[OPGELOST]vraag gallery thumbnails

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Rednose86
Forum Members
Forum Members

[OPGELOST]vraag gallery thumbnails

Post by Rednose86 »

Beste CMS'ers,

Ik ben niet tevreden over de groottes van de thumbnails die de Gallery module aanmaakt. Hoe pas ik de thumbnails aan naar mijn wens??

Groeten,

Rudolf
Last edited by Rednose86 on Mon Apr 04, 2011 5:32 pm, edited 1 time in total.
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Re: vraag gallery thumbnails

Post by M@rtijn »

Dat kan je instellen in het sjabloon.

Ga in je adminpanel naar Inhoud -> Gallery -> Sjablonen -> klik het sjabloon welke jij gebruikt en vul bovenaan de afmetingen van de afbeeldingen in.
Make your community a better place!
Jos
Support Guru
Support Guru

Re: vraag gallery thumbnails

Post by Jos »

De afmetingen kun je inderdaad per gallery-sjabloon instellen

Daarbij heb je de keuze tussen schalen (scale) of bijsnijden (crop)

In beide gevallen blijft de aspect-ratio gelijk. Je hoeft dus nooit bang te zijn dat afbeeldingen worden opgerekt.

In geval van schalen moet je de afmetingen beschouwen als maximum afmetingen. De thumbnail blijft altijd binnen dat kader en afhankelijk van of het een liggende of staande foto was, kunnen de afmetingen van de thumbnail dus verschillend zijn.

In geval van bijsnijden wordt de afbeelding eerst zodanig geschaald dat het kader precies gevuld wordt. Daarna wordt het overtollige eraf gesneden. De thumbnail heeft dus altijd precies de opgegeven afmetingen.

Voor beide opties geldt ook nog een zoom mogelijkheid. In dat geval wordt eerst zo'n 30% van de rand afgesneden, daarna volgt de hierboven omschreven bewerking.

Andere mogelijkheden voor thumbnails kent Gallery niet. Als je thumbnails handmatig gaat wijzigen, dan herkent Gallery ze als "niet-actueel" en gaat de betreffende thumbnail automatisch opnieuw genereren, waarmee je aanpassing dus weer overschreven wordt.
Rednose86
Forum Members
Forum Members

Re: [OPGELOST]vraag gallery thumbnails

Post by Rednose86 »

Bedankt! Het is gelukt :)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”