FEU en Selfregistration

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Rinker
Forum Members
Forum Members

FEU en Selfregistration

Post by Rinker »

Hoi allemaal,

In mijn test omgeving draai ik Appache2.2.15 met PHP 5.2.13 en MySQL 5.1.44

Omdat ik deze problemen begin deze week bij installatie al had en de hele week al tervergeefs naar de oplossing aan het zoeken ben, ben ik vandaag maar begonnen met een geheel schone installatie van CMSMS, maar heb helaas nog steeds hetzelfde probleem, ik draai nu dus het volgende:
CMSMS 1.9.4.2
FrontEndUsers 1.12.16
SelfRegistration 1.6.10
CustomContent 1.7.3

Alles geinstalleerd volgens het boekje "Hiding private content in CMS Made Simple" en helemaal geen fouten of waarschuwingen gekregen!

Ok, het probleem is dat de registratie niet verder gaat na op de verificatie link te hebben geklikt in de email, kom wel op de juiste pagina waar ik alleen het wachtwoord nog moet opgeven maar na "verstuur" te hebben geklikt wordt het wachtwoord veld weer leeggemaakt en gebeurd er verder niets, ook aan de backend gebeurd er niets. Hetzelfde gebeurd ook als ik de tweede link aanklikt in de email en alles zelf invult.
Als ik op de registratie pagina aangeef dat ik geen email hebt ontvangen dan wordt er na het invullen van mijn Username gewoon weer netjes een email gestuurd, maar na het klikken van de link gebeurd weer hetzelfde als hierboven beschreven???

Heb het hele forum ondertussen al afgezocht en vond wel iemand met dezelfde problemen, maar de oplossing die werd gegeven is ondertussen al doorgevoerd en zit al verwerkt in de laatste versie van de module.

Aan de backend zijde kan ik de user bij SR wel gewoon direct naar FEU pushen en ook zijn gegevens bewerken, wat wel vreemd is bij het bewerken van zijn gegevens, is dat er geen email wordt gestuurd dat zijn gegevens veranderd zijn terwijl dit wel aanstaat gevinkt??

Iemand enig idee waar ik nog kan zoeken of moet kijken?
Als er meer informatie nodig is vragen jullie maar!

mvg.
Robert
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: FEU en Selfregistration

Post by Jos »

Redelijk duidelijk verhaal, maar lastig om een antwoord op te geven. Daarvoor zou ik e.e.a. eerst zelf op dezelfde manier moeten configureren.

Begrijp ik het goed dat de gebruiker wel een mail ontvangt met de vraag de registratie te bevestigen? Maar dat de gebruiker niet kan inloggen?
Rinker
Forum Members
Forum Members

Post by Rinker »

Bedankt voor je antwoord, voor alle duidelijkheid, het is gewoon een nieuwe/schone installatie, zelf helemaal niets aan toegevoegd, alleen een login pagina en een registratie pagina (volgens de beschrijving) en de modules om te kijken hoe het werkt.

Ja, na registratie krijgt de gebruiker een email voor bevestiging en na de link die erin staat te hebben geklikt komt ie ook netjes op de registratie/verifeer pagina.

Alleen na het nog zelf in te vullen wachtwoord gebeurd er niets, op het leegmaken van het wachtwoord veld na dan.

Ook als je geen wachtwoord of username intypt gebeurd er niets, geen foutboodschap of wat dan ook.

Aan de backend zijde staat de user wel gewoon in de SR module en kan ik hem wel handmatig naar FEU pushen, maar dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Ook kan ik zijn gegevens bewerken in SR, maar na verandering krijgt de user geen notificatie mail, wat wel zou moeten.

Heb alles al diverse malen geinstalleerd, modules automatish en handmatig (xml), je zou denken dat het gelijk out of the box moet werken omdat het allemaal de laatste versies zijn.

Had gisteren de debug mode aangezet en kreeg toen steeds: PHP notice Undefined index Hidden2 in blabla blabla...tpl.

Ben er een beetje mee aan het stoeien geweest in de templates, maar de waarschuwingen bleven, was het geen Hidden2 was het wel gewoon Hidden....

Mis ik soms een PHP instelling??

Mvg.,
Robert
Jos
Support Guru
Support Guru

Post by Jos »

Volgens mij heb ik hier een lotgenoot voor je gevonden: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... =7&t=54613

Het lijkt dus niet aan jou te liggen ;)
Rinker
Forum Members
Forum Members

Post by Rinker »

Aha.... gelukkig... ;D

Zal daar dan ook maar ff inspringen, dit is best wel frustrerend :)

Bedankt zover!

Mvg.,
Robert
peterbus

Post by peterbus »

Ook bij mij hetzelfde probleem. Niet in alle gevallen trouwens. Zo'n 10-20% vd aanmeldingen blijven "hangen" in selfreg.

Is er al een oplossing?
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”