[OPGELOST] CGGoogleMaps probleempje

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
sander
Forum Members
Forum Members

[OPGELOST] CGGoogleMaps probleempje

Post by sander »

Beste mensen,

Ik heb in mijn site CGGoogleMaps geupgrade naar de laatste versie (2.04) maar nu krijg ik mijn plattegrond niet meer in beeld. Er komt een alert met de volgende boodschap:

JQuery is required for this map to function

Ik heb al geprobeerd om een verwijzing te maken naar een jquery.js in de head, maar dit hielp niet.

Iemand een idee?

Een vriendelijke groet,

Sander
Last edited by sander on Tue Dec 07, 2010 9:55 am, edited 1 time in total.
deactivated010521

Re: CGGoogleMaps probleempje

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:09 pm, edited 1 time in total.
sander
Forum Members
Forum Members

Re: CGGoogleMaps probleempje

Post by sander »

Hallo Arnoud,

Dank voor je reactie.
Ik heb het gewijzigd. De alert is nu weg, maar ik krijg nog geen kaartje in beeld.
Verder komt nu onder het vlak waarin het kaartje zou moeten verschijnen de volgende tekst in beeld:

Code: Select all

google.load("jquery","1.4.4");if(typeof(jQuery)=='undefined'){alert('JQuery is required for this map to function');} jQuery(document).ready(function(){var my_location;function handle_info_window(marker) {var tmp=jQuery('#cggm_infowindow_'+marker.map_id);jQuery(tmp).empty();jQuery('.cggm_infowindow_contents',marker.jq).clone().appendTo(tmp);tmp.find('form').append('');tmp.find('.cggm_infowindow').height(250);tmp.find('.cggm_infowindow').width(250);tmp.find('.cggm_infowindow').attr('id','cggm_infowindow_'+marker.map_id);infoWindow.setContent(tmp.html());infoWindow.open(mapObj,marker);jQuery('div#cggm_infowindow_'+marker.map_id+' a.cggm_dir_to').click(function(){var tmp=jQuery(this).closest('div.cggm_infowindow').parent();var map_id=tmp.find(":input[name='map_id']").val();var marker_alias=tmp.find(":input[name='marker_alias']").val();var mkr=jQuery('#map_'+map_id+'_marker_'+marker_alias).data('marker');jQuery(this).parent().find('a').show();jQuery(this).hide();tmp.find("span").show();var addr=mkr.getPosition().toString();tmp.find(":input[name='daddr']").val(addr);tmp.find('span.cggm_dirto').hide();if(typeof(my_location)!='undefined') {tmp.find(":input[name='saddr']").val(my_location.toString());} tmp.find('form').show();});jQuery('div#cggm_infowindow_'+marker.map_id+' a.cggm_dir_from').click(function(){var tmp=jQuery(this).closest('div.cggm_infowindow').parent();var map_id=tmp.find(":input[name='map_id']").val();var marker_alias=tmp.find(":input[name='marker_alias']").val();var mkr=jQuery('#map_'+map_id+'_marker_'+marker_alias).data('marker');jQuery(this).parent().find('a').show();jQuery(this).hide();tmp.find("span").show();var addr=mkr.getPosition().toString();tmp.find(":input[name='saddr']").val(addr);tmp.find("span.cggm_dirfrom").hide();if(typeof(my_location)!='undefined') {tmp.find(":input[name='daddr']").val(my_location.toString());} tmp.find('form').show();});} var mapID='1';var mapMainDiv='#cggm_map_defn_'+mapID;var mapElem=jQuery('#cggm_map_display_'+1).get(0);if(mapElem=='undefined'||mapElem==null){alert('Map Element Not Found');return;} var map_options={mapTypeId:google.maps.MapTypeId.HYBRID,navigationControl:true,navigationControlOptions:{style:google.maps.NavigationControlStyle.DEFAULT},scaleControl:false,streetViewControl:false,mapTypeControl:true,mapTypeControlOptions:{style:google.maps.MapTypeControlStyle.DEFAULT},center:new google.maps.LatLng(51.47365655,3.819396),zoom:15};var mapObj=new google.maps.Map(mapElem,map_options);var infoWindow=new google.maps.InfoWindow();var minll=new google.maps.LatLng(51.4733877,3.8181056);var maxll=new google.maps.LatLng(51.4739254,3.8206864);var bds=new google.maps.LatLngBounds(minll,maxll);mapObj.fitBounds(bds);var directionsService=new google.maps.DirectionsService();var directionsDisplay=new google.maps.DirectionsRenderer();var icons=new Array();icons['Parkeerruimte']=new google.maps.MarkerImage('/uploads/images/thumb_parking.jpg');icons['De Stenge']=new google.maps.MarkerImage('/uploads/images/thumb_logo.jpg');jQuery('#cggm_map_defn_'+mapID+' div.cggm_map_markers > div.cggm_marker').each(function(){var name=jQuery(":input[name='name']",this).val();var lat=jQuery(":input[name='latitude']",this).val();var lon=jQuery(":input[name='longitude']",this).val();var icon=jQuery(":input[name='icon']",this).val();var title=jQuery(":input[name='title']",this).val();var marker=new google.maps.Marker({map:mapObj,title:title,icon:icons[icon],position:new google.maps.LatLng(lat,lon)});marker.map_id=mapID;marker.alias=name;marker.jq=this;jQuery(this).data('marker',marker);google.maps.event.addListener(marker,'click',function(){handle_info_window(marker);});});jQuery(":button[name='hide_directions']").click(function(){directionsDisplay.setMap(null);jQuery(this).parent().hide();});}); 
Nog niet opgelost dus.

Iemand nog suggesties?

Groeten,

Sander
sander
Forum Members
Forum Members

Re: [OPGELOST] CGGoogleMaps probleempje

Post by sander »

Probleem is opgelost.
Ik heb de Javascript template in takt gelaten en de volgende regel toegevoegd in de sectie:

Blijkbaar een typfout gemaakt bij het invoegen van de link naar het script ;)

Dank voor de hulp!
mev
Power Poster
Power Poster

Post by mev »

sander wrote:Probleem is opgelost.
Ik heb de Javascript template in takt gelaten en de volgende regel toegevoegd in de sectie:
Welke regel heb je dan toegevoegd, in welke sectie, Sander?
(er is iets weggevallen in je post)..

Want ik kreeg na het invoegen van die regel die hiervoor werd gesuggereerd door Arnoud, precies dezelfde berg aan foutcode in de pagina maar geen kaartje..

Ben niet gehinderd door veel script-kennis, kan dus niet zomaar een typefout ontdekken.
Of zie jij hem, Arnoud?

Dank!
Willemijn
Evert B.
Power Poster
Power Poster

Post by Evert B. »

mensen ik heb hetzelfde probleem... welke code heb je toegevoegd?

Edit:
In de broncode van de pagina vond ik het wel:

Code: Select all

<__script__ type="text/javascript" src="http://ajax.microsoft.com/ajax/jquery/jquery-1.4.4.js"></__script>
Mijn probleem is er nog niet helemaal mee opgelost maar ik zie ten minste al een kaartje...
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”