoogleMaps
Het gebruik van meerdere API-keys is volgens mij niet mogelijk...
Oei, da's jammer.
Zou het mogelijk zijn om de API-key uit de code te halen en daar een variabele van te maken die gevuld wordt op basis van de domeinnaam ?
Zou het mogelijk zijn om de API-key uit de code te halen en daar een variabele van te maken die gevuld wordt op basis van de domeinnaam ?
Met wat smarty zou het misschien wel mogelijk zijn.
Ik heb niet te diep in de code gekeken, maar volgens mij wordt de API-key ook door de module-tag uitgespuugd.
Je zou de module-output kunnen 'capturen' in een smarty variabele en vervolgens een replace op de API-key los kunnen laten.
Om dit op basis van de domeinnaam te doen zou je een if/else kunnen toevoegen op basis van de inhoud van de variabele $smarty.server.SERVER_NAME
Ik heb niet te diep in de code gekeken, maar volgens mij wordt de API-key ook door de module-tag uitgespuugd.
Je zou de module-output kunnen 'capturen' in een smarty variabele en vervolgens een replace op de API-key los kunnen laten.
http://www.smarty.net/docsv2/en/languag ... eplace.tpl{$CapturedGoogleMap|replace:'currentKey':'newKey'}
Om dit op basis van de domeinnaam te doen zou je een if/else kunnen toevoegen op basis van de inhoud van de variabele $smarty.server.SERVER_NAME
Code: Select all
{if $smarty.server.SERVER_NAME=='www.rodeto.nl'}...{else}...{/if}
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:50 pm, edited 1 time in total.
@Jos: Dank. Ik ga hier mee aan de gang
@arnoud: voor alle duidelijkheid. ik gebruik Googlemaps en niet CGGooglemaps.
De languagesetting was mij duidelijk. Die heb ik op een andere site wel zo in kunnen stellen maar bij deze install werkt het niet. Zijn er zo dingen die ik daarbij niet over het hoofd mag zien behalve deze instelling?
@arnoud: voor alle duidelijkheid. ik gebruik Googlemaps en niet CGGooglemaps.
De languagesetting was mij duidelijk. Die heb ik op een andere site wel zo in kunnen stellen maar bij deze install werkt het niet. Zijn er zo dingen die ik daarbij niet over het hoofd mag zien behalve deze instelling?