TinyMCE upgrade 2.9.1 Downloaden niet mogelijk
Moderator: velden
TinyMCE upgrade 2.9.1 Downloaden niet mogelijk
Hallo mede CMSMS-ers,
Heb cmsms versie 1.9.4.2 geinstalleerd, daarbij kwam TinyMCE versie 2.8.4. In de modulemanager staat bij de status van TinyMCE dat voor de upgrade naar Tiny 2.9.1 "Downloaden niet mogelijk" is.
Hoe komt dat? Moet ik iets veranderen aan de blokgrootte, of waar ligt dit aan?
De uitleg is geheel in het Deens ..
Kan het upgraden naar tiny 2.9.1 dan wel mbv xml-import ??
Bij voorbaat Thanks!!
willemijn
Heb cmsms versie 1.9.4.2 geinstalleerd, daarbij kwam TinyMCE versie 2.8.4. In de modulemanager staat bij de status van TinyMCE dat voor de upgrade naar Tiny 2.9.1 "Downloaden niet mogelijk" is.
Hoe komt dat? Moet ik iets veranderen aan de blokgrootte, of waar ligt dit aan?
De uitleg is geheel in het Deens ..
Kan het upgraden naar tiny 2.9.1 dan wel mbv xml-import ??
Bij voorbaat Thanks!!
willemijn
Re: TinyMCE upgrade 2.9.1 Downloaden niet mogelijk
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:43 pm, edited 1 time in total.
Bedankt Arnoud! Heb em met xml geinstalleerd. Krijg daarna steeds errormeldingen als deze:
Kan geen bestand aanmaken (rechtenprobleem?) ../httpdocs/cms/modules/TinyMCE/tinymce/jscripts/index.html
Schroef ik de rechten van dat specifieke bestand op, zijn er steeds weer andere die dat ook willen..
terwijl de hele map modules allang op 777 stond. Ikke niet snappen
Jij misschien??
Dank!!
willemijn
Kan geen bestand aanmaken (rechtenprobleem?) ../httpdocs/cms/modules/TinyMCE/tinymce/jscripts/index.html
Schroef ik de rechten van dat specifieke bestand op, zijn er steeds weer andere die dat ook willen..
terwijl de hele map modules allang op 777 stond. Ikke niet snappen
Jij misschien??
Dank!!
willemijn
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:43 pm, edited 1 time in total.
Thanks weer Arnoud.
Maar quess what, die nieuw geinstalleerde versie van Tiny 2.9.1 is na wat rondstoeien met de rechten (had o.a. geklikt op de optie 'Wijzig rechten' achter Tiny ), zomaar teruggezet naar die eerdere versie 2.8.4.
Huh??
Blijft wel roepen dat rechten van sommige bestanden niet veranderd kunnen worden, maar verder werkt het wel.
Rara..
willemijn
Maar quess what, die nieuw geinstalleerde versie van Tiny 2.9.1 is na wat rondstoeien met de rechten (had o.a. geklikt op de optie 'Wijzig rechten' achter Tiny ), zomaar teruggezet naar die eerdere versie 2.8.4.
Huh??
Blijft wel roepen dat rechten van sommige bestanden niet veranderd kunnen worden, maar verder werkt het wel.
Rara..
willemijn
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 6:55 pm, edited 1 time in total.
Ik denk dat ik het weet. Ik heb ditzelfde met een release van Gallery meegemaakt.arnoud wrote:Weet trouwens niet de oorzaak van de checksum errors iemand anders wel?
Ik had het xml bestand naar de Forge geupload, maar kwam er even later achter dat ik bij het genereren van de xml een fout had gemaakt. Ik heb dus even later het xml bestand overschreven met de juiste versie. Waarschijnlijk heeft dat niet tot gevolg dat de checksum geupdate wordt ??
Arnoud, dank jouarnoud wrote:Kan het niet reproduceren... zeker RaRa
a) Wat gebeurt er als je de cache leeg maakt?
b) Welke versie zie je onder: Extensions -> Modules [version] kolom?
c) Als je binnen Extensions -> TinyMCE WYSIWYG [testing area] op het vraag teken klikt in de editor balk welke versie zie je dan?
Code: Select all
CMSMS TinyMCE module : 2.8.4 heeft TinyMCE release: 3.3.9.2 CMSMS TinyMCE module : 2.9.1 heeft TinyMCE release: 3.4.3.2
en wat betreft deze punten:
a) cache geleegd
b) daar staat: TinyMCE 2.8.4 geinstalleerd
c) daar staat: Over TinyMCE en Version: 3.4.3.2(2011-06-30)
Dus..

