Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum, dus vergeef als ik vreemde vragen stel. Ik heb onlangs een eerste site gebouwd in cmsms en ben er zeer enthousiast over. Heb wel wat problemen achter de rug met dropdown en browsers, maar OK. Nu doet zich een vreemd probleem voor, dat pdf niet laadt in IE7 (wel IE6). Hoor dit van klant. Krijg zelf ook geen reactie op link. Gebruik IE-tester. Op twee computers een verschillend resultaat. Op laptopPC geen load, op mijn desktopPC wel??? Ligt dit probleem binnen of buiten cmsms?
Gr. Rob
pdf opgenomen in sjabloon onder een img met a href.
site http://www.epod-study.nl
[Opgelost]pdf laadt niet in IE7
Moderator: velden
[Opgelost]pdf laadt niet in IE7
Last edited by RobPlakke on Wed Nov 09, 2011 6:24 pm, edited 2 times in total.
Re: pdf laadt niet in IE7
Misschien dat een link handig is in dit geval.
Kan je ook uitleggen hoe je de PDF hebt opgenomen in je website?
Na even gezocht te hebben de PDF gevonden op de pagina arts.
Ik kan hem met FF4, 3.6 IE 6, 7 en 8 gewoon laden.
Wat me wel opvalt is dat overal een dubbele slash staat in de URLs,
Heb je bij config.php onder root_url (regel 90) een slash aan het einde? Dit hoort niet.
Kan je ook uitleggen hoe je de PDF hebt opgenomen in je website?
Na even gezocht te hebben de PDF gevonden op de pagina arts.
Ik kan hem met FF4, 3.6 IE 6, 7 en 8 gewoon laden.
Wat me wel opvalt is dat overal een dubbele slash staat in de URLs,
Wellicht dat dat het probleem veroorzaakt?
Heb je bij config.php onder root_url (regel 90) een slash aan het einde? Dit hoort niet.
Make your community a better place!
Dank tot zover. Ik heb de regel in de config.php aangepast, maar het probleem bestaat nog steeds. Wat vreemd blijft, is dat het probleem zich voordoet op m´n laptop en niet op mijn desktop PC (beiden met IEtester in IE7 en IE8).
Ik zou zowieso niet vertrouwen op IETester. Het is handig tooltje, maar helaas niet echt betrouwbaar. Ik kom wel vaker dingen tegen die daarin niet werken maar in een normale installatie van IE 6, 7, 8, of 9 wel gewoon werken.
Ik heb het nog een keer voor je getest, als ik met FF 3.5, Chrome of IE7 naar je website ga en dan bij arts op download de brochure klik, krijg ik drie keer een pdf te zien.
Ik heb het nog een keer voor je getest, als ik met FF 3.5, Chrome of IE7 naar je website ga en dan bij arts op download de brochure klik, krijg ik drie keer een pdf te zien.
Dank je.
Nog een vraagje: hoe test ik dan voor IE7?
Nog een vraagje: hoe test ik dan voor IE7?
Lastig,
Ik zelf heb op één computer IE6 en IE8 naast elkaar geïnstalleerd en op een andere IE7. Op beide staan Opera, Chrome en Firefox ook geïnstalleerd.
Het makkelijkste zou zijn op virtuale PC's aan te maken en daar onder verschillende besturingssystemen (windows xp, vista of 7 en niet te vergeten mac) browsers te laten draaien.
Misschien heb je iets aan dit topic op Tweakers.net?
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1450998
Ik zelf heb op één computer IE6 en IE8 naast elkaar geïnstalleerd en op een andere IE7. Op beide staan Opera, Chrome en Firefox ook geïnstalleerd.
Het makkelijkste zou zijn op virtuale PC's aan te maken en daar onder verschillende besturingssystemen (windows xp, vista of 7 en niet te vergeten mac) browsers te laten draaien.
Misschien heb je iets aan dit topic op Tweakers.net?
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1450998