Ik heb mijn site afgemaakt maar ik wil ook graag meta tags gebruiken om mijn site meer te laten opvallen, heeft iemand een idee waar ik die moet neerzetten?
Ik heb het geprobeerd in de index.php maar dan loopt mijn hele site in de soep.
Als ik mijn site opvraag en ik in de bron kijk van die pagina krijg ik een normale opbouw te zien waar ik eventueel mijn tag in zou kunnen zetten alleen kan ik die pagina niet vinden als ik naar mijn back end toe gaat.
Iedere hulp is welkom. thanks
Meta tags in cmsms
Moderator: velden
Re: Meta tags in cmsms
Les 1: Nooit iets aan de index.php veranderen, dat is een core bestand. Binnen CMSMS doe je alles vanuit het admin panel.
Bij elke pagina heb je in het tweede tabblad 'opties' de mogelijkheid om code in het Pagina specifieke metadata blok in te voeren.
Daar zet je dan bij:
Ik heb het opgelost met de module CG Content Utilities . Die geeft me een extra content block in het hoofdtabblad wanneer je een pagina aanmaakt of wijzigt.
In het page template staat de volgende regel:
En ik kan simpelweg de woorden 'wat,ik,maar,wil' intypen en het staat juist in de broncode.
Ook heb ik een content block aangemaakt voor de canonical url die je natuurlijk wilt dat Google ook juist in de boeken zet.
Bij elke pagina typ ik dan hoe ik wil dat google hem indexeerd, bijv. 'bier' en dan staat er in de broncode http://www.mijnwebsite.nl/bier.[/size]
Het schijnt overigens dat Google steeds minder kijkt naar de keywords, omdat ons websitebouwers er de wilste woorden in stopten om maar gevonden te worden, wat Googel ziet als misbruik.
Nu is de combinatie url + page titel + H1 titel + woord voorkomend binnen de <p> tag een veel belangrijker criterium. Wat ook logisch is natuurlijk.

Bij elke pagina heb je in het tweede tabblad 'opties' de mogelijkheid om code in het Pagina specifieke metadata blok in te voeren.
Daar zet je dan bij:
Code: Select all
<meta name="keywords" content="wat,je,maar,wilt" />
In het page template staat de volgende regel:
<meta name="keywords" content="{content_module module='CGContentUtils' block='pagewords' name='pagewords' label='Pagina specifieke zoekwoorden'}" />
Ook heb ik een content block aangemaakt voor de canonical url die je natuurlijk wilt dat Google ook juist in de boeken zet.
<link rel="canonical" href="{root_url}/{content_module module='CGContentUtils' block='canonical' name='canonical' label='Canonical URL'}" />
Het schijnt overigens dat Google steeds minder kijkt naar de keywords, omdat ons websitebouwers er de wilste woorden in stopten om maar gevonden te worden, wat Googel ziet als misbruik.
Nu is de combinatie url + page titel + H1 titel + woord voorkomend binnen de <p> tag een veel belangrijker criterium. Wat ook logisch is natuurlijk.
Make your community a better place!
M@rtijn, ik ben even benieuwd:
wat voegt de module CGContentUtils toe, als je ook gewoonin je template kunt plaatsen?
wat voegt de module CGContentUtils toe, als je ook gewoon
{content block='pagewords' label='Pagina specifieke zoekwoorden' wysiwyg=0}
Hmmm, niets dus
Maar, eeuhm, er was wel een reden dat ik dat niet meer deed op die manier.
Even diep graven in mijn geheugen (en onze zoekfunctie): ik ben dat op deze manier gaan doen na dit probleem: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 97#p234097
Edit: een andere reden is dat je met Content Utilities het block precies kan stylen zoals je wilt, qua lengte.
Je kan natuurlijk een oneline= 'true' meegeven aan de call in het template, maar dan krijg je een kleiner blok dan ik wil.
Ja, als je me genoeg tijd geeft kan ik overal een reden voor verzinnen

Maar, eeuhm, er was wel een reden dat ik dat niet meer deed op die manier.
Even diep graven in mijn geheugen (en onze zoekfunctie): ik ben dat op deze manier gaan doen na dit probleem: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 97#p234097
Edit: een andere reden is dat je met Content Utilities het block precies kan stylen zoals je wilt, qua lengte.
Je kan natuurlijk een oneline= 'true' meegeven aan de call in het template, maar dan krijg je een kleiner blok dan ik wil.
Ja, als je me genoeg tijd geeft kan ik overal een reden voor verzinnen

Make your community a better place!
Sorry for bumping in, in Dutch forum
but you might find this article interesting to http://www.i-do-this.com/blog/48/Put-yo ... -autopilot

- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Heren allemaal bedankt, ik ben er op gewezen dat als je naar je pagina gaat in je admin, dat je onder het tab blad opties een kader hebt met Pagina specifieke metadata: en daar kan je alle meta tags neerzetten.
nogmaals iedereen bedankt voor alle hulp.
Thanks
nogmaals iedereen bedankt voor alle hulp.
Thanks