b) en c) zijn met elkaar in tegenspraak, dacht ik zo
Wat is het dan, welke versie is hier dan toch geinstalleerd?
willemijn
En afgezien van deze tegenspraak in welke versie het nu eigelijk is, blijkt Tiny zich ook wat vreemd te gedragen.
Mijn klant klaagt over het volgende :
-er is steeds 'n contour /kadertje om elke p (= alinea), waardoor ze steeds eerst moet dubbelklikken voor ze iets aan de tekst van die alinea kan doen (niet echt erg, vlg mij);
-geef je een hard return (of enter) aan het eind van zo'n alinea, dan springt de tekst in, of hij maakt een alinea bovenaan ipv onderaan die alinea.. Dat klopt dus echt niet, verdorie;
-genummerde en ongenummerde opsommingen pikt ie ook niet goed, wanneer je die maakt binnen 'n alinea (mag dus per se geen <p> </p> omheen staan).
Heeft iemand anders deze dingen ook al 'ns gehad? Alleen in Tiny versie 2.8.4 ??
Want in Tiny versie 2.9.1 (bij een andere site) gebeurt dit allemaal niet. Weet iemand wat deze verschijnselen kunnen betekenen ?
Hartelijk dank weer.
willemijn
Mijn klant klaagt over het volgende :
-er is steeds 'n contour /kadertje om elke p (= alinea), waardoor ze steeds eerst moet dubbelklikken voor ze iets aan de tekst van die alinea kan doen (niet echt erg, vlg mij);
-geef je een hard return (of enter) aan het eind van zo'n alinea, dan springt de tekst in, of hij maakt een alinea bovenaan ipv onderaan die alinea.. Dat klopt dus echt niet, verdorie;
-genummerde en ongenummerde opsommingen pikt ie ook niet goed, wanneer je die maakt binnen 'n alinea (mag dus per se geen <p> </p> omheen staan).
Heeft iemand anders deze dingen ook al 'ns gehad? Alleen in Tiny versie 2.8.4 ??
Want in Tiny versie 2.9.1 (bij een andere site) gebeurt dit allemaal niet. Weet iemand wat deze verschijnselen kunnen betekenen ?
Hartelijk dank weer.
willemijn
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:44 pm, edited 1 time in total.
Yep thanks, dat lost wel ietwat op, want een nieuwe alinea kan dan uberhaupt niet meer, dus ook niet foutief bovenaan (ipv onderaan) haha...
Wordt dan wel lastiger voor de klant om uberhaupt 'n nieuwe (p) alinea te beginnen.. want zowel 'n enter als 'n shift-enter genereert een <br />
Wat raar blijft:
-de (on) genummerde lijsten behoudt hetzelfe euvel;
- Ik krijg Tiny alsmaar niet ge-upgrade naar de nieuwste Tiny 2.9.1.
'k Kan 2.8.4. ogenschijnlijk wel de-installeren, maar niet verwijderen (dat staat er ook onder).
Importeer ik vervolgens v 2.9.1 via 't xml-bestand, dan roep ie steeds dit:
"Kan geen bestand aanmaken TinyMCE.module.php(rechtenprobleem?)"
Terwijl die hele map en submappen op 777 staat..
V 2.8.2 blijft er dus rucksichtlos in staan
Zou dit iets op de server zijn??
Toevoeging:
nagevraagd en inderdaad vlg de hosting/provider van deze site werd er een bepaalde regel van de Firewall getriggerd...
uhhh? iemand van zoiets gehoord?
willemijn
Wordt dan wel lastiger voor de klant om uberhaupt 'n nieuwe (p) alinea te beginnen.. want zowel 'n enter als 'n shift-enter genereert een <br />
Wat raar blijft:
-de (on) genummerde lijsten behoudt hetzelfe euvel;
- Ik krijg Tiny alsmaar niet ge-upgrade naar de nieuwste Tiny 2.9.1.
'k Kan 2.8.4. ogenschijnlijk wel de-installeren, maar niet verwijderen (dat staat er ook onder).
Importeer ik vervolgens v 2.9.1 via 't xml-bestand, dan roep ie steeds dit:
"Kan geen bestand aanmaken TinyMCE.module.php(rechtenprobleem?)"
Terwijl die hele map en submappen op 777 staat..
V 2.8.2 blijft er dus rucksichtlos in staan
Zou dit iets op de server zijn??
Toevoeging:
nagevraagd en inderdaad vlg de hosting/provider van deze site werd er een bepaalde regel van de Firewall getriggerd...
uhhh? iemand van zoiets gehoord?
willemijn