slick jquery slideshow en smarty

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
andre_designer
Forum Members
Forum Members

slick jquery slideshow en smarty

Post by andre_designer »

hallo

ik heb deze jquery slideshow http://www.htmldrive.net/items/show/466 ... ing-jQuery op het internet gezien. Nu wil ik deze slideshow gaan gebruiken voor mijn portfoliosite gaan gebruiken maar ik heb eigenlijk geen idee hoe/wat voor een smarty code ik voor moet genereren :-\ . De bedoeling is dat ik makkelijk tekst en afbeeldingen en links kan toevoegen per slide en dat ik makkelijk slides kan toevoegen aan de slideshow. Wie kan me op op weg helpen hoe dan de (smarty-)code moet wezen. Dit is zeer zeker niet bedoeld als luiigheid maar ik ben (nog) een smarty-noob. and i don't now how to do it.

Heeft iemand tips en truuks hoe ik dit beste/efficiëntste kan doen. Wie is er zo aardig om mij op weg te helpen.

alvast bedankt. :)
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: slick jquery slideshow en smarty

Post by Jos »

andre_designer wrote:De bedoeling is dat ik makkelijk tekst en afbeeldingen en links kan toevoegen per slide en dat ik makkelijk slides kan toevoegen aan de slideshow.
Dan moet je allereerst een module kiezen waar je e.e.a. in zou willen bijhouden. Bijvoorbeeld de News module?

of Gallery? ;) kan ook
andre_designer
Forum Members
Forum Members

Post by andre_designer »

Dan moet je allereerst een module kiezen waar je e.e.a. in zou willen bijhouden. Bijvoorbeeld de News module?

of Gallery? ;) kan ook
ja, en dan?? kan je met gallery of met de news module het zelfde effect bereiken als met de slick jquery slideshow?? (of andere slideshows). (ben (nog) niet zo op de hoogte welke/wat voor een modules ik kan gebruiken)
Waar het mij om gaat dat ik makkelijk dynamisch content en/of afbeeldingen kan genereren en bij kan houden.

Ik vind trouwens dat op de website van cms made simple slecht word uitgelegd hoe de modules werken en wat ze precies doen. Zou het geen idee zijn om een video-tutorial-site(of youtube-kanaal) op te zetten waar alle modules in uitgelegd worden en wat ze precies doen.
Maar goed dat is nu een beetje offtopic.

Mijn vraag is nu kan met de module gallery hetzelfde bereiken als met jquery slideshow. Zo niet wat voor smarty code moet ik dan genereren om deze slideshow te kunnen gebruiken??
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

andre_designer wrote:ja, en dan?? kan je met gallery of met de news module het zelfde effect bereiken als met de slick jquery slideshow?? (of andere slideshows). (ben (nog) niet zo op de hoogte welke/wat voor een modules ik kan gebruiken)
Waar het mij om gaat dat ik makkelijk dynamisch content en/of afbeeldingen kan genereren en bij kan houden.
Jij wilt iets speciaals, en ik wil aangeven dat dat kan, maar dat je eerst een module moet kiezen die de informatie kan bevatten die je nodig hebt.
Het kan dus met News, maar ook met Gallery, CGBlog, en vast nog wel meer modules. Ze zullen niet direct het eindresultaat bieden wat jij wilt, maar we kunnen ze wel zo instellen dat de uitkomst precies is wat je wil.
andre_designer wrote:Ik vind trouwens dat op de website van cms made simple slecht word uitgelegd hoe de modules werken en wat ze precies doen.
Dan heb je het over de wiki pagina's? Tja, die worden bijgehouden door gebruikers als jij en ik. Je kunt zelf helpen om ze te verbeteren door er op in te loggen met je forum account ;)
Daarnaast doen de meeste modulemakers best moeite om de werking van de module uit te leggen in de help pagina die met de installatie van de module meekomt. Zie het linkje rechtsboven als je in de admin van een module zit. Ik raad aan om die altijd even aan te klikken zodra je een nieuwe module geïnstalleerd hebt.
andre_designer wrote:Mijn vraag is nu kan met de module gallery hetzelfde bereiken als met jquery slideshow. Zo niet wat voor smarty code moet ik dan genereren om deze slideshow te kunnen gebruiken??
Ja dat kan. Ik denk zelfs dat Gallery uiterst geschikt is. Je kunt er een directory aanmaken waarbinnen je afbeeldingen kunt uploaden. Elke afbeelding is een slide. Elke afbeelding kun je een titel en een omschrijving meegeven. Bovendien kun je extra velden aanmaken, bijvoorbeeld voor een link. Bij het uploaden van een afbeelding, wordt deze automatisch geschaald naar de grootte die voor jouw slides het beste uitkomen.
Je kunt een nieuw sjabloon aanmaken waar de html, de javascript code en de css code van de door jouw gekozen slideshow in gezet kan worden.

Lijkt het wat?
andre_designer
Forum Members
Forum Members

Post by andre_designer »

Hmmm.... ik ga wel eens kijken ,ik zal wel eens kijken naar gallery en kijken hoe ver ik kom.
Het was gisteravond nogal laat en nu ga ik weer met frisse energie verder. i let you now.
andre_designer
Forum Members
Forum Members

Post by andre_designer »

ik heb toch een beetje meer hulp nodig. Ik kom er ff niet uit. Hoe kan ik gallery (of een andere module) gebruiken om een slideshow weer te geven met wisselende tekst en een link naar een andere externe website.

Wie heeft er een idee??
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Ik ben wel benieuwd waar je dan precies tegenaan bent gelopen... :-\

Als je een kant en klare oplossing wilt, dan is de Showtime module misschien wat voor jou. Je moet dan wel voor lief nemen dat het niet exact op de de door jou gekozen Slick and Accessible Slideshow zal gaan lijken. Of er links in mogelijk zijn weet ik niet... maar dat is natuurlijk snel te testen.
andre_designer
Forum Members
Forum Members

jquery slideshow en smarty

Post by andre_designer »

hoi Jos

Ik zal me proberen te verduidelijken aan de hand van een afbeelding wat ik probeer te bereiken plus wat uitleg waar ik tegen aanloop.
Image
Wat zoals je hierboven ziet probeer te bereiken is dat de afbeelding samen met de daarnaast gelegen tekst en de link in de button wisselt in een slideshow. Ik heb al gekeken naar een div slideshow http://www.kevinresol.com/divslideshow/example.php. Nu lijkt mij dit een prima slideshow. alleen hoe kan ik dit gemakkelijk editten en onderhouden en wat is de smarty logica hiervoor. Ik heb al zitten denken aan een html-blok te gebruiken en dan daar afbeelding en tekst in te zetten maar dan heb ik nog geen slideshow. Wat ik voor mezelf niet helder krijg is hoe ik dit effect hierboven kan bereiken met een module en /of jquery/smarty-logica.

any thoughts

ik hoop dat ik duidelijk ben. Hopelijk heeft iemand een idee hoe ik dit kan bereiken

Alvast bedankt
pedes
Power Poster
Power Poster

Post by pedes »

dit kan je bereiken met de showtime module met jquery instelling.

voor de tekst naast de afbeelding kan je de omschrijving van de afbeelding gebruiken, in deze omschrijving kan je html gebruiken om uw externe link te maken

Mvg,
Peter
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”