[TinyMCE] Table ondersteuning + standaard TinyMCE gebruiken

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
W3designer
Forum Members
Forum Members

[TinyMCE] Table ondersteuning + standaard TinyMCE gebruiken

Post by W3designer »

Op sommige pagina in het CMS staat de TinyMCE Editor aan en op sommige staat deze uit. Ik kan deze dan inschakelen door de checkbox onder het tekstvak met de inhoud aan/uit te checken.

Ik heb ontdekt dat ik deze checkbox onzichtbaar kan maken door dit te configureren in de settings van de module TinyMCE WYSIWYG Editor door de checkbox 'Aanvinkvak tonen om WYSIWYG aan of uit te zetten:'.

Maar ik wil graag dat default altijd de TinyMCE editor wordt gebruikt maar deze instelling kan ik niet vinden.

Ik wil ook toestaan dat gebruikers tabellen kunnen toevoegen, ik heb de checkbox 'Sta tabelbewerkingen toe:' in hetzelfde setting scherm al aangezet maar ik zie geen menu opties om een tabel toe te voegen.

Waarschijnlijk zie ik aantal settings over het hoofd die voor deze twee zaken zorgen, maar ik kan het niet vinden. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

Alvast bedankt voor jullie hulp. :)
frankmanl
Power Poster
Power Poster

Re: [TinyMCE] Table ondersteuning + standaard TinyMCE gebrui

Post by frankmanl »

Extensions > TinyMCE WYSIWYG
Op het tabblad Profielen zet je bij Geavanceerde backend profielinstellingen de checkbox Sta tabelbewerkingen toe aan (wel even op Profiel opslaan klikken!).
Je ziet dan op het tabblad Test editor direct dat de tabel bewerkingen zijn opgenomen.

Wat je eerste vraag betreft (niet op alle pagina's staat de WYSIWYG editor aan): gaat dat echt om pagina's, of ook om de HTML-blokken? Die laatste kan je namelijk apart in/uitschakelen via Website beheer > Algemene instelllingen.
Bij HTML-blokken prefereer ik zelf om de WYSIWYG standaard uit te zetten, omdat ik er nog wel eens een stukje code in wil gebruiken, dat door de WYSIWYG gelijk wordt gecorrumpeerd. Een gewone teksteditor is dan wel zo prettig.

Frank
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”