De afgelopen jaren heb ik veel websites opgeleverd met CMSMS. Over het algemeen zijn klanten erg te spreken over het systeem, maar er is altijd één ding dat waar klanten altijd mee blijven prullen en dat is het afbeeldingenbeheer.
Het probleem is dat het uploaden en het plaatsen van een afbeelding in de pagina layout (bijvoorbeeld in een header) te ingewikkeld is. Bij het uploaden selecteert de klant een veel te grote afbeelding en als het dan uiteindelijk ge-upload is zit je op de pagina te prullen het dropdown menu van de content_image tag. Ik ben bekend met de crop fuctie in het afbeeldingen beheer maar deze is niet gebruiksvriendelijk.
De oplossing is Jcrop:
http://deepliquid.com/content/Jcrop.html
Dit simpele systeem ben ik al in verschillende CMS’en tegengekomen en werkt uitstekend, klanten kunnen in het CMS zelf op de pagina een bestand selecteren, uploaden en uitsnijden (met de juiste afbeeldingen voor de website layout bijvoorbeeld 500px x 200px).
Ik ben op zoek naar iemand die deze oplossing in het paginabeheer van CMSMS zou kunnen implementeren. Zodat klanten per pagina zelf een afbeelding kunnen uploaden en bijsnijden.
Uiteraard ben bereid om te betalen voor deze oplossing, PM of Skype me gerust als je iets voor me kan betekenen of als je ideeën hebt. Mocht je een vergelijkbare oplossing kunnen realiseren met een ander script hoor ik het natuurlijk ook graag.
Groet,
Peter
Voorbeeld van deze Jcrop oplossing in een ander CMS: