andre_designer wrote:ja, en dan?? kan je met gallery of met de news module het zelfde effect bereiken als met de slick jquery slideshow?? (of andere slideshows). (ben (nog) niet zo op de hoogte welke/wat voor een modules ik kan gebruiken)
Waar het mij om gaat dat ik makkelijk dynamisch content en/of afbeeldingen kan genereren en bij kan houden.
Jij wilt iets speciaals, en ik wil aangeven dat dat kan, maar dat je eerst een module moet kiezen die de informatie kan bevatten die je nodig hebt.
Het kan dus met News, maar ook met Gallery, CGBlog, en vast nog wel meer modules. Ze zullen niet direct het eindresultaat bieden wat jij wilt, maar we kunnen ze wel zo instellen dat de uitkomst precies is wat je wil.
andre_designer wrote:Ik vind trouwens dat op de website van cms made simple slecht word uitgelegd hoe de modules werken en wat ze precies doen.
Dan heb je het over de wiki pagina's? Tja, die worden bijgehouden door gebruikers als jij en ik. Je kunt zelf helpen om ze te verbeteren door er op in te loggen met je forum account
Daarnaast doen de meeste modulemakers best moeite om de werking van de module uit te leggen in de help pagina die met de installatie van de module meekomt. Zie het linkje rechtsboven als je in de admin van een module zit. Ik raad aan om die altijd even aan te klikken zodra je een nieuwe module geïnstalleerd hebt.
andre_designer wrote:Mijn vraag is nu kan met de module gallery hetzelfde bereiken als met jquery slideshow. Zo niet wat voor smarty code moet ik dan genereren om deze slideshow te kunnen gebruiken??
Ja dat kan. Ik denk zelfs dat Gallery uiterst geschikt is. Je kunt er een directory aanmaken waarbinnen je afbeeldingen kunt uploaden. Elke afbeelding is een slide. Elke afbeelding kun je een titel en een omschrijving meegeven. Bovendien kun je extra velden aanmaken, bijvoorbeeld voor een link. Bij het uploaden van een afbeelding, wordt deze automatisch geschaald naar de grootte die voor jouw slides het beste uitkomen.
Je kunt een nieuw sjabloon aanmaken waar de html, de javascript code en de css code van de door jouw gekozen slideshow in gezet kan worden.
Lijkt het wat?