[OPGELOST] Nieuws module - eerste 3 berichten afwijkend

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
brentnl
Power Poster
Power Poster

[OPGELOST] Nieuws module - eerste 3 berichten afwijkend

Post by brentnl »

Hallo,

ik wil het volgende bereiken;
De nieuwspagina moet eerst 3 volledige artikelen laten zien, met daaronder 20 headlines (+ paginering voor de overige headliens).

Wanneer er naar een volgende pagina gegaan wordt, moeten er enkel nog headlines in beeld staan en geen volledige artikelen meer.

Ik heb het momenteel zo gedaan:

Code: Select all

{news number='3' summarytemplate="full_articles"}

{news start="4" summarytemplate="headlines_small" number="20"}
het zijn dus 2 samenvattingstemplates, waarbij de 'full_articles' template er dus uit ziet als een volledig artikel.
Hoe krijg ik het voor elkaar om die 3 grote artikelen enkel op de eerste pagina te laten zien?

1 template maken met daarin iets van if nieuws_id = 1 , 2 of 3 dan groot artikel, else enkel headline?
Last edited by brentnl on Tue Apr 12, 2011 9:28 pm, edited 1 time in total.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: Nieuws module - eerste 3 berichten afwijkend

Post by RonnyK »

Je zou het volgende kunnen doen....

Maak een detailpage aan b.v. Nieuws (met alias ''nieuws'), en roep beide aanroepen aan met detailpage='nieuws',

Je kunt dan om de eerste aanroep zetten {if $page_alias neq 'nieuws'}... {/if}

Ronny
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

Hoi Ronny, ik ga het proberen, maar probeer de logica te snappen..

beide aanroepen refereren aan de pagina alias 'nieuws'. De eerste 3 artikelen bevatten geen 'lees meer' link want die staan er al in zn totaal dus dat is irrelevant, en wanneer je op de andere items klikt (de headlines zegmaar) opent hij het volledige artikel.

Jou functie {if $page_alias neq 'nieuws'}... {/if} kijkt of de pagina alias NIET gelijk is aan 'nieuws', maar als je bladert door de pagina's met artikelen is de alias van de pagina toch altijd nieuws of zie ik dat verkeerd?

Had zelf nog dit geprobeerd; maar de 'key' telt hij niet door in andere paginas, bij iedere pagina is het eerste artikel '0' , het tweede '1', derde '2' enz...

{foreach from=$items item=entry key=j}
  {if $j == 0 or $j == 1 or $j == 2}
 <div class="volledig_artikel">
{else}
 <div class="headline">
{/if}
.... html
</div>
{/foreach}
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

anyone ??? ;D
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

Niemand?

met mijn eerdere oplossing werkte het dus wel, alleen als ik naar de volgende pagina ging, stonden daar weer eerst 3 volledige artikelen en dan de headlines...
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

zou je kunnen aangeven hoe je het nu hebt?

Ik bedoelde in het voorgaande voorbeeld dat je met detailpage= parameter kunt laten doorsturen naar een specifieke pagina voor de details. Dan middels de if-logica inderdaad af te vragen of je op de detailpagina zit of op een andere pagina.

Ronny
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

RonnyK wrote:Ik bedoelde in het voorgaande voorbeeld dat je met detailpage= parameter kunt laten doorsturen naar een specifieke pagina voor de details. Dan middels de if-logica inderdaad af te vragen of je op de detailpagina zit of op een andere pagina.
Ja maar dat gaat niet op voor dit verhaaltje, want het probleem doet zich al voor voordat je het gehele bericht opent...

