Ik begrijp er niets meer van.
Ik heb een backup gemaakt van de database.
Een nieuwe installatie gemaakt op de server van de klant. Toen heb ik de database geimplementeerd.
Nu werkt het zonder pagina's. Hij neemt gewoon niet de pagina's mee. Hoe kan dit!? Er staat nu alleen home. En daar klopt ook niets van. Waarom zijn alle pagina's nu weg?
paginas kwijt na databasebackup
Moderator: velden
Re: paginas kwijt na databasebackup
Komen de CMSms versies overeen?
Heb je dezelfde tabel-prefix gebruikt?
Heb je dezelfde tabel-prefix gebruikt?
wat is een tabel prefix?
en hoe kan ik checken of de versies overeen komen?
en hoe kan ik checken of de versies overeen komen?
bij tabel prefix staat cms_
is dat goed?
is dat goed?
Als dat in de config.php file staat, dan kun je even checken via phpmyadmin of alle tabelnamen daar inderdaad mee beginnen.
Misschien zie ik dit verkeerd, maar je maakt een backup van uw database
Doe vervolgens een nieuwe installatie (waar toch ook een database moet worden aangemaakt?)
En na de nieuwe installatie overschrijf je de nieuwe database met de oude.
Ik kan het mis hebben ...
is dit wel mogelijk met goede afloop?
Was het niet beter om een upgrade uit te voeren ipv een nieuwe installatie.
Mvg
Peter
Doe vervolgens een nieuwe installatie (waar toch ook een database moet worden aangemaakt?)
En na de nieuwe installatie overschrijf je de nieuwe database met de oude.
Ik kan het mis hebben ...
is dit wel mogelijk met goede afloop?
Was het niet beter om een upgrade uit te voeren ipv een nieuwe installatie.
Mvg
Peter
Op zich moet dat wel mogelijk zijn, mits beide CMSms versies gelijk zijn en de config.php goed staat ingesteld
ik heb laatst een vergelijkbaar probleem gehad, en kon maar niet verklaren waarom ik mijn content niet meer terug zag. heb toen uren zitten zoeken... uiteindelijk bleek het leeghalen van de server cache te werken. Site Admin > Global Settings > Advanced Setup > Clear Cache
edit: overigens werkt alleen upgrade inderdaad beter..
edit: overigens werkt alleen upgrade inderdaad beter..
Niet getoond worden van paginas heeft te maken met TimeZone setting in de config.php. Ik denk dat je die niet correct gevuld hebt op de nieuwe server.
Overigens is het raadzaam om na een nieuwe installatie/upgrade en db-import altijd even een global-settings clear-cache te doen.
Ronny
Overigens is het raadzaam om na een nieuwe installatie/upgrade en db-import altijd even een global-settings clear-cache te doen.
Ronny
had dit laatst ook voor .... time settings waren juist ... ook hier was Clear Cache de oplossing
Mvg,
Peter
Mvg,
Peter