Ik wil de eerste 3 berichten met headline/foto/samenvatting laten zien, en daaronder enkel headlines van de overige berichten. als je vervolgens naar de volgende pagina gaat met de paginering; dan wil ik dus alleen maar headlines zien en niet ook nog de eerste 3 berichten in de uitgebreide variant.

verder moeten alle berichten uiteindelijk openen op een nieuwe pagina, en dat kan mooi met detailpage="" inderdaad..dat is niet de moeilijkheid van dit verhaal.
RonnyK wrote:zou je kunnen aangeven hoe je het nu hebt?
Momenteel heb ik het zo http://tiny.cc/zx7hc, 1 template die 3 samenvattingen laat zien, en 1 template die headlines laat zien. werkt goed, alleen moeten die 3 samenvattingen dus verdwijnen zodra ik naar een volgende pagina ga. Dat krijg je volgens mij alleen voor elkaar als het hele nieuwsgebeuren in 1 template zit.

ik heb al geprobeerd iets te schrijven in de trend van:

{if $j == 0 or $j == 1 or $j == 2}
 <div class="samenvatting">
{else}
 <div class="headline">
{/if}
...
Maar die key is niet gekoppeld aan een nieuwsbericht, als je naar een nieuwe pagina gaat is het eerste nieuwsbericht altijd '0' en het tweede altijd '1'... Hij teld niet door als het ware, iedere pagina start de telling weer opnieuw.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Dus als ik het goed begrijp wil je ENKEL de eerste pagina waar iemand op binnen komt, het een tonen, en anders het andere?

Of wat bedoel je precies met de naar-de-andere-pagina? Mocht je idd bedoelen dat het in het ene geval op de ene manier moet en op de andere pagina anders, dan zou je een parameter kunnen zetten in de pagina zelf, die dan gebruiken in de news-template.

Ronny
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

RonnyK wrote:Dus als ik het goed begrijp wil je ENKEL de eerste pagina waar iemand op binnen komt, het een tonen, en anders het andere?

Of wat bedoel je precies met de naar-de-andere-pagina? Mocht je idd bedoelen dat het in het ene geval op de ene manier moet en op de andere pagina anders, dan zou je een parameter kunnen zetten in de pagina zelf, die dan gebruiken in de news-template.

Ronny
Ik wil - in de link die ik net stuurde - dat de nieuwspagina opent zoals hij nu doet, alleen als je dan onderaan op "pagina 1 van 20 > >>" klikt dat daarna enkel nog headlines weergegeven worden, en geen samenvattingen meer.

ja het is zo lastig uit te leggen haha, of ik ben gewoon slecht in overbrengen ::)
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

nee, ik denk dat het ligt aan de onstekingsremmers die ik slik ;)

Punt is volgens mij dat door de pagination van News heen klikken, je niet naar een ander nieuwstemplate brengt....

Ik zal eens denken/navragen... Misschien dat het toch met een loop in 1 template moet/kan...

Ronny
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Even snel gedacht ;) Kun je het niet in 1 template, waarbij je de afvraging voor de 3 headlines, plaatst als het pagina 1 is, dus met een IF erom op pagina1.

Ronny
brentnl
Power Poster
Power Poster

Post by brentnl »

RonnyK wrote:Even snel gedacht ;) Kun je het niet in 1 template, waarbij je de afvraging voor de 3 headlines, plaatst als het pagina 1 is, dus met een IF erom op pagina1.

Ronny
dat is misschien nog niet zo stom gedacht hé... even kijken. ;D

EDIT: werkt perfect!

{if $pagecount > 1}
{if $pagenumber > 1}
{$firstpage}&nbsp;{$prevpage}&nbsp;
{/if}
pagina&nbsp;{$pagenumber}&nbsp;van&nbsp;{$pagecount}
{if $pagenumber < $pagecount}
&nbsp;{$nextpage}&nbsp;{$lastpage}
{/if}
{/if}

{if $pagenumber == 1 && $j <= 2}

groot bericht

{else}

{if $j % 2 == 1}
alleen headline - oneven<br />
{else}
alleen headline - even<br />
{/if}
rest van artikel
</div>

{/if}

{/foreach}
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Re: [OPGELOST] Nieuws module - eerste 3 berichten afwijkend

Post by RonnyK »

Mooi dat het werkt ;)

Ikzelf gebruik voor even/oneven vaak onderstaande logica (direct onder de foreach....)
{cycle values='row1,row2' assign='currow'}
<div class="News {$currow}">
Dan heb je dus niet de "j" logica nodig, maar kun je gewoon door de class roterend odd/even (of wat je maar wil ;) ) laten plaatsen. Dat scheelt weer een stuk logica en er is ook geen if/else nodig.

Ronny
